Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Ne-am făcut plinul. Cum a fost a doua zi

Adrian Gorpin

07:59 Gara București Nord. Termometrul arată minus un grad Celsius, iar călătorii zgribuliți de amestecă printre zecile de refugiați din Ucraina. În grabă spre cafenea, trec printre zeci de pompieri, jandarmi și polițiști care încearcă să-i ajute pe cei care și-au abandonat casele din cauza războiului. 

Mă uit în jurul meu și parcă toată lumea a uitat deja episodul isteric de miercuri noapte, când sute de mii de români și-au pierdut ore bune din viață pentru a sta la cozi la benzinării. Mă întreb și acum de ce au ajuns atât de fragili, iar orice informație neverificată declanșează în ei traume ascunse. Da, știu, toți am fost afectați de restricțiile impuse de pandemia de coronavirus, mai ales din punct de vedere psihologic, dar parcă normalitatea începe să dispară cu totul. După pandemie a venit războiul și bruma de speranță a dispărut din nou pentru mulți dintre români. Dar viața merge înainte!

Încearcă să-ți trăiești viața cât se poate de normal

Cu ce ai călătorit în prima zi după isteria privind scumpirea carburanților? Și ce ai făcut după prima noapte de isterie privind scumpirea carburanților ? Ai lăsat mașina în parcare? Ai mers cu transportul public? Ai consumat prețioasa benzină sau motorină pe care ai cumpărat-o mai scump? Ai calculat minutele pe care le-ai pierdut la coadă în loc să te bucuri alături de familie ?

Hai să-ți spun cum aleg eu să rămân „întreg” la minte și la suflet. Nu mi-am schimbat planurile de călătorie. Am ales să folosesc CFR-ul și nu din cauza așa-zisei scumpiri a carburanților, ci pentru că vreau să mă bucur de orele pe care altfel le-aș fi petrecut în trafic. Am mers la gară cu un taxi, prețul era neschimbat, iar taximetristul părea și el îngrozit de capcana în care au căzut sute de mii de români. Mă duc să-mi revăd prietenii, chiar pentru o scurtă perioadă și de abia aștept să mă întorc acasă pentru a-mi revedea familia. Și uite ce frumos este răsăritul suprins din tren!

Articol preluat de pe Funky Travel

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • storo check icon
    wellll...nici cu trenul nu mai este ce a fost: anul acesta am platit 310€ pe aceeasi distanta si in aceeasi perioada ca acum 4 ani, cind am platit 90€....Yupp ! Oricum, mai ieftin decit daca as fi mers cu masina. Doar ca in momentul in care cererea pt bileltele de tren va creste, vor creste si preturile , so all in all, va fi tot mai scump sa calatorim ( deja este...!)
    • Like 0
  • storo check icon
    wellll...nici cu trenul nu mai este ce a fost: anul acesta am platit 310€ pe aceeasi distanta si in aceeasi perioada ca acum 4 ani, cind am platit 90€....Yupp ! Oricum, mai ieftin decit daca as fi mers cu masina. Doar ca in momentul in care cererea pt bileltele de tren va creste, vor creste si preturile , so all in all, va fi tot mai scump sa calatorim ( deja este...!)
    • Like 0
  • Eu merg chiar mai departe de atât, merg la gară cu metroul; e mult mai rapid, și predictibil, decât taxiul.
    • Like 0
  • „Mă întreb și acum de ce au ajuns atât de fragili, iar orice informație neverificată declanșează în ei traume ascunse.” Educarea gândirii critice este ultimul obiectiv al sistemului de formare a românului. Copilul, elevul, cetățeanul sunt orientați să preia fără discernământ ideile aruncate pe piață de alții. Așa se explică și audiența canalelor TV care afișează titluri de senzație pe ecran sau lecturarea articolelor care specifică în titlu: „Informația care dă totul peste cap”, „teroare”, „un ger cumplit lovește”. Absența educației privind gestionarea situațiilor de criză, experimentarea tehnicilor de supraviețuire, inexistența activităților privind selectarea informațiilor au ca rezultat acest segment de populație care cumpără ca să aibă, nu că are nevoie. Iar clasa politică este prima vinovată pentru că asta și-a dorit și, din păcate, a obținut: un popor care așteaptă să i se rezolve problemele (nici măcar nu încearcă să și le rezolve singur), ușor de manipulat, care nici măcar nu pune la îndoială ceea i se spune.
    • Like 2


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult