Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

România, tehnologia și marele salt înainte

Învățare la distanță

Foto: Guliver/ Getty images

În ultimii 20 de ani, conectivitatea și serviciile digitale au schimbat imens viața oamenilor în bine și au însoțit companiile în drumul lor către succes, permițându-le să fie mai eficiente și mai productive, să crească și să se dezvolte și, în final, să rămână competitive.

Criza COVID-19 ne-a arătat cu claritate cât de vitale sunt serviciile noastre digitale și rețelele de comunicații, baza pentru tot ceea ce am avut nevoie să facem. Acestea trebuie să fie disponibile în orice moment, pentru a le permite oamenilor să lucreze, să învețe și să rămână conectați cu familia și prietenii, iar business-urile să continue să funcționeze.

La Vodafone România am conștientizat imediat că misiunea noastră este mai mult ca oricând să-i menținem pe toți românii conectați. În timp ce am prioritizat sănătatea și siguranța angajaților, clienților și partenerilor noștri, ne-am angajat să protejăm și să menținem calitatea rețelelor noastre, să continuăm să ne servim cât mai bine clienții, fie că sunt companii sau persoane fizice, precum și să susținem autoritățile și departamentele guvernamentale în efortul lor de combatere a pandemiei. Odată cu creșterea traficului atât în ​​rețeaua mobilă, cât și în cea fixă, am accelerat investițiile într-o serie de arii pentru a extinde capacitatea rețelei, iar inginerii noștri au lucrat intens pentru a menține cea mai bună calitate a rețelei, astfel încât comunicațiile care susțin misiunile critice și alte servicii esențiale în această perioadă să nu fie afectate.

COVID-19 ne-a învățat câteva lecții dificile, dar esențiale. În special, ne-a arătat fără echivoc importanța societăților reziliente și rolul cheie pe care rețelele de înaltă capacitate sigure și de calitate, aplicațiile digitale și soluțiile de date îl au pentru asigurarea unei asemenea reziliențe - pentru cetățeni, companii și pentru îndeplinirea funcțiilor critice guvernamentale.

Pe măsură ce începem să reconstruim societatea și să facem planuri și strategii pentru redresarea economică, ne întărim convingerea că este timpul să acționăm pentru construirea unei societăți mai bune, mai echitabile și mai reziliente. Reconstruirea societății necesită o implicare mult mai mare din partea tuturor. Abilitatea noastră colectivă de a ne reveni în urma provocărilor și dificultăților - reziliența - va necesita, de asemenea, un leadership puternic din partea instituțiilor și guvernelor UE.

Serviciile și instrumentele digitale au jucat un rol esențial în limitarea impactului social, medical și economic al crizei COVID și vor avea mai departe un rol esențial în stimularea creșterii economice și creșterea rezilienței societății noastre. În același timp, criza COVID a expus vulnerabilități și decalaje în societate, afaceri și servicii publice pe care nu le putem ignora. Trebuie să reconstruim societatea și economia pentru a fi mai reziliente, mai durabile, mai digitale și mai incluzive, unde nimeni nu este lăsat în urmă.

Reziliența trebuie să fie în beneficiul tuturor.

Fiecare elev trebuie să aibă acces și abilitățile digitale necesare pentru a putea beneficia de educație digitală. În contextul crizei COVID-19, sistemele de învățământ din întreaga lume s-au confruntat cu o provocare fără precedent, ceea ce a dus la o trecere bruscă și pe scară largă la instrumentele de educație digitală. Din păcate, prea mulți elevi au fost lăsați în urmă. Ministerul Educației a estimat că 250.000 de elevi din România nu au echipamente electronice care să le permită să participe la sistemul de învățământ la distanță și doar 60% dintre elevi au participat la cursurile online în timpul restricțiilor. Numărul în scădere al elevilor înscriși în sistemul de învățământ din România și procentul ridicat, de 35%, conform statisticilor UE, al populației cu risc de sărăcie și excluziune socială sunt tot atâtea motive de profundă îngrijorare.

Fiecare cetățean trebuie să aibă abilitățile și instrumentele necesare pentru a putea beneficia de tehnologia și oportunitățile dintr-o lume digitală. Mulți cetățeni sunt lipsiți de competențele digitale necesare pentru a beneficia de oportunități de angajare într-o societate digitală. Mulți vârstnici se găsesc izolați și fără acces la servicii sociale, publice și de sănătate esențiale, care ar putea fi accesate online. Conform celui mai recent raport DESI, aproape 20% dintre români nu au folosit niciodată internetul și mai puțin de o treime din populația României are cel puțin abilități digitale de bază.

Companiile sunt provocate să se adapteze și să se reinventeze pentru a supraviețui. Industriile trebuie să inoveze și să își accelereze transformarea digitală pentru a-și crește reziliența și a grăbi revenirea economică. Un nivel scăzut de digitalizare înseamnă capacitate limitată de adaptare și, în special pentru IMM-uri, care vor fi motorul redresării economice, acest lucru poate pune în pericol însăși supraviețuirea acestora. Munca de la distanță a devenit deja o normă și aceasta trebuie facilitată.

Guvernele din întreaga lume încă se confruntă cu provocări în timp ce navighează prin criză. Prioritatea cea mai mare pentru acestea este să continue să salveze vieți, protejând, în același timp, economia. Societatea se bazează mai mult ca oricând pe institutiile guvernamentale pentru furnizarea de servicii esențiale, în special în domenii precum sănătatea și educația. Guvernele trebuie să accelereze digitalizarea serviciilor publice pentru a-și crește adaptabilitatea și reziliența. Adoptarea în continuare a noilor tehnologii ar crește, de asemenea, eficiența furnizării serviciilor publice. Realizarea transformării digitale în domenii precum asistență medicală, educație și administrație publică poate contribui la gestionarea și atenuarea efectului crizei și a potențialelor valuri viitoare.

Ne aflăm într-un moment important pentru construirea unei societăți mai reziliente și mai incluzive. Trebuie să acționăm rapid și cu determinare. Trebuie să profităm de această ocazie pentru a îmbunătăți infrastructura digitală, pentru a reduce decalajele și pentru a accelera digitalizarea tuturor cetățenilor, mediului de business și serviciilor guvernamentale, în beneficiul societății și pentru un viitor mai rezilient și mai durabil. Putem proiecta acum o lume a educației care este digitală și la care mult mai mulți copii au acces. Acum ne putem imagina cum diagnosticul și monitorizarea la distanță ne oferă tuturor acces mai bun la asistență medicală.

Transformarea în profunzime va necesita o colaborare mult mai strânsă între guvern, mediul de afaceri, societate. Suntem pregătiți să fim parteneri pentru a concretiza viziunea unei societăți reziliente și digitale. Vodafone România este pregătită să-și asume rolul său.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Advertorial?
    • Like 0


Îți recomandăm

Tânără la calculator

Academia prietenoasă de IT Wantsome și-a făcut în ultimii patru ani o misiune din a ajuta profesioniști din toate domeniile să facă tranziția spre o carieră de succes în domeniul tehnologiei informației, prin cursuri care urmează atent cerințele companiilor IT, prin sesiuni de practică și printr-o activitate intensă de mentorat calibrată pe nevoile lor. (Foto: Getty Images)

Citește mai mult

Marc Areny

Marc Areny este de origine catalană, este cetățean spaniol și francez și a venit în România în urmă cu 10 ani. Este unul dintre primii din Europa care a identificat o nouă nișă de piață: convertește mașini cu motor termic în mașini electrice.

Citește mai mult