Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, în război deschis cu Sindicatul Metrorex pe care-l acuză că a negociat în plină pandemie salarii mai mari „cu sine însuși”

Metrorex

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că a primit rezultatele preliminare ale anchetei făcute de Corpul de Control la Metrorex și a aflat astfel că 10 din cei 15 membri ai comisiei care a negociat creşterile de salarii făceau parte din sindicat. 

„Unii dintre bogații tranziției au acaparat și subjugat pentru ei și interesele lor companiile statului, cum este cazul și liderilor de sindicat (cartel) de la Metrorex.

Vreau să le transmit celor de la sindicat că metroul nu a fost construit pentru ei și bunăstarea lor si a “famigliilor” lor, ci pentru cetățenii capitalei și a celor care îl folosesc atunci când vin în București.

Negocierea avantajelor și privilegiilor pe care și le-au dobândit prin Contractul Colectiv de Muncă și pentru care plătesc toți românii subvenționarea metroului, trebuie să aibă în centrul atenției călătorul, nu nababul de sindicat.

Din concluziile preliminare ale anchetei Corpului de Control aflăm că, la negocierea CCM de anul trecut, când s-au majorat salariile cu 18%, 10 din cei 15 membri din comisia de negociere constituită la nivelul administrației Metrorex erau membri de sindicat.

Practic, sindicatul Metrorex a negociat salarii mai mari în plină pandemie cu sine însuși”, a scris Drulă pe Facebook.

Potrivit acestuia, câștigul mediu brut lunar per salariat al Metrorex, în anul 2020, era de 9.901 lei, iar în propunerea de buget de venituri și cheltuieli pentru 2021, Metrorex are estimat un câștig mediu brut lunar per salariat de 12.739 lei.

Ministrul spune că în mandatul Corpului de Control, este trecută în mod explicit și verificarea contractelor dintre Metrorex și firma Sindomet Servcom SRL, deținută în proporție de 100% de Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM), al cărui președinte este Ion Rădoi.

„Firma Sindomet Servcom SRL a avut, în 2019, o cifră de afaceri de 7.981.344 lei și un profit de 6.197.855 lei, conform datelor publice disponibile.

Sindomet Servcom SRL mai deține și un complex turistic la Bușteni, care oferă reducere de 99% pentru angajații Metrorex, care aleg să își petreacă cele 4 zile de recuperare, printre altele, la centrul turistic din Bușteni deținut de această firmă. Reducerea de 99% este suportată de Metrorex.

Fostul deputat PSD, domnul Ion Rădoi, își simte amenințate interesele subterane. Acesta este adevăratul motiv pentru care îl deranjează că, în sfârșit, cineva se uită cu atenție la ce face cartelul pe care îl conduce, susține Drulă.

Ministrul Transporturilor a trimis săptămâna trecută Corpul de Control la Metrorex, nemulțumit de creșterea salariilor angajaților în plină pandemie.

În replică, Unitatea Sindicatul Liber Metrou a transmis atunci că mulți dintre salariații de la metrou nu au liber de sărbătorile legale, pentru ca bucureștenii să beneficieze tot timpul de acest mijloc modern de transport în condiții de maximă siguranță. „. Activitatea de la metrou se desfășoară în condițiile în care nivelul maxim admisibil al noxelor este depășit de 8 ori. Deficitul de personal de la metrou este recunoscut atât de către conducerea executivă a Societății, cât și de reprezentanții MTI, fiind bine cunoscut faptul că s-au înregistrat un mare număr de pensionari, concomitent cu darea în exploatare a Magistralei 5 de metrou. De fapt în ultimii 5 - 6 ani s-au dat în exploatare 12 stații și 2 depouri de metrou, timp în care mulți dintre salariații Metrorex, încadrați în grupele 1 sau 2 de muncă și-au depus dosarele de pensionare.

