Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Prima victimă a conflictului dintre premierul Mihai Tudose și ministrul Transportului: șeful Tarom a demisionat. Dragnea, de la felicitări, la „nu mă interesează”

Eugen Davidoiu

(Foto: Inquam Photos / George Călin)

Directorul general al Tarom, Eugen Davidoiu (foto), a demisionat după ce premierul Mihai Tudose l-a certat în ședința de Guvern pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, reproșându-i inclusiv pierderile din primele șase luni ale operatorului aerian de transport. Șeful Executivului a trimis ulterior Corpul de Control la Tarom. 

Surse oficiale citate de Digi24 au declarat că premierul i-ar fi cerut ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, să aleagă între propria demisie şi renunţarea la directorul Tarom. Ministrul Transporturilor ar fi căutat susţinere la partid, potrivit Digi24, însă în urma discuţiilor de duminică a decis să renunţe la directorul Tarom, care a ales să demisioneze.

Premierul l-a avertizat pe ministrul Transporturilor în ședința de vineri a Executivului că Tarom a înregistrat în primele șase luni o pierdere de 104 milioane de lei, mustrându-l pe Răzvan Cuc pentru că i-ar fi prelungit mandatul directorului general al operatorului aerian cu patru luni. 

„Înțeleg că e o echipă foarte bună, dar nu mergeți în direcția care trebuie”, l-a ironizat Mihai Tudose pe ministrul Transporturilor. Tudose l-a întrebat retoric pe ministrul Transporturilor dacă șeful companiei și-a luat salariul în fiecare lună, în condițiile în care operatorul național de transport aerian are pierderi.

„Vreți să o luăm așa, defalcat, pe luni? Mulțumesc, vom avea și o altă discuție, poate și cu domnii manageri de acolo. El și-a luat leafa în fiecare lună, nu? Și noi ăștia din sală trebuie să plătim 104 milioane pierderea de la Tarom. Pe leafa lui”, i s-a adresat premierul ministrului Transporturilor. 

Contactat de Digi24 la sfârșitul săptămânii, directorul general al Tarom, Eugen Davidoiu, a spus că de 10 ani compania e pe pierdere, că nu se simte cu nimic vinovat, că a asigurat un management bun și a subliniat că a adus două noi aeronave în flota Tarom. 

Citește și Tarom: sfârșitul e aici? Lacrimile unei stewardese 

Vezi și Noapte bună! TAROM-ul tocmai a intrat la abatorul Partidului

Călin Popescu Tăriceanu: Tarom-ul nostru merge în picaj

Pe de altă parte, președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a declarat luni, că problema companiei Tarom ar trebui rezolvată la nivel tehnic de către Executiv, adăugând că la conducerea operatorului de transport aerian este nevoie de un management profesionist.

„Trebuie pus un management profesionist, care să fi lucrat în domeniul aviației, un consiliu de supraveghere cu oameni cu experiență, pentru că în această perioadă de timp, în care este, după cum vedeți, o explozie a transporturilor aeriene. Apar companii noi, companiile existente prosperă și se dezvoltă...numai Tarom-ul nostru merge în picaj”, a spus Călin Popescu Tăriceanu, potrivit Digi24.

Liviu Dragnea, de la felicitări, la „nu mă interesează”

În luna mai, cu prilejul aducerii unei noi aeronave - achiziționate prin leasing, pe zece ani - în flota Tarom, președintele PSD Liviu Dragnea felicita pentru reușită și compania de transport. 

„Vreau să felicit Guvernul, premierul, ministrul Transporturilor, pe cei de la compania Tarom pentru faptul că astăzi a venit în țară, a venit acasă prima aeronavă din cele 30 care sunt în programul de guvernare și vreau să transmit un semnal important pentru toată lumea”, spunea Dragnea în luna mai, potrivit Agerpres

Luni, după demisia directorului general al Tarom, liderul PSD a spus că nu îl interesează cine conduce compania, ci doar ca aceasta să devină una profitabilă.

„Nu mă interesează cine conduce Tarom, mă interesează ca această companie să devină ceea ce s-a stabilit în programul de guvernare, o companie aeriană puternică, stabilă şi profitabilă”, a spus luni Liviu Dragnea, citat de News.ro.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Tăriceanu cere profesioniști? Incredibil! Mai bine capușe de partid! După o să se ceară profesioniști peste tot și ce dracu face psd-alde? Nu știam ca Tăriceanu are simțul umorului.
    • Like 0


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult