Foto: Guliver/Getty Images
Daniel David este profesor de ştiinţe cognitive clinice la Universitatea Babeş-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, profesor adjunct la Școala de Medicină Icahn din Muntele Sinai din New York și director de cercetare la Institutul Albert Ellis din New York. Predând atât în România cât și în SUA, a văzut o diferență importană între studenții americani și cei români: studenții români nu prea pun întrebări.
„În Statele Unite, de cele mai multe ori, ai în față niște indivizi autonomi. Un individ autonom înțelege în felul următor: E timpul meu că am venit aici la acest curs, hai să-l folosesc la maximum. Unii și plătesc pentru activitățile educaționale și atunci hai să îmi folosesc foarte bine banii, deci nu prea lipsesc. Pun întrebări, vor să învețe, sunt curioși. La noi există o înțelegere și coloratură colectivistă. Studenții nu prea pun întrebări, nu că nu ar avea curiozități, nu că nu ar fi inteligenți și creativi. De multe ori ei interpretează în logica asta colectivistă. Dacă pun întrebări, este ca și cum aș pune sub semnul întrebării pe cel care a prezentat, ce a prezentat”, a declarat Daniel David în emisiunea „În fața ta” de la Digi24.
„Inundăm piața cu oameni slab pregătiți”
În opinia sa, schimbarea României nu se poate face fără schimbarea sistemului universitar de învățământ. „La noi, orice diferențire a universităților care nu este în pixul ministrului este ceva înspăimântător. În loc să ne gândim de ce România este atât de jos în testele PISA noi le atacăm și spuneam că sunt o prostie. Ne temem de diferență, deși diferența este cea care aduce bunăstare
O țară ca România s-ar schimba dacă toată lumea ar înțelege că problema majoră în această țară este învățământul superior. Noi suntem cei care generăm și formăm profesionițtii: și ingineri, și economiști, și psihologi, și medici. Dacă învățământul superior e slab și formează profesioniști slabi, poți să vii tu cu ce strategii deștepte vrei că nu ai resursa umană care să le implementeze. Inundăm piața cu oameni slab pregătiți. Tot noi pregătim profesorii care ne educă copiii. Dacă noi îi educăm prost, ei ne educă prost copiii. Și astfel condamnăm într-o țară și prezentul, și viitorul”, crede Daniel David.
Emisiunea „În fața ta”, moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, poate fi urmărită sâmbăta și duminica, de la ora 14.05.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
A doua problema-elevul din romania este 'educat' sa fie docil,sa asculte,sa nu puna multe intrebari-si asta pt ca multi dintre profesorii de liceu nu sunt capabili sa faca fata unui copil inteligent si curios si in plus nici elevii nu sunt curiosi pt ca sunt deja 'spalati pe creier de societatea ce nu da doi bani pe educatie.. deci materialul pe care il primiti in universitate este ff slab..si primiti cu sutele in loc sa reduceti.
Americanii sunt educati din scoala sa participe activ in discutii,lectiile lor sunt diferite de ale noastre,si daca fac o facultate vor sa si profeseze deci au mai mare interes.deasemeni au un self esteem mai ridicat decit noi ceea ce e conditie primordiala intr-o interactiune sanatoasa profesor-elev.
Va doresc succes dnu profesor-am fost studenta dvsta acum multi ani si in situatii de stress inchid ochii si incerc metode de autohipnoza invatate de la dvst
Facultatea alege modalitatea asta de triere si apoi se plânge că are studenți slabi.
In al doilea rand e o diferenta intre invatamantul universitar si cel preuniversitar. La cel universitar avem carente, mai ales cand vine vorba de cercetare (desi cateva din facultatile noastre au inceput sa miste cat de cat).