Aceste lucruri ar trebui să le cunoască domnul ministrul Drulă înainte de a îi acuza pe sindicaliștii de la metrou și pe liderii acestora de situația financiară precară a societății”, spun reprezentanții USLM. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Psd-ul a viciat tot. Nu uitati ca radoi a fost parlamentar psd! Este inadmisibil ca un leader sindical sa intre in politica, in parlament, in foruri de conducere. Si nu este singurul profitor. Mitrea, ciorbea au ajuns pe functii in stat. Sindicatul este permanent antagonic fata de stat. Apara interesul membrilor de sindicat. Acest interes nu poate fi aparat de pe pozitiile de mai sus. Radoi trebuia aruncat afara din sindicat in momentul in care a intrat in parament. Nu mai avea calitatea de angajat la metrorex. Apropo, ce face asta la metrou? Ce calificare are? Toti conducatorii de sindicate importante trebuie anchetati, verificati la averi. Toti au format carteluri mafiote. Si de mentionat: sindicatele se activeaza doar atunci cand nu psd este la butoane. Rezulta de aici ca sunt in cardasie cu psd si sunt intrumentele aservite de presiune asupra tuturor ce nu fac parte din mafia psd.
    • Like 3
  • Gecaba Gecaba check icon
    Faci afaceri, faci producție și plătești impozit. Cum naiba din impozit sa aibă salarii mai mari cei care nu produc nimic? Un pic de decenta! Vrei salariu mare, sa te vad dacă faci fata în privat, scutește-ma ca muncești în subteran. Du-te la mina, sa vezi munca în subteran și boli asociate. Firmele statului sunt capusate de bande de sindicaliști. Cimitirele sunt pline de angajați de "neînlocuit".
    • Like 3
    • @ Gecaba
      Acum, dacă veni vorba de comparația cu mineritul de subteran, să vă ”ciripesc” o comparație : 1--procentul de spor de subteran este la fel ca la mină ignorându-se deosebirile considerabile și anume faptul că mineritul de subteran se desfășoară la adâncimi de sute de metri comparativ cu câțiva metri la metrou, 2-- în mineritul de subteran se ”dobândește” o afecțiune cu grave consecințe asupra sănătății și anume silicoza (desigur, pentru cei care lucrează la săparea de galerii, puțuri și plane înclinate în steril). 3-- În mineritul carbonifer mai există un risc și anume pericolul de explozii de gaz metan. La Metrorex, atât la săparea de noi tuneluri cât și la activitatea de exploatare (practic la suprafață) acest risc este doar în imaginația sindicatului Metrorex, sindicat ajuns la faimă de ”sindicat terorist” ! În aceste condiții, s-ar cuveni compararea salariilor și sporurilor din mineritul de subteran cu salariile și sporurile celor de la Metrorex ! La Metrou, cu excepția celor care sapă galerii noi, cei de la exploatare (adică marea majoritate) sunt ca la suprafață ! Trebuie reanalizat sporul de subteran la angajații Metrorex ! Dacă nu mă înșel, la Metrorex primesc spor de subteran chiar și angajații care vând bilete/tichete de metrou ! Se cuvine o reanalizare a condițiilor de muncă la Metrorex și ajustarea în consecință, a numărului de sporuri și mărimea acestora ! Sperăm ca guvernul ”de dreapta” să judece ”drept” !
      • Like 3
    • @ Ion Filip
      Gecaba Gecaba check icon
      Sindicatul forteaza comparația cu minerii și se plânge de lipsa de personal. Nu sunt specialist, dar folosesc și servicii ale metroului din alte tari, unde obțin orice fel de abonament automat, fără casier și multe trenuri nu au conductor. În plus, sunt multe alte servicii pe care aici nu le vezi. Ca sa nu mai spun ca marea diferența se vede în trenuri, acolo sunt multe scaune, aici sunt multe locuri în picioare.
      • Like 0
  • Nume check icon
    Atat timp cat Metro-ul bucurestean este platit de toata tara - cel putin din unele declaratii - normal ca trebuie verificat, pe langa faimoasele Regii Autonome si alte institutii de stat care cheltuilesc banul public fara justificari serioase sau performanta.
    Referitor la actiunea d-lui. Drula este interesanta si sper ca media romaneasca sa urmareasca acest subiect pentru ca este emblematic in lupta cu statul "paralel"- care intr-adevar exista - si este reprezentat de toate institutiile statului care demoleaza aceasta tara si secatuiesc resursele produse de mediul privat.
    De ce zic emblematic, pentru ca va fi o nuca grea de spart cu interese imense, salarii grase, beneficii pentru anumite persoane. Vor fi greve - mai mult sau mai putin anuntate - emotii intense pe la anumite televiziuni, ce mai o intreaga telenovela.
    In schimb daca se actiunea are succes, relatiile de munca vor fi similare cu alte industrii si contactele vor acoperi cat mai mult din subventia primita de la stat si chiar restul de subventie sa fie acoperita de Primaria Bucurestiului - pentru ca serviciile sunt pentru capitala si nu pentru noi - va insemna un moment important in "insanatosirea" acestei tari.
    • Like 1
  • Asta e buna, v-a casunat acum pe cei de la Metrorex care muncesc ca cartitele pe sub pamant.
    Da la Regiile Autonome din subordinea Ministerului Transporturilor nu e la fel?
    De exemplu la Registrul Auto Roman in CA-ul in care se iau hotararile cu privire la banii cheltuiti sunt tot angajatii din ... RAR si alti prieteni ai lor. Cheltuielile respecta limita maxima fara licitatie sau daca e cu licitatie (de ex. un soft de 800.000 euro) castiga cine trebuie sa poata sa imparta comisioanele.
    Asa e peste tot. Cine munceste imparte castigul.
    Doar ca multi nu muncesc.
    Cei de la RAR au prime de sarbatori proportionale cu incasarile avute, au buget de protocol, au interes sa fie cat mai multe service-uri care sa le cotizeze indiferent de calitatea serviciilor pe care le ofera clientilor.
    • Like 1
    • @ Cloud Fare
      Gecaba Gecaba check icon
      Ma umfla rasul, comentariul asta spune cam asa : ce mana naibii, se destrabaleaza toti bugetarii, atunci sa se destrabaleze și Metrorex. Din banii celor ce plătesc impozite!
      • Like 3
    • @ Gecaba
      Nu le iau apararea. Cineva comenta ca se dau spagi grase ca sa poti sa te angajezi la Metrorex (ai nevoie de un curs).
      Intr-o dimineata am luat metroul de la Unirii si oamenii se tot ingramadeau sa intre in vagoane pana la refuz si nu lasau trenul sa plece din statie. Cel care conducea metroul s-a razbunat pe toti calatorii si pina in Pipera a tot accelerat si franat accentuat intre statii, din motive doar de el stiute, probabil ca sa ne invete minte. Ne-am mentinut echilibrul fiecare cum am putut acolo - sardele fiind.
      Ideea e ca din cauza unor sefi lacomi sunt angajati tot felul de incompetenti dar pe sefi nu-i schimba nimeni. Sunt mereu "tot ei" - aia lacomii!
      • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult