Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Revolta unui antreprenor, după ce a făcut o investiție de 27 de milioane de euro: Am vorbit cu toți premierii. Ultima explicație dată de domnul Ponta a fost „Nu știu, domnule, suntem blestemați”

autostrada - Foto Inquam Photos / Florin Cornel)

(Foto Inquam Photos / Florin Cornel)

România are în prezent 807 kilometri de autostradă, iar Compania de Drumuri garanta la început de an că în doi ani vom avea o mie de kilometri de autostrăzi. Cam cât avea Ungaria acum 12 ani, la o suprafață de două ori şi jumătate mai mică decât a României.

Pentru anul acesta, Asociaţia Pro Infrastructură estimează, într-un „scenariu realist”, că vor fi dați în circulație doar 43 km noi de autostradă. Într-un scenariu foarte optimist, vom avea 69 km noi anul acesta. „Restul sunt doar promisiuni pentru naivi, dezinformări grosolane şi minciuni gogonate", spuneau în luna februarie reprezentanții Asociaţiei Pro Infrastructură. 

Multe companii care vor să vândă în România nu mai vor să-și deschidă depozite în România din cauza lipsei infrastructurii. Așa că își aduc marfa firmelor de curierat, în Oradea, Arad, Timișoara, Satu Mare, iar acestea o livrează mai departe în toată România. Sunt și cazuri în care firmele de curierat sunt solicitate să meargă după marfă în Budapesta, unde există infrastructură.

„Pierdem enorm de mult (pentru că nu există autostrăzi)”, spune Felix Pătrășcanu, fondatorul Fan Courier. Anul trecut firma a încheiat o investiție de 27 de milioane de euro într-un hub pe Centura Bucureștiului, dotat cu o linie de sortare ultramodernă. Nu mai sortează 9.000 de colete, cum sorta cea veche, ci 39.000 de colete pe oră.

„Am urmărit prin această investiție să câștigăm 2-3 ore la plecatul mașinilor către țară. Lucrul acesta se întâmplă noaptea, camioanele noastre circulă noaptea. Am zis să câștigăm 2 ore. Ne interesa să nu mai plecăm la 2 noaptea, ci la 12. Am reușit, dar ce folos, pentru că neexistând infrastructură și pe Valea Oltului sau pe Valea Prahovei au loc accidente de 3-4 ori pe săptămână, unde mașinile noastre staționează 2-3 ore. Iată cum lipsa infrastructurii îți dă peste cap o investiție de 27 de milioane”, spune antreprenorul.

Este convins că la un moment dat activitatea firmelor de curierat se va bloca din cauza lipsei infrastructurii.

„Am făcut un studiu ce însemna pentru noi vechiul drum către Constanța vs autostrada. În timp și în bani. Până la 20% mult mai bine”, a calculat antreprenorul.

Subiectul lipsei autostrăzilor l-a discutat cu toți prim-miniștrii, prin Coaliția pentru Dezvoltarea României.

„Ultima explicație dată de domnul Ponta a fost că «Nu știu, domnule, suntem blestemați de nu putem să facem lucrurile astea»”, a relatat Pătrășcanu la emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

„Orice mișcare a roților companiei mele - și de altfel a tuturor companiilor de transport - înseamnă bani băgați în bugetul României. Mă simt bucuros să-i pot da, dat fiind că am o mamă pensionară, dat fiind că am o soră și un cumnat profesori și că trebuie să contribui și eu cu ceva. (...) Să facem un exercițiu de imaginație. De la următoarele alegeri sau de la anul s-ar lua în serios faptul că România nu are autostrăzi și s-ar da drumul masiv la lucrurile astea. Gândiți-vă cât business s-ar crea pe orizontală. (De ce nu avem autostrăzi?) E o hoție și o prostie. E un mix”, este de părere antreprenorul.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

blocuri - Bucuresti

Locuiesc într-un bloc de 4 etaje. Unii i-ar spune “bloc comunist”, pentru că e construit înainte de cutremurul din 1977, pe care l-am și prins, de altfel, aici. În urmă cu aproape 20 de ani, la câteva zeci de metri de blocul alăturat, tot de 4 etaje, un dezvoltator străin a construit un complex rezidențial, care include și un turn de 20 de etaje. (Foto: Inquam Photos / George Călin)

Citește mai mult

Daniel van Soest - Suceava

Totuși, văd o diferență. PNL arată o anumită capacitate de autocurățire — altfel domnul Bolojan nu ar fi devenit prim-ministru. PSD, în schimb, s-a băgat în tranșee ca să lupte până la capăt, transformându-se într-un partid-zombie, pe care pare să-l mai poată îndrăgi doar un alt partid insalubru, precum AUR.(În imagine, Daniel van Soest)

Citește mai mult

Crăciun

Mă gândeam zilele trecute că anul ăsta și anul anterior au fost cei mai răi ani pe care i-am trăit eu vreodată. Și da, nu m-am născut ieri. Am prins și pandemia, și debutul invaziei din Ucraina, și joaca lui Dragnea de-a puterea, și mandatul de premier al lui Adrian Năstase. Am prins cam toate plăgile ultimelor trei decenii și jumătate, dar tot mi se pare că anul ăsta și anul trecut au fost cei mai răi ani ai vieții mele.

Citește mai mult

Revoluția

Stăteam chitiți, cu lumina stinsă, încercând să ghicim la ce distanță se trăgea. Focurile de armă se auzeau surd. Apoi, dintr-odată, o ploaie de metal a căzut peste casă. Tata ne-a apucat pe mine și pe sora mea de câte o aripă și ne-a zvârlit în pivniță. Acolo am stat o vreme, desculțe, învelite într-un preș vechi, în beciul care mirosea a varză murată, până când nu s-au mai auzit nici împușcături, nici maşini.

Citește mai mult