Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Cu trenul spre mare. Peste 40 de grade în vagoane, o oră întârziere, uși defecte și linia greșit anunțată

Tren CFR spre Constanța

CFR Călători, apreciem sincer faptul că în toiul verii călătorim în vagoanele voastre modernizate, fără aer condiționat, ce au temperaturi de peste 40 grade Celsius. Good job, guys!

Tocmai am citit că dezinsecția vagoanelor a fost realizată în data de 1 august 2023, adică astăzi.


Deci, să recapitulăm:

1. Linia la care a fost anunțat trenul a fost anunțată greșit. A trebuit să sărim peste linii pentru a ajunge la trenul nostru.

2. Ușile nu se deschideau. A trebuit sa urcăm în vagonul 1 pentru a ajunge la locurile noastre din vagonul 3.

3. Înăuntru sunt peste 40 de grade Celsius.

4. Trenul a avut o oră întârziere. Mai jos, o imagine surprinsă când întârzierea ajunsese la 45 de minute.

5. Vagoanele au fost supuse dezinsecției astăzi. Nu e problemă, dacă aveam păduchi acum nu vom mai avea.

Aceste condiții minunate, la clasa 1, se pot experimenta în trenul 1885, care a plecat cu peste o oră întârziere spre Constanța, din Gara de Nord.

România este o țara unde lipsa de punctualitate, de seriozitate și de respect pentru cetățeni reprezintă un fenomen generalizat. La fel ca și în cazul trenurilor care circulă în această țară.

40 de grade în vagoane, o oră întârziere, uși defecte și linia greșit anunțată. Cu CFR, la clasa 1 spre Constanța

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • In mareata-i intelepciune Uniunea Europeana a decis ca masinile personale sa fie reduse drastic dupa 2035 si guvernul Romaniei s-a confirmat (tot in mareata-i intelepciune). Articolul arata alternativa la transportul cu masina personala. Cititorii trag concluzii singuri, dupa puterile lor. Cel mai probabil politicile astea vor aduce la putere partide extremiste ori ciudate. Intrebarea e "cui prodest?".
    • Like 2
    • @ haim_mononucleozovici
      Adrian S check icon
      Noi intentionam sa facem o astfel de calatorie cu copii, care nu au vazut tren decat la TV. Dar din motivele bine cunoscute...intarziem aceasta experienta.
      Cu totii ne dorim sa avem servicii publice de calitate, sa avem transport public ieftin si cu standarde inalte... dar nu prea vrem sa platim taxe si impozite ridicate, si din putinul care se plateste..se fura pe rupte prin contracte cu dedicatie sau cheltuieli supraestimate.
      Nu vom avea niciodata serviciile publice decente atat timp cat furam si la plata taxelor si din taxele platite deja de unii...mai cinstiti.
      • Like 1
  • Nume check icon
    Ne innebuniti in fiecare an, nu neaparat Dvs. dar toata media copy paste din Romania, cu Constanta, Mamaia, litoralul romanesc, sezlongurile - esti un sarac parlit daca nu ai sezlong la mare, chiar daca bei bere la pet si mananci mici pe carton, parcarile, cluburile cu roabe cu sampanii false, conditiile de cazare, serviciile, turistii care sunt neamuri proaste sau au veleitati de masterschef pe resourile din camere, preturile si mai ales gradele de ocupare.
    Daca am am fi atat de concentrati in fiecare an pe lucrurile care conteaza in tara acesta la fel ca abureala de pe litoralul romanesc am fi departe ca natie...
    • Like 1
  • Ovidiu check icon
    Cei care călătoresc regulat cu CFR-Călători sunt deja resemnați. Mizeria și disconfortul de care au parte, prin gări și vagoane, a devenit ceva obișnuit, fiind anormalul perceput ca normalitate. Oamenii sunt mulțumiți dacă ajung întregi la destinație, având în vedere starea precară a infrastructurii CFR. Călătorești la 40 de grade, pe niște scaune uzate și murdare, privind pe ferestre cu geamuri năclăite de zoaie uscate în soare. La capete de vagon, în zona ușilor, ca și în toalete, se fumează pe ruptelea. Conductorii trec impasibili cu șepcile muiate de sudoare și turtiți de căldură. Ventilația e absentă, și nimeni nu se deranjează să întrebe, de ce.
    Nu-ți place? Păi, cine te-a suit în tren, moșule, ia-ți un BMW dacă nu-ți convine!
    • Like 2
  • Adrian S check icon
    Dar ceva bun s a intamplat cu aceasta ocazie?
    Trenul a pornit spre destinatie, ati ajuns in siguranta, geamurile se deschideau ..chiar daca usile nu prea...?
    Ati reusit sa vedeti ceva interesant si pozitiv?

    La noi se circula cu viteza redusa pe CF. unii se plang ca pierd timpul...altii se bucura de peisaje.

    Stiati toate acestea inca dinainte sa cumparati bilet, chiar daca unele erau la capitolul risc de a ... fi anuntata gresita linia, de a nu functiona toate in vagoanele vechi..etc, etc

    Ati ales sa faceti totusi calatoria.
    Sper ca ati ajuns cu bine la destinatie
    • Like 1
    • @ Adrian S
      Si in India trenurile ajung la destinatie in mod normal, iar unele au accidente,...deci...
      • Like 0
    • @ KapetanMavromati
      Adrian S check icon
      Trebuie sa vizitezi si sa experimentezi un drum cu trenul in India. Cel despre care amintesti si pe care inteleg ca il compari cu cel din Romania.
      DUPA.... asteptam cu totii impresii de calatorie !
      • Like 1
    • @ Adrian S
      Am folisit comparatia tocmai pentru cà l'am experimentat. Dar nu este aici locul sa etalez impresiile mele de calatorie.
      • Like 0
  • Nimic nou sub soarele estival...un déjà vu care mi'e teamà ca va mai dura incà vreo cativa ani buni (estimarea mea optimistà este sub un deceniu)
    • Like 1


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult