Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Șeful Concurenței povestește cu ce „se lăudau” unul altuia, într-o discuție privată, șeful TAROM și șeful CFR Marfă

Prezent în emisiunea „În fața ta”, de la Digi24, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu a vorbit despre situația de la Tarom și a comparat-o cu cea de la CFR Marfă. 

„Nu știu ce s-ar putea face la Tarom. E clar că de mulți ani nu merge bine. Fac o confidență, nu vă spun numele, că nu le mai țin minte, că s-au tot schimbat directorii. Țin minte o discuție în care directorul de la Tarom și cel de la CFR Marfă discutau câți bani pierd. Au ajuns la concluzia că fiecare pierde 40 de milioane de euro pe an”, a declarat Chirițoiu. El a adăugat că Tarom a avut norocul că a avut de unde să suporte pierderile și nu a ajuns în situația CFR Marfă, la ștergerea de datorii. 

„CFR e supravegheată de Comisia Europeană. S-ar putea să avem o investigație deschisă împotrivă CFR Marfă. Ar însemna ori se privatizează, ori se returnează datoriile șterse. La Tarom momentan nu e vorba de nimic la nivel european”, a spus șeful Consiliului Concurenței. Problema, crede el, este că la fiecare șase luni vine un nou director care spune că cel dinaintea sa a fost incompetent. Este apoi înlocuit cu altul care susține că nu poate fi responsabil pentru ce a făcut cel dinaintea lui. Iar apoi situația se repetă.

Întrebat dacă, în opinia sa, Tarom mai are vreo șansă să se redreseze, Chirițoiu a răspuns: „Dacă m-aș pricepe la asta, aș concura și aș ajunge unul din mulții directori Tarom. Situațiile din jur nu sunt grozave, pentru că nu vedem niciuna din țările din jur cu companie aeriană. Tarom făcea mulți bani pe cursele interne, unde avea monopol. De când au intrat low cost-urile, prețurile lor s-au prăbușit. Evident că e nevoie de o ajustare”.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Dar o parte măcar din aceste pierderi, nu se regăsesc nicăieri ? Știu că „ciobanul„ care-și pierde o parte din oi, dă explicații proprietarilor acelor oi pierdute. La noi doar ”latră câinii” și căruțele pesediste merg mai departe.
    • Like 0
  • andrei check icon
    Stimate Domnule Chiritoiu, dar ce parere aveti ca TAROM participa la licitatiile anulae de bilete de avion ale Ministerul Transporturilor, unde MT este actionar peste 90% in Tarom. Verificati SEAP. Multumesc.
    • Like 0
  • Tarom trebuie vindut sau lichidat. Nu e nevoie de o companie de stat in acest domeniu. Trebuia făcut asta demult!
    • Like 0


Îți recomandăm

Maria Drăghici

Maria Drăghici n-a împlinit nici doi ani și are deja trei operații pe cord deschis. Culmea, e un copil vesel, care știe să se bucure de fiecare moment și, mai mult decât orice altceva, e un copil iubit. De fratele ei și de părinții ei, care, de la nașterea copilei, trăiesc cu ochii deschiși un coșmar adevărat.

Citește mai mult

Eco-creatorii de energie

Mă bucur să descopăr astfel de inițiative care ne dovedesc încă o dată că educația și formarea cetățenilor de mâine este un efort comun al familiei, al școlii, al ONG-urilor și al companiilor private responsabile. Semințele plantate acum ne vor arăta probabil peste 10-20 de ani dacă țara asta va fi mai bună și mai curată.

Citește mai mult