Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Prima fabrică Tesla din Europa, inaugurată în Germania. Modelul Y Performance costă 63.990 de euro și are o autonomie de 514 km

Elon Musk - Olaf Schulz

CEO-ul Tesla, Elon Musk, stă lângă cancelarul german Olaf Scholz în timpul deschiderii oficiale a noii fabrici de producție de mașini electrice Tesla, pe 22 martie 2022, Grunheide, Germania. Noua fabrică, numită oficial Gigafactory Berlin-Brandenburg, produce modelul Y, precum și baterii de mașini electrice. Foto: Christian Marquardt - Pool/Getty Images

„Mulțumesc, Germania!” a scris marți pe Twitter miliardarul Elon Musk, CEO-ul companiei Tesla, după inaugurarea oficială în Grünheide, la 30 de kilometri de Berlin, a primei fabrici Tesla din Europa, o investiție de 5 miliarde de euro. Este cea mai mare investiție într-o fabrică de mașini germană din istoria recentă, notează Euronews.

Tesla a livrat marți clienților primele 30 de mașini Model Y produse la uzina sa din Germania, care devine primul său hub european de producție.

Clienții aleși au primit configurația Model Y Performance, un vehicul care costă 63.990 de euro, cu o autonomie de 514 km, potrivit oficialilor Tesla, adăugând că noi comenzi ar putea fi livrate din aprilie.

La evenimentul de marți a participat și cancelarul german Olaf Scholz.

Peste 3.000 dintre cei 12.000 de muncitori care vor lucra la Gigafactory Berlin-Brandenburg au fost deja angajați, a anunțat Tesla.

Foto Getty Images

La capacitate maximă, fabrica va produce 500.000 de mașini anual, mai mult decât cele 450.000 de vehicule electrice pe care rivalul german Volkswagen le-a vândut la nivel global în 2021.

Fabrica include şi o fabrică de baterii capabilă să genereze mai mult de 50 de gigawaţi oră (GWh) pe an, depăşind concurenţii europeni.

Volkswagen deține în prezent o cotă de 25% din piața europeană a vehiculelor electrice, față de 13%, cât are Tesla. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Felitari celor de la Tesla dar afirmatia ca " Fabrica include şi o fabrică de baterii capabilă să genereze mai mult de 50 de gigawaţi oră (GWh) pe an" este total deplasata.
    Mai exact, fabrica aia nu genereaza energie ci o capacitate de stocare! Nu de alta, dar sunt persoane care nu stiu sa face diferenta intre productia/transportul/stocare/consumul energiei!
    • Like 0


Îți recomandăm

Foto CTP

L-am criticat pe președintele Dan pentru declarații și gesturi pe care le-am considerat greșite sau nepotrivite. Totul, în termeni raționali, strict cu materialul clientului, căci altfel nu știu. Însă un răspuns al domniei-sale, în interviul acordat ziarului Le Monde, m-a lăsat bouche bée. Rațiunea subsemnatului se dovedește neputincioasă.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Uniunea Europeană 2025

Să fim realiști, dragi cititori: în 2025, cu un război care mușcă din estul continentului, cu tarife americane care ne lovesc exporturile și cu o Chină care are posibilitatea de a cumpăra Europa pe bucăți, Uniunea Europeană arată ca un uriaș cu picioare de lut. Avem 27 de state, fiecare cu ambițiile ei așa-zis suveraniste, care se ceartă pe nimicuri în timp ce lumea se reconfigurează sub ochii noștri. Soluția? O federație adevărată, cu o monedă unică pentru toți, cu politici externe și fiscale comune și cu o armată comună. Datele oficiale, de la Comisia Europeană, Banca Centrală Europeană și Eurobarometrul arată clar: cetățenii vor asta, economia o cere, iar securitatea o impune. Foto: Profimedia

Citește mai mult