Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că a primit rezultatele preliminare ale anchetei făcute de Corpul de Control la Metrorex și a aflat astfel că 10 din cei 15 membri ai comisiei care a negociat creşterile de salarii făceau parte din sindicat.
„Unii dintre bogații tranziției au acaparat și subjugat pentru ei și interesele lor companiile statului, cum este cazul și liderilor de sindicat (cartel) de la Metrorex.
Vreau să le transmit celor de la sindicat că metroul nu a fost construit pentru ei și bunăstarea lor si a “famigliilor” lor, ci pentru cetățenii capitalei și a celor care îl folosesc atunci când vin în București.
Negocierea avantajelor și privilegiilor pe care și le-au dobândit prin Contractul Colectiv de Muncă și pentru care plătesc toți românii subvenționarea metroului, trebuie să aibă în centrul atenției călătorul, nu nababul de sindicat.
Din concluziile preliminare ale anchetei Corpului de Control aflăm că, la negocierea CCM de anul trecut, când s-au majorat salariile cu 18%, 10 din cei 15 membri din comisia de negociere constituită la nivelul administrației Metrorex erau membri de sindicat.
Practic, sindicatul Metrorex a negociat salarii mai mari în plină pandemie cu sine însuși”, a scris Drulă pe Facebook.
Potrivit acestuia, câștigul mediu brut lunar per salariat al Metrorex, în anul 2020, era de 9.901 lei, iar în propunerea de buget de venituri și cheltuieli pentru 2021, Metrorex are estimat un câștig mediu brut lunar per salariat de 12.739 lei.
Ministrul spune că în mandatul Corpului de Control, este trecută în mod explicit și verificarea contractelor dintre Metrorex și firma Sindomet Servcom SRL, deținută în proporție de 100% de Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM), al cărui președinte este Ion Rădoi.
„Firma Sindomet Servcom SRL a avut, în 2019, o cifră de afaceri de 7.981.344 lei și un profit de 6.197.855 lei, conform datelor publice disponibile.
Sindomet Servcom SRL mai deține și un complex turistic la Bușteni, care oferă reducere de 99% pentru angajații Metrorex, care aleg să își petreacă cele 4 zile de recuperare, printre altele, la centrul turistic din Bușteni deținut de această firmă. Reducerea de 99% este suportată de Metrorex.
Fostul deputat PSD, domnul Ion Rădoi, își simte amenințate interesele subterane. Acesta este adevăratul motiv pentru care îl deranjează că, în sfârșit, cineva se uită cu atenție la ce face cartelul pe care îl conduce, susține Drulă.
Ministrul Transporturilor a trimis săptămâna trecută Corpul de Control la Metrorex, nemulțumit de creșterea salariilor angajaților în plină pandemie.
În replică, Unitatea Sindicatul Liber Metrou a transmis atunci că mulți dintre salariații de la metrou nu au liber de sărbătorile legale, pentru ca bucureștenii să beneficieze tot timpul de acest mijloc modern de transport în condiții de maximă siguranță. „. Activitatea de la metrou se desfășoară în condițiile în care nivelul maxim admisibil al noxelor este depășit de 8 ori. Deficitul de personal de la metrou este recunoscut atât de către conducerea executivă a Societății, cât și de reprezentanții MTI, fiind bine cunoscut faptul că s-au înregistrat un mare număr de pensionari, concomitent cu darea în exploatare a Magistralei 5 de metrou. De fapt în ultimii 5 - 6 ani s-au dat în exploatare 12 stații și 2 depouri de metrou, timp în care mulți dintre salariații Metrorex, încadrați în grupele 1 sau 2 de muncă și-au depus dosarele de pensionare.
Aceste lucruri ar trebui să le cunoască domnul ministrul Drulă înainte de a îi acuza pe sindicaliștii de la metrou și pe liderii acestora de situația financiară precară a societății”, spun reprezentanții USLM.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Referitor la actiunea d-lui. Drula este interesanta si sper ca media romaneasca sa urmareasca acest subiect pentru ca este emblematic in lupta cu statul "paralel"- care intr-adevar exista - si este reprezentat de toate institutiile statului care demoleaza aceasta tara si secatuiesc resursele produse de mediul privat.
De ce zic emblematic, pentru ca va fi o nuca grea de spart cu interese imense, salarii grase, beneficii pentru anumite persoane. Vor fi greve - mai mult sau mai putin anuntate - emotii intense pe la anumite televiziuni, ce mai o intreaga telenovela.
In schimb daca se actiunea are succes, relatiile de munca vor fi similare cu alte industrii si contactele vor acoperi cat mai mult din subventia primita de la stat si chiar restul de subventie sa fie acoperita de Primaria Bucurestiului - pentru ca serviciile sunt pentru capitala si nu pentru noi - va insemna un moment important in "insanatosirea" acestei tari.
Da la Regiile Autonome din subordinea Ministerului Transporturilor nu e la fel?
De exemplu la Registrul Auto Roman in CA-ul in care se iau hotararile cu privire la banii cheltuiti sunt tot angajatii din ... RAR si alti prieteni ai lor. Cheltuielile respecta limita maxima fara licitatie sau daca e cu licitatie (de ex. un soft de 800.000 euro) castiga cine trebuie sa poata sa imparta comisioanele.
Asa e peste tot. Cine munceste imparte castigul.
Doar ca multi nu muncesc.
Cei de la RAR au prime de sarbatori proportionale cu incasarile avute, au buget de protocol, au interes sa fie cat mai multe service-uri care sa le cotizeze indiferent de calitatea serviciilor pe care le ofera clientilor.
Intr-o dimineata am luat metroul de la Unirii si oamenii se tot ingramadeau sa intre in vagoane pana la refuz si nu lasau trenul sa plece din statie. Cel care conducea metroul s-a razbunat pe toti calatorii si pina in Pipera a tot accelerat si franat accentuat intre statii, din motive doar de el stiute, probabil ca sa ne invete minte. Ne-am mentinut echilibrul fiecare cum am putut acolo - sardele fiind.
Ideea e ca din cauza unor sefi lacomi sunt angajati tot felul de incompetenti dar pe sefi nu-i schimba nimeni. Sunt mereu "tot ei" - aia lacomii!