Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Momentul sponsorului: uitați-vă o clipă la companiile private care au avut încredere în David și în mișcarea olimpică din România

David Popovici - aur

Foto: Du Yu / Xinhua News / Profimedia

„Vedetă rapidă”, un termen din marină, așadar i se potrivește perfect lui David Popovici în seara de 29 iulie 2024.

Ne bucurăm, suntem mândri, ne gândim la efortul lui, al familiei, al antrenorilor, ne gândim la viitoarele bucurii pe care David Popovici o să ni le ofere.

Dar pentru o clipă să ne gândim și la sponsorii Comitetului Olimpic și Sportiv Român, care au investit în echipa noastră olimpică și au făcut posibil din punct de vedere financiar acest succes.

Poate o să spuneți că este nepotrivit, mercantil, deplasat, să vorbim despre sponsori, despre finanțe, despre bani, într-un moment de glorie al unui sportiv al României - așa este, dar atunci hai să vorbim despre asta mâine și în fiecare zi de acum încolo.

Dacă mai multe companii ar sprijini sportul, așa cum se întâmplă în alte țări, dacă România ar avea mai multe companii puternice care să investească în mișcarea olimpică, dacă mai mulți antreprenori ar investi în sportivi încă de mici, atunci vom multiplica rezultatele de excepție ale sportivilor români.

Poate unii dintre voi țineți minte - David Popovici a făcut reclamă la produsele Edenia, unul dintre sponsorii Comitetului Olimpic și Sportiv Român. Dacă aveți ceva de la Edenia în frigider, înseamnă că indirect, fără să vă dați seama, ați contribuit în felul vostru la succesul lui David Popovici.

Dacă am avea mai multe companii puternice în România, atunci mai mulți bani vor ajunge în terenuri de sport, în săli de sporturi de iarnă și, desigur, în bazine olimpice - astfel încât vom avea mult mai mulți sportivi precum David Popovici și mai multe motive de mândrie și bucurie.

Mâine uitați-vă la lista sponsorilor Comitetului Olimpic și Sportiv Român. Sunt acolo 16 companii care au avut încredere în David Popovici și în ceilalți peste 100 de atleți români prezenți la Jocurile Olimpice și, în general, în mișcarea olimpică. Fiți absolut siguri că dacă acolo vor fi încă 10 sau 20 de companii, la Los Angeles în 2028 vom câștiga mult mai multe medalii.

Bravo, David! Astăzi fac cinste cu un smoothie Edenia la toți prietenii!

Îi invit și pe Klaus Iohannis, Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă să cumpere ceva de la Dedeman, Pandora Prod sau Edenia.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • andrei andrei check icon
    companiile alea nu au avut incredere in sportivii romani ci doar vor sa isi vada numele la audiente maxime. daca olimpiada nu ar fi fost la tv sau pe internet atunci abia daca veneau 2-3 sponsori. nimeni nu da bani fara sa vrea reclama
    • Like 0
  • Cristian check icon
    Sunt sigur ca sunt multe companii care ar investi in sport.

    Gurile rele spun ca atunci cand sponsorizezi un sport, apar cotroale, unele abuzive de la tot felul de agentii. Poate ar merita unele investigatii sau procedam ca in cazurile Bulai si Pieleanu?
    • Like 0


Îți recomandăm

CTP--

Fără exagerare, documentarul-anchetă Recorder „Justiția capturată” este unul dintre cele mai importante acte jurnalistice din ultimii 35 de ani. Structurat logic, pe o acumulare de mărturii, date, cazuri, fără ură și părtinire, mobilizând magistrați care și-au luat inima-n dinți și au început să vorbească, filmul îți cade în cap la final ca o lespede.

Citește mai mult

 Vlad Predescu.

„Mi-am operat mama, căreia am pus o proteză de șold și mi-am făcut curaj, aș putea spune, câteva luni. După ce am intrat în intervenție și am reușit să mă detașez și să uit că o operez, lucrurile au decurs foarte bine. Slavă Domnului, e pe picioarele ei și merge în continuare”, spune medicul ortoped al cărui nume este sinonim cu excelența în chirurgia artroscopică și a genunchiului: Vlad Predescu. Imagine din arhiva personală a dr. Vlad Predescu

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Hadi Rahimian

Există copii în România născuți de două ori. Nu, nu e o greșeală de scriere și nici o eroare a serviciilor de stare civilă. Hadi Rahimian, un medic român, născut în Iran, operează feți aflați în uterul mamei oferindu-le viață. Cei mai mici dintre ei au 18 săptămâni gestaționale.

Citește mai mult

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  Cătălin Copăescu

„Nu am căutat să mă victimizez într-un sistem în care aveam nemulțumiri, dar am căutat să ofer pacienților mei intervenții chirurgicale cât mai performante”, spune doctorul Cătălin Copăescu, de al cărui nume se leagă excelența în chirurgia bariatrică minim-invazivă în România.

Citește mai mult