Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Ministrul Educației ia în calcul introducerea Bacalaureatului diferențiat, dar nu susține introducerea examenului de admitere la liceu

Ministrul Educației, Pavel Năstase, nu susține renunțarea Evaluarea Națională din clasa a VIII-a și introducerea examenului de admitere la liceu. 

„Aşa cum este organizată evaluarea în momentul de faţă, corespunde şi se racordează foarte bine cu sistemul românesc de învăţământ. Noi avem obligativitatea învăţământului până în clasa a X-a, iar dacă introduci un examen de admitere... nu este necesar. Evaluarea naţională este un examen care ne permite să repartizăm elevii în ciclul următor”, a spus joi Năstase.

Pe de altă parte, acesta susține introducerea examenului de Bacalaureat diferențiat în funcție de profil. 

„Mă gândesc la orice măsură, inclusiv la această măsură, care să aducă sistemul de învăţământ românesc într-o stare de normalitate. Să avem flexibilitatea necesară şi cu această descentralizare, copiii să vină cu plăcere la şcoală, să avem manuale care evident să aibă la bază programe şcolare corespunzătoare, nu foarte stufoase, care să plece de la competenţe, şi nu de la anumite disipline sau conţinuturi pe care le cunosc unii sau aţii care lucrează în Învăţământ”, a declarat acesta citat de News.ro.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Parerea mea este ca ar fi bine sa se dea un examen de admitere in clasa a IX-a, la toate liceele,indiferent de profil.Elevii sa aiba optiunea la care liceu si ce profil vor.Daca nu reusesc,pentru a nu ramane blocati cu 8 clase,ar fi bine sa fie indrumati spre alte licee cu profiluri apropiate si care au mai multe locuri disponibile sau cerinte mai moderate iar elevii se pot corecta pe parcurs.In clasa a X ar fi bun un nou examen prin care elevii sa poata alege din nou profilul dorit,in scopul pregatirii in anumite domenii specifice universitatilor unde vor dori sa mearga, si FARA sa fie incarcati cu materii care nu le sunt utile.De exemplu,de ce sa-i bagi copilului matematica in cap cu forta cand el vrea sa fie avocat,doctor,etc.Bcalaureatul sa fie diferentiat,functie de profilele pe care le-au ales elevii sa le urmeze.Cei ce NU iau bacul trebuie indrumati spre scoli profesionale,pentru a se califica, la un nivel mai mic,in meseriile care se cer la vremurile respective.Daca gresesc,sa fiu iertat,am scris din suflet si propria gandire,nu sunt specialist in asa ceva.Dar vreau ca toti elevii sa aiba cat mai multe optiuni in a-si alege sa faca ceea ce ii place sa faca.Asta conteaza extrem de mult.
    • Like 0
  • Mami Mea Mami Mea check icon
    Câte generații de elevi mai trebuie să sacrificam dacă toți știm că manualele sunt învechite , programele depășite și copiii supraaglomerati. Cunoștințele teoretice nu sunt o garanție a succesului în viață! !
    • Like 0
  • Ionel check icon
    Mai bine s-ar gandi la privatizarea invatamantului public si la crearea cadrului concurential, da ce asteptari putem avea la un ministru educat/format in vechiul sistem !!??
    • Like 0
  • Revizuirea manualelor scolare,stufoase ,eliptice si care nu folodesc in ai determina pe elevi sa le insuseasca continutul in mod constient ca o necesitate in formarea lor ,trebuie coroborata cu examenul de admitere in liceu si in facultate,pentru a nu avea ,,specialist,, folositori in calcule statistice :nr absolventi/1000 locuitori,in rest someri cu studii medii si superioare.
    • Like 1
  • Anon check icon
    Scoli renovate si infrastructura in mediul rural? Nu stiu, pare important, zic si eu.
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult