Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Ne-am făcut plinul. Cum a fost a doua zi

Adrian Gorpin

07:59 Gara București Nord. Termometrul arată minus un grad Celsius, iar călătorii zgribuliți de amestecă printre zecile de refugiați din Ucraina. În grabă spre cafenea, trec printre zeci de pompieri, jandarmi și polițiști care încearcă să-i ajute pe cei care și-au abandonat casele din cauza războiului. 

Mă uit în jurul meu și parcă toată lumea a uitat deja episodul isteric de miercuri noapte, când sute de mii de români și-au pierdut ore bune din viață pentru a sta la cozi la benzinării. Mă întreb și acum de ce au ajuns atât de fragili, iar orice informație neverificată declanșează în ei traume ascunse. Da, știu, toți am fost afectați de restricțiile impuse de pandemia de coronavirus, mai ales din punct de vedere psihologic, dar parcă normalitatea începe să dispară cu totul. După pandemie a venit războiul și bruma de speranță a dispărut din nou pentru mulți dintre români. Dar viața merge înainte!

Încearcă să-ți trăiești viața cât se poate de normal

Cu ce ai călătorit în prima zi după isteria privind scumpirea carburanților? Și ce ai făcut după prima noapte de isterie privind scumpirea carburanților ? Ai lăsat mașina în parcare? Ai mers cu transportul public? Ai consumat prețioasa benzină sau motorină pe care ai cumpărat-o mai scump? Ai calculat minutele pe care le-ai pierdut la coadă în loc să te bucuri alături de familie ?

Hai să-ți spun cum aleg eu să rămân „întreg” la minte și la suflet. Nu mi-am schimbat planurile de călătorie. Am ales să folosesc CFR-ul și nu din cauza așa-zisei scumpiri a carburanților, ci pentru că vreau să mă bucur de orele pe care altfel le-aș fi petrecut în trafic. Am mers la gară cu un taxi, prețul era neschimbat, iar taximetristul părea și el îngrozit de capcana în care au căzut sute de mii de români. Mă duc să-mi revăd prietenii, chiar pentru o scurtă perioadă și de abia aștept să mă întorc acasă pentru a-mi revedea familia. Și uite ce frumos este răsăritul suprins din tren!

Articol preluat de pe Funky Travel

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • storo check icon
    wellll...nici cu trenul nu mai este ce a fost: anul acesta am platit 310€ pe aceeasi distanta si in aceeasi perioada ca acum 4 ani, cind am platit 90€....Yupp ! Oricum, mai ieftin decit daca as fi mers cu masina. Doar ca in momentul in care cererea pt bileltele de tren va creste, vor creste si preturile , so all in all, va fi tot mai scump sa calatorim ( deja este...!)
    • Like 0
  • storo check icon
    wellll...nici cu trenul nu mai este ce a fost: anul acesta am platit 310€ pe aceeasi distanta si in aceeasi perioada ca acum 4 ani, cind am platit 90€....Yupp ! Oricum, mai ieftin decit daca as fi mers cu masina. Doar ca in momentul in care cererea pt bileltele de tren va creste, vor creste si preturile , so all in all, va fi tot mai scump sa calatorim ( deja este...!)
    • Like 0
  • Eu merg chiar mai departe de atât, merg la gară cu metroul; e mult mai rapid, și predictibil, decât taxiul.
    • Like 0
  • „Mă întreb și acum de ce au ajuns atât de fragili, iar orice informație neverificată declanșează în ei traume ascunse.” Educarea gândirii critice este ultimul obiectiv al sistemului de formare a românului. Copilul, elevul, cetățeanul sunt orientați să preia fără discernământ ideile aruncate pe piață de alții. Așa se explică și audiența canalelor TV care afișează titluri de senzație pe ecran sau lecturarea articolelor care specifică în titlu: „Informația care dă totul peste cap”, „teroare”, „un ger cumplit lovește”. Absența educației privind gestionarea situațiilor de criză, experimentarea tehnicilor de supraviețuire, inexistența activităților privind selectarea informațiilor au ca rezultat acest segment de populație care cumpără ca să aibă, nu că are nevoie. Iar clasa politică este prima vinovată pentru că asta și-a dorit și, din păcate, a obținut: un popor care așteaptă să i se rezolve problemele (nici măcar nu încearcă să și le rezolve singur), ușor de manipulat, care nici măcar nu pune la îndoială ceea i se spune.
    • Like 2


Îți recomandăm

Guvernul Ciolacu Inquam

România fierbe de un an. A fiert politic, apoi instituțional, bugetar și, în cele din urmă, economic. În doar 12 luni, economia și societatea au intrat într-o spirală a degradării. Iar în centrul acestui haos se află Guvernul Ciolacu — un guvern care a reușit să cheltuiască peste 70 de miliarde de euro în plus, fără să lase urme clare de dezvoltare sau de bunăstare! Foto: Inquam Photos/Octav Ganea

Citește mai mult

Ferma Cernat

În ciuda tuturor costurilor și dificultăților, am simțit la acești oameni o dragoste profundă pentru pământul care ne hrănește pe toți. „Banii au un singur dezavantaj: nu se pot mânca”, râde dl. Moldovan.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Shelly la BT Talks

În cel mai nou episod al podcastului economic al Băncii Transilvania, BT Business Talks, am stat de vorbă cu Andrei „Selly” Șelaru despre transformarea din creator de conținut în antreprenor, despre Beach, Please și despre Nibiru – proiectul unei stațiuni private lângă Costinești, gândită ca o platformă de divertisment cu standarde unitare, mix de evenimente și o infrastructură permanentă.

Citește mai mult

Guvernul Ciolacu 2 și Iohannis

Efectele catastrofale ale guvernului-rotativă, cu premierii Ciucă - Ciolacu și miniștrii de Finanțe Cîciu - Boloș, ultimii învârtiți apoi pe la Fonduri Europene, se văd cu ochiul liber. În 2025, 7% din veniturile bugetare totale merg spre plata dobânzilor pentru datoriile contractate de România, față de 5% în 2024.

Citește mai mult

 Chris M

Pentru Chris Simion-Mercurian, scriitoarea și regizoarea de teatru care a pornit visul, și pentru partenerul ei, Tiberiu Simion-Mercurian, întreaga călătorie a însemnat nouă ani de eforturi, sacrificii și momente de criză, dar și întâlniri și emoții imposibil de trăit altfel. „Nouă ani a durat. A început în 2016. A fost foarte complicat. Și foarte impredictibil.

Citește mai mult