Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Șeful Concurenței povestește cu ce „se lăudau” unul altuia, într-o discuție privată, șeful TAROM și șeful CFR Marfă

Prezent în emisiunea „În fața ta”, de la Digi24, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu a vorbit despre situația de la Tarom și a comparat-o cu cea de la CFR Marfă. 

„Nu știu ce s-ar putea face la Tarom. E clar că de mulți ani nu merge bine. Fac o confidență, nu vă spun numele, că nu le mai țin minte, că s-au tot schimbat directorii. Țin minte o discuție în care directorul de la Tarom și cel de la CFR Marfă discutau câți bani pierd. Au ajuns la concluzia că fiecare pierde 40 de milioane de euro pe an”, a declarat Chirițoiu. El a adăugat că Tarom a avut norocul că a avut de unde să suporte pierderile și nu a ajuns în situația CFR Marfă, la ștergerea de datorii. 

„CFR e supravegheată de Comisia Europeană. S-ar putea să avem o investigație deschisă împotrivă CFR Marfă. Ar însemna ori se privatizează, ori se returnează datoriile șterse. La Tarom momentan nu e vorba de nimic la nivel european”, a spus șeful Consiliului Concurenței. Problema, crede el, este că la fiecare șase luni vine un nou director care spune că cel dinaintea sa a fost incompetent. Este apoi înlocuit cu altul care susține că nu poate fi responsabil pentru ce a făcut cel dinaintea lui. Iar apoi situația se repetă.

Întrebat dacă, în opinia sa, Tarom mai are vreo șansă să se redreseze, Chirițoiu a răspuns: „Dacă m-aș pricepe la asta, aș concura și aș ajunge unul din mulții directori Tarom. Situațiile din jur nu sunt grozave, pentru că nu vedem niciuna din țările din jur cu companie aeriană. Tarom făcea mulți bani pe cursele interne, unde avea monopol. De când au intrat low cost-urile, prețurile lor s-au prăbușit. Evident că e nevoie de o ajustare”.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Dar o parte măcar din aceste pierderi, nu se regăsesc nicăieri ? Știu că „ciobanul„ care-și pierde o parte din oi, dă explicații proprietarilor acelor oi pierdute. La noi doar ”latră câinii” și căruțele pesediste merg mai departe.
    • Like 0
  • andrei check icon
    Stimate Domnule Chiritoiu, dar ce parere aveti ca TAROM participa la licitatiile anulae de bilete de avion ale Ministerul Transporturilor, unde MT este actionar peste 90% in Tarom. Verificati SEAP. Multumesc.
    • Like 0
  • Tarom trebuie vindut sau lichidat. Nu e nevoie de o companie de stat in acest domeniu. Trebuia făcut asta demult!
    • Like 0


Îți recomandăm

Crăciun

Mă gândeam zilele trecute că anul ăsta și anul anterior au fost cei mai răi ani pe care i-am trăit eu vreodată. Și da, nu m-am născut ieri. Am prins și pandemia, și debutul invaziei din Ucraina, și joaca lui Dragnea de-a puterea, și mandatul de premier al lui Adrian Năstase. Am prins cam toate plăgile ultimelor trei decenii și jumătate, dar tot mi se pare că anul ăsta și anul trecut au fost cei mai răi ani ai vieții mele.

Citește mai mult

Revoluția

Stăteam chitiți, cu lumina stinsă, încercând să ghicim la ce distanță se trăgea. Focurile de armă se auzeau surd. Apoi, dintr-odată, o ploaie de metal a căzut peste casă. Tata ne-a apucat pe mine și pe sora mea de câte o aripă și ne-a zvârlit în pivniță. Acolo am stat o vreme, desculțe, învelite într-un preș vechi, în beciul care mirosea a varză murată, până când nu s-au mai auzit nici împușcături, nici maşini.

Citește mai mult

Florin Negruțiu și Sergiu Ion

„De vină pentru creșterea prețurilor e lipsa de investiții în capacități noi de producție. Este atât de simplu: când ai ofertă pe piață, e ca la piață, primul care vine cu roșii o să le vândă cu 50 lei kilogramul. Când apar mai mulți, o să scadă la 10-15 lei. E natural, e lege economică”, spune Sergiu Ion, Director Media Relations & Data Insights PPC Romania.

Citește mai mult