Sari la continut

De șase ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

RISE Project a publicat un raport secret al serviciului „Doi și-un sfert” care arată că Dragnea și-a format o rețea infracțională compusă din persoane cu putere de decizie în Teleorman

RISE Project a publicat un raport secret despre oamenii și banii șefului PSD - raport care se află acum în arhiva Direcției Generale de Protecție Internă (DGPI), departamentul de informații al Ministerului de Interne, poreclit „Doi și-un sfert”.

Documentul vizează afacerile cu bani publici ale grupării, zeci de licitații, controlul real al firmei Tel Drum, lucrări fictive, donații suspecte la partid, cercuri relaționale și de influență.

Jurnaliștii de la Rise scriu că PSD a deturnat legea de organizare a celei mai controversate structuri de informații din România - DGPI - pentru ca DGPI să rămână exclusiv sub autoritatea ministrului de Interne, după ce un punct esențial în lege a fost schimbat. Este vorba despre articolul 8, care seta comanda departamentului și definea un sistem de control încrucișat. Au dispărut, astfel, avizul CSAT și ierarhizarea militară, arată investigația Rise.

Același serviciu a monitorizat organizația „Dragnea” în 2011.

În raportul obținut de Rise Project, ofițerii DGPI arată că, inițial, Tel Drum a fost preluată fraudulos de Liviu Dragnea de la stat. Apoi, timp de peste un deceniu, acesta și-a atribuit majoritatea contractelor publice de asfaltare și deszăpezire prin intermediul unor licitații trucate.

Iar unele dintre lucrări ar fi fost fictive.

Documentul îl identifică încă din primele rânduri pe Dragnea ca fiind „deținătorul majoritar al acțiunilor la purtător de la SC Tel Drum SA”, scriu jurnaliștii Rise Project.

„Acțiunile la purtător” sunt certificate anonime. Oricine deține această hârtie, care specifică un anumit procent din acțiuni, are drept de proprietate asupra unei firme. Când se mișcă hârtia, se schimbă patronul. Nu există birocrație, totul rămâne secret. 

În acte de corporația Tel Drum se ocupă prietenii lui Dragnea din tinerețe. 

Raportul prezintă și „organigrama" grupării. Sunt trecuți în revistă oamenii de bază ai șefului PSD: afaceristul Marian Fiscuci (foto dreapta), fostul deputat Adrian Simionescu, cumnatul lui Dragnea-Florinel Marinas, fostul președinte al Companiei Naționale de Drumuri-Cristian Duica, directorul general al Tel Drum-Petre Pitiș, funcționari de la Fisc și jurnaliști locali.

(Foto Elisa Bouleanu/Adevărul)

DGPI a mai fost preocupat de banii care ajung la PSD, descoperind că Tel Drum ar fi finanțat ilegal campaniile electorale în care s-a implicat Liviu Dragnea.

E vizată perioadă 2008-2009, când au avut loc toate tipurile de alegeri, locale, legislative, prezidențiale.

Au fost monitorizate și alte afaceri ale familiei, precum o tranzacție subevaluată între soții Bombonica și Liviu, cu hotelul Turris din Turnu Măgurele. Și, odată cu asta, ofițerii de informații au aflat un modus operandi. Fostele active de stat, înstrăinate pe nimic în cercul Dragnea, generau evaziune fiscală. Valori reduse, deci taxe mici. 

Citește aici investigația Rise Project

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Oare de ce nu mă surprind aceste dezvăluiri ?... parcă aş citi scenariul unui episod din "Caracatița"... asemănarea este izbitoare.
    • Like 1


Îți recomandăm

Dove cover

De ce au nevoie adolescenții pentru a-și dezvolta o imagine sănătoasă de sine? De mai mulți factori protectori, dintre care cel mai important este relația de încredere și apropiere cu adulții din viața lor, cu precădere părinții.

Citește mai mult

Mădălina Stănescu

„Nu ar trebui să existe business de niciun fel care să nu aibă prezență minimă în online, iar aici mă refer la website în primul rând și apoi la pagini pe rețelele de socializare. Încă mai sunt afaceri care au numai prezență pe Facebook, iar noi le spunem că nu e sănătos să-ți pui tot ce ține de identitatea și brandul tău pe o singură platformă, care, iată, acum ceva săptămâni, a picat 6 ore, nu a mai funcționat deloc”, spune Mădălina Stănescu, fondator Optimized,

Citește mai mult