Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Rezultatul unui studiu YouGov, făcut în 15 țări, plasează România în top: 51% dintre tinerii români își doresc să devină antreprenori

Studenți la calculator

Foto: Guliver Getty Images

Peste jumătate dintre tinerii români cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani ar prefera să devină antreprenori, și nu să lucreze în cadrul unei companii, potrivit unui studiu realizat în 15 țări de YouGov la solicitarea grupului telecom Vodafone. La studiu au luat parte 6000 de respondenți din Africa de Sud, Egipt, Germania, Grecia, India, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Noua Zeelandă, Portugalia, Republica Cehă, România, Spania, Turcia și Ungaria. Tinerii români își doresc în cea mai mare măsură să lucreze pentru ei înșiși (51%), la polul opus aflându-se tinerii din Marea Britanie, care își doresc acest lucru în proporție de 20%, și cei din Germania și Italia, unde procentul înregistrat a fost de 24%.

„Aceste rezultate pot fi un mesaj pentru companii, astfel încât să le ofere tinerilor angajați un mediu antreprenorial, flexibil, și o mai mare libertate”, spune Florin Petrescu, HR Director, Vodafone România.

Rezultatele studiului au fost folosite pentru documentarea programului internațional „Alege-ți viitorul", conceput pentru a oferi îndrumare în carieră în economia digitală și acces la training pentru 10 milioane de tineri din 18 țări. Programul, lansat recent în România și în alte 17 țări, include platforma Future Jobs Finder, unde tinerii pot găsi oportunități de angajare în domenii ale economiei digitale. Platforma este disponibilă în 10 limbi, inclusiv în română. 

„În prima săptămână de la lansare, aproximativ 4.000 de români au completat sesiunile de întrebări pe versiunea locală a platformei Future Jobs Finder, ceea ce demonstrează un interes ridicat al noii generații pentru identificarea oportunităților de carieră și față de pregătirea pentru economia digitală”, a declarat Florin Petrescu.

Potrivit studiului YouGov, 53% dintre tinerii români chestionați au spus că sunt încrezători că își vor găsi un job pe măsura calităților lor. De asemenea, marea majoritate a respondenților din România s-au arătat încrezători că vor avea o calitate a vieții cel puțin la fel de bună cu a părinților lor, doar 10% dintre aceștia răspunzând că nu își vor permite aceeași calitate a vieții ca generația părinților lor. 

„Noua platformă Future Jobs Finder include o serie de scurte teste psihometrice menite să identifice aptitudinile și interesele fiecărui utilizator, apoi să le organizeze pe categorii, într-o listă de joburi specifice economiei digitale. Platforma identifică, de asemenea, oportunitățile de angajare, integrate de platforma globală Indeed, cel mai mare motor de căutare de locuri de muncă din lume, inclusiv poziții locale și internaționale în cadrul Vodafone. Utilizatorii au acces la cursuri online relevante pentru formarea de abilități digitale, multe dintre acestea disponibile gratuit, și primesc un rezumat al propriilor aptitudini și interese, pe care îl pot folosi în CV sau când aplică pentru un loc de muncă”, se arată într-un comunicat al companiei. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Despre seriozitate, sondaje şi scrisul "la plesneală"

    - "Potrivit unui studiu..." - ar fi trebuit să precizaţi o referinţă? Poate unii cititori vor să citească respectivul studiu şi să-l analizeze după puterile lor;
    - 6000 reprezintă numărul total de tineri intervievaţi în cele 20 de ţări sau numărul tinerilor intervievaţi în Romania? Dumneavoastră ce părere aveţi, se înţelege din text?
    - "Tinerii români își doresc în cea mai mare măsură să lucreze pentru ei înșiși (51%)..." Dacă aşa stau lucrurile cu adevărat, cât de mare este "cea mai mare măsură": 51% ? În România există cam 3,4 milioane de tineri cu vârste între 18 şi 24 de ani. Orice începător în ale statisticii le-ar putea spune autorilor sondajului că semnificaţia răspunsului la întrebare este puternic dependentă de structura distribuţiei vârstelor în acest interval. Presupuneţi că toţi tinerii ar avea 19 ani şi veţi înţelege de ce. În respectivul studiu nu există nici o urmă de investigaţie serioasă a acestui aspect.
    -Presupunând că 6000 de tineri au fost investigaţi doar în România, eşantionul "reprezentativ" al celor ce au răspuns că vor "să lucreze pentru ei înşişi" este alcătuit din aproximativ două miimi din numărul total al tinerilor cu vârste în intervalul amintit. Dacă acelaşi procent al tinerilor ar afirma că au salarii decente, am putea trage concluzia că " în cea mai mare măsură" tinerii români sunt plătiţi decent? Observaţii similare sunt valabile şi pentru concluziile referitoare la celelalte ţări.
    - Există corelaţii între structura votului la alegerile recente şi procentul amintit al tinerilor care "doresc să lucreze pentru ei înşişi"? Dacă da, sunt acestea consistente cu structura votului?
    - Citim: „Aceste rezultate pot fi un mesaj pentru companii, astfel încât să le ofere tinerilor angajați un mediu antreprenorial, flexibil, și o mai mare libertate”, spune Florin Petrescu, HR Director, Vodafone România. Erau necesare datele unui sondaj pentru a ajunge la o asemenea concluzie profundă? Pe româneşte: putea afirma domnul în cauză exact acelaşi lucru fără a avea habar despre rezultatele sondajului? Dacă sondajul în cauză ar fi indicat că doar 10% dintre respectivii tineri ai ţărişoarei doresc ceea ce spune sondajul că doresc, trebuiau companiile "să le ofere tinerilor angajați un mediu antreprenorial, flexibil, și o mai mare libertate" sau nu?
    - O ultimă întrebare: Nu ar fi fost mai indicat să-i lăsaţi chiar pe autorii respectivului sondaj să-şi expună teoriile şi recomandările?

    Oricum, o recomandare a lecturii excelentei "How to Lie with Statistics" (Darrell Huff, W. W. NORTON&COMPANY.INC-New York) nu strică nimănui.
    • Like 0
  • Nu stiu dar observ ca majoritatea lucrurilor pleaca de la educatie. Cea mai importanta este cea din familie care de altfel si lipseste cu desavarsire, indiferent de bagajul de cunostinte acumulat in scoli. O intrebare : la scoala te invata oare cum sa devii antreprenor ? Nu cred, se invata de pe internet si din mers pentru ca este la moda. Profesorii sunt destul de pregatiti pentru a forma lideri in afaceri antreprenoriale ? Nu cred, avand in vedere lipsurile materiale si povara didactica stufoasa. Familia te sfatuieste spre deschiderea unei afaceri ? Nu cred, avand in vedere lipsa de cultura educationala a membrilor acesteia. Si de ce antreprenori ? si nu muncitori, zidari, faiantieri sau cofetari etc ?
    Concluzie : Target-ul generatiei tinere este banul castigat facil sau usor, fara prea multe complicatii si cu efort minim !
    • Like 1
  • Gluma mea e macabră, recunosc. Dar la noi probabil cel mai eficient job este să devii antreprenor de...pompe funebre văzând situația pensionarilor mai ales. Câștig garantat : înmormântări multe și la preț de ofertă.
    • Like 0
  • check icon
    Deloc întâmplător cei din Anglia şi Germania sânt mai realişti .
    • Like 2
  • check icon
    Nu e de bine asta e naivitate dacă ar fi după dorințe am fi prima țară de patroni şi singura desigur.dar e de înțeles pentru că la noi statutul de angajat aduce mai mult a sclav ,caca cu ochi ,ceva de genul ăsta şi atunci e normal să nu-ți doreşti aşa ceva dar realitatea e tristă foarte puțini vor ajunge antrepenori din motive de mediu economic şi posibilități reduse de finanțare caracteristice mai degrabă țărilor din lumea a treia zonă prin care ne invârtim şi noi dacă facem o analiză rece.
    • Like 2
    • @
      Dar poți să-ți dorești să înveți de la cei care știu mai mult decît tine, e de bun simț. Cînd îți dorești să fii direct șef, că cică ai terminat o facultate, asta mie-mi sună a fudulie găunoasă. Nu-i nimic greșit în a porni de jos și a parcurge toate etapele de care habar n-aveai în facultate.
      • Like 0
    • @ Ionut Catalin Dimache
      check icon
      Asta cu învățatul şi munca e în regulă ba chiar obligatorii dacă vrei să ai succes dar cred că puțini înțeleg ce înseamnă să fi antreprenor cred că văd doar şefia şi jipanul.
      • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult