Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Medicul Alexandru Rafila, deputat PSD: Școlile să rămână deschise și peste pragul de 6 la mie. Pentru asta militez

Alexandru Rafila - Oana Nicolescu

Medicul Alexandru Rafila, deputat PSD, a pledat marți, în parlament, la audierea la care a fost invitată șefa DSP București, Oana Nicolescu, pentru păstrarea deschisă a școlilor și după depășirea ratei de incidență de 6 la mie. 

„De unde cifra 6? Există în alte țări? E o chestie de convenție, cum e 6 poate să fie și 8. (…) Și dacă e o chestie de convenție, iar eu am școli unde nu am cazuri, de ce să le închid?”, a spus deputatul PSD Alexandru Rafila, susținut de alți membri ai Parlamentului, scrie Edupedu.ro

Deputatul și-a motivat cererea spunând că închiderea școlilor și trecerea la învătământul online reprezintă „decizii care traumatizează niște copii”, și a adăugat că școlile ar trebui să rămână deschise indiferent de incidența cazurilor de Covid-19.

Șefa DSP București, Oana Nicolescu, a declarat că sprijină ideea ca școlile să rămână deschise, dar că DSP nu are un cuvânt de spus, însă „cu siguranță vom face propuneri”. „Cu siguranță vom face propuneri. Chiar este o propunere binevenită, pe care o vom discuta cu siguranță”, a afirmat Oana Nicolescu la audierile din parlament.

„Noi avem totuși o problemă cu școlile. Discutăm de București. Dacă o să mergem așa, din păcate copiii o să ajungă iar în situația să stea acasă, să fie traumatizați fizic, psihic, să nu învețe și așa mai departe. Asta apropo și de chestiunea asta, ai sau nu ai responsabilități. Cred că toți avem o responsabilitate să ținem școlile funcționale. Dacă într-o școală, de exemplu, nu am cazuri, chiar dacă este într-o zonă cu o incidență 6, trebuie să ne gândim, să le oferim posibilitatea acestor copii să meargă la școală. Adică nu putem să aplicăm așa, tot timpul, mecanic dacă vreți, niște decizii care traumatizează niște copii. Mergeți acolo, vă întâlniți și dumneavoastră cu colegii de la centrul celebru din Cotroceni și așa mai departe.

Trebuie deschisă această discuție, încerc și eu să discut cu cine pot și eu. Dar trebuie să ne gândim, totuși, că sunt școli care sunt ținute – că au un caz sau două și închidem școala. Nu prea e în regulă chestiunea asta”, a spus medicul Alexandru Rafila.

Citiți și:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Am zero respect pentru Rafila. Zero.
    • Like 1
  • Gecaba Gecaba check icon
    Ba e chiar mai rau acum, caci DSP-ul nu poate face ancheta epidemiologica la timp la aparitia unui caz si sunt trimisi in online cei nevaccinati pana cand DSP-ul ajunge sa faca ancheta. Abia de atunci se scurge timpul pana cand elevii pot reveni la scoala. Lucrurile trebuiesc gandite altfel. Nu are legatura ordinul de ministru cu realitatea din teren.
    • Like 1


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult