Sari la continut

De șapte ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Noi stenograme din cazul Caracal. Polițistul de la 112 răspunde la telefon: „Luați și dormiți, vă rugăm!... Nu trebuie să vă dăm raportul, da?!”

Protestatar 112

(Foto Inquam Photos)

Viorel Vasilică Florescu, polițistul de la 112 care i-a răspuns Alexandrei Măceșanu, a vorbit în noaptea de după apelul fetei și cu o vecină îngrijorată, care a sunat de două ori la numărul de urgență, reclamând că observă mașini suspecte pe strada ei.

Un raport al MAI arată că polițistul a avut o „atitudine arogantă, superioară și autosuficientă”, spunându-i femeii să se ducă să doarmă. „Nu trebuie să vă dăm raportul, da?!”, i-a mai transmis polițistul femeii care sunase.

„Aceeași lipsă de solicitudine a polițistului a reieșit și din ascultarea de către comisia de verificare a înregistrării convorbirii pe care polițistul a purtat-o cu ocazia apelurilor la 112 inițiate de doamna Dragomir Ecaterina, care, inițial, în data de 26.07.2019, ora 3.44, a sesizat existența pe strada sa a două mașini suspecte, care i-au creat suspiciuni având în vedere dispariția minorei. 

Cu ocazia celui de-al doilea apel al doamnei Dragomir, deși aceasta precizează « nu vreau să vă pun în alertă degeaba » , agentul șef principal Florescu Vasilică Viorel i-a replicat: «Doamnă, culcați-vă liniștită. Sunt mașinile poliției, da?! Nu le mai păziți, doamnă, da?! Poliția nu trebuie...să stați dumneavoastră trează să o găsim pe fata asta. Sunt colegi peste tot, da?! Luați și dormiți, vă rugăm!...Nu trebuie să vă dăm raportul, da?!», dând astfel dovadă de o atitudine arogantă, superioară și autosuficientă”, se arată în raportul intern al comisiei de anchetă a Ministerului de Interne.

Documentul mai menționează că operatorul de la 112 de la nivelul IPJ Olt își desfășoară activitatea singur pe o tură de 24 de ore, „putând prelua concomitent mai multe apeluri rămase în desfășurare, ceea ce îi poate reduce capacitatea de a gestiona eficient diferitele situații de risc, indicate de potențiale victime”.

Citiți și:

Alexandra: „Veniți vă rog, veniți, mi-e frică…” Polițist (ton ironic, atitudine zeflemistă): „Păi de cine vă este frică?” Stenograma convorbirii dintre Alexandra - operatoarea - polițistul 112

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ada check icon
    Nimic, dar absolut nimic nu justifica comportamentul arogant. Nici ca lucreaza 8-10-12-24 ore. Atata timp cat lucreaza cu publicul trebuie sa adopte un comportament normal si respectuos.
    Cum adica "luati si dormiti " ? Omul asta nu stie vorbi. A spus multe lucruri proaste in loc sa vorbeasca la subiect. : Va rog sa va linistiti sunt masinile noastre, suntem intr-o misiune. Simplu.
    • Like 1
    • @ Ada
      "Omul" asta nu e om, nu vorbeste, nu "munceste cu publicul" ci pierde vremea, mimeaza munca si e platit!
      • Like 1
    • @ Ada
      Mai arogant decat Autosuficienta Sa politistul este sistemul in sine, pana la urma statul. Acest sistem si mintile luminate pun un om nepregatit pentru asta sa faca ture de 24h. In management se spune ca performanta unui sistem este egala cu cea mai mica performanta dintre toate componentele sitemului. Poti sa ai tehnică NASA si bolovani la pupitru, efectul e acelasi cu zei la pupitru si sistem prost. IN cazul nostru s-au combinat nefericit si nenorocit toate vulnerabilitatile noastre.
      • Like 1


Îți recomandăm

Bloc operator Sanador

Când intri într-o astfel de „navă spațială” numai ca să o vizitezi, te gândești că următorul pas în tehnologie nu e foarte departe: specialiștii consultați în prezent de la distanță, prin videoconferință, vor fi prezenți în sală sub formă de hologramă. Sau, de ce nu- se vor teleporta pentru a-i asista pe colegii lor, când aceștia le solicită sprijinul.

Citește mai mult

Angajat dându-și demisia

Atunci când vorbim despre costul pierderii unui angajat, avem două categorii de costuri: există costurile hard, respectiv costurile soft. Costurile hard sunt în general cele care se referă la cheltuieli vizibile, directe și tangibile, lucruri care se pot măsura material foarte ușor, lucruri pe care le identificăm cu toții foarte ușor. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult