Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Ministrul Educației ia în calcul introducerea Bacalaureatului diferențiat, dar nu susține introducerea examenului de admitere la liceu

Ministrul Educației, Pavel Năstase, nu susține renunțarea Evaluarea Națională din clasa a VIII-a și introducerea examenului de admitere la liceu. 

„Aşa cum este organizată evaluarea în momentul de faţă, corespunde şi se racordează foarte bine cu sistemul românesc de învăţământ. Noi avem obligativitatea învăţământului până în clasa a X-a, iar dacă introduci un examen de admitere... nu este necesar. Evaluarea naţională este un examen care ne permite să repartizăm elevii în ciclul următor”, a spus joi Năstase.

Pe de altă parte, acesta susține introducerea examenului de Bacalaureat diferențiat în funcție de profil. 

„Mă gândesc la orice măsură, inclusiv la această măsură, care să aducă sistemul de învăţământ românesc într-o stare de normalitate. Să avem flexibilitatea necesară şi cu această descentralizare, copiii să vină cu plăcere la şcoală, să avem manuale care evident să aibă la bază programe şcolare corespunzătoare, nu foarte stufoase, care să plece de la competenţe, şi nu de la anumite disipline sau conţinuturi pe care le cunosc unii sau aţii care lucrează în Învăţământ”, a declarat acesta citat de News.ro.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Parerea mea este ca ar fi bine sa se dea un examen de admitere in clasa a IX-a, la toate liceele,indiferent de profil.Elevii sa aiba optiunea la care liceu si ce profil vor.Daca nu reusesc,pentru a nu ramane blocati cu 8 clase,ar fi bine sa fie indrumati spre alte licee cu profiluri apropiate si care au mai multe locuri disponibile sau cerinte mai moderate iar elevii se pot corecta pe parcurs.In clasa a X ar fi bun un nou examen prin care elevii sa poata alege din nou profilul dorit,in scopul pregatirii in anumite domenii specifice universitatilor unde vor dori sa mearga, si FARA sa fie incarcati cu materii care nu le sunt utile.De exemplu,de ce sa-i bagi copilului matematica in cap cu forta cand el vrea sa fie avocat,doctor,etc.Bcalaureatul sa fie diferentiat,functie de profilele pe care le-au ales elevii sa le urmeze.Cei ce NU iau bacul trebuie indrumati spre scoli profesionale,pentru a se califica, la un nivel mai mic,in meseriile care se cer la vremurile respective.Daca gresesc,sa fiu iertat,am scris din suflet si propria gandire,nu sunt specialist in asa ceva.Dar vreau ca toti elevii sa aiba cat mai multe optiuni in a-si alege sa faca ceea ce ii place sa faca.Asta conteaza extrem de mult.
    • Like 0
  • Mami Mea Mami Mea check icon
    Câte generații de elevi mai trebuie să sacrificam dacă toți știm că manualele sunt învechite , programele depășite și copiii supraaglomerati. Cunoștințele teoretice nu sunt o garanție a succesului în viață! !
    • Like 0
  • Ionel check icon
    Mai bine s-ar gandi la privatizarea invatamantului public si la crearea cadrului concurential, da ce asteptari putem avea la un ministru educat/format in vechiul sistem !!??
    • Like 0
  • Revizuirea manualelor scolare,stufoase ,eliptice si care nu folodesc in ai determina pe elevi sa le insuseasca continutul in mod constient ca o necesitate in formarea lor ,trebuie coroborata cu examenul de admitere in liceu si in facultate,pentru a nu avea ,,specialist,, folositori in calcule statistice :nr absolventi/1000 locuitori,in rest someri cu studii medii si superioare.
    • Like 1
  • Anon check icon
    Scoli renovate si infrastructura in mediul rural? Nu stiu, pare important, zic si eu.
    • Like 0


Îți recomandăm

Tinu Boșinceanu

„Plecarea în străinătate nu trebuie să fie un angajament pe viață, ca o căsătorie - eu sunt român în România sau eu am plecat și nu mă mai întorc înapoi. Societatea a devenit oricum mult mai fluidă și trebuie să privești obiectiv. Mi se pare că asta ar ajuta la întoarcerea mai multor oameni, care or să facă lucrurile mai bune. Și poveștile lor or să inspire”, crede Tinu Bosînceanu.

Citește mai mult

Mara Popescu

Mara Popescu este singura studentă româncă la medicină la King’s College din Londra, o pestigioasă instituție de învățământ. Este frumoasă, are 18 ani, e matură și echilibrată, este logică și structurată, ca și cum vârsta ei ar fi scrisă doar pe hârtie.

Citește mai mult