Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Nu pentru haita de hateri ai Simonei

Parcă văd haita de hateri ai Simonei postând cu bucurie: „N-a câștigat ea, a pierdut Keys, că a avut crampe la picioare, altfel americanca o bătea”.

Nu pentru ei, ci pentru iubitorii sinceri ai tenisului, nefamiliari însă cu regulile înaltei performanțe, reamintesc: condiția fizică face parte din joc. Este un parametru notat, alături de serviciu, forehand, backhand etc. Confruntarea Simonei Halep cu tânăra și talentata Madison Keys a fost foarte intensă fizic vreme de o oră și ceva, un long set și jumătate. Keys a împins în picioare la toate loviturile, începând cu serviciul, executate decisiv, la maximum. Simona nu putea decât să se apere, Keys n-a lăsat-o niciun moment să atace, preferând să facă ea toate punctele, și câștigate și pierdute.

Mingea cu care Simona a făcut break, 5-4, e definitorie: cros năprasnic de forehand al lui Keys, venită spre fileu, Simona se aruncă pornind din stânga și agață un lob neverosimil peste americancă.

Simo ar fi putut câștiga primul set. A servit de două ori pentru asta, la 5-4 și 6-5. Aici a fost însă hiba ei, procentaj slab pe primul, iar al doilea serviciu atacabil. La retur, spre deosebire de Keys, n-a intrat în teren pe serviciul doi al adversarei și n-a lovit decisiv nici când Madison era în dificultate fizică, în finalul setului 3.

Arma principală a Simonei în acest meci a fost psihicul. Madison a făcut break la 5-6 în primul set „pasând” fâlfâit cu reverul cu o mână, minge care a aterizat la baftă pe linia laterală. Simo n-a schițat niciun gest de frustrare, s-a răsucit imediat pe picioare și a plecat spre bancă de parcă n-ar fi pierdut ghemul. Și asta era o minge să dai cu racheta de tarla...

Și-a păstrat calmul când Keys, tot mai vizibil accidentată, lovea și mai tare, la disperare, tot ce apuca, i-a trimis americancei pe rever, unde o durea, a plimbat-o, a silit-o să greșească. Din nou, nu pentru haita de hateri: e un capitol deloc simplu din tenis jocul împotriva unui adversar rănit.

Cu o asemenea stabilitate psihică și corectând problemele la serviciu și retur (cu siguranță Darren Cahill o va face), Simona are șansa ei în sferturi, în fața puternicei, dar emoționalei Angelique Kerber. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.



Îți recomandăm

Cristian Păun - ASE

„Magistrații sunt puși să valideze constituțional o măsură care e împotriva lor. (…) E un conflict de interese evident, care nu știu cum se poate rezolva.” Foto: Facebook Cristian Păun

Citește mai mult

Educatie-

Vă scriu dintre bănci încă pline de firimituri, foi mototolite și carioci fără capac. E liniște acum, copiii sunt la ora de sport, dar am în urechi încă agitația lor de dimineață, cu ghiozdane care se trântesc și întrebări puse pe fugă: „Domnu’, azi citim din poveste?”, „Domnu’, mi s-a rupt creionul, pot să iau altul?”

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult