Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Prima victimă a conflictului dintre premierul Mihai Tudose și ministrul Transportului: șeful Tarom a demisionat. Dragnea, de la felicitări, la „nu mă interesează”

Eugen Davidoiu

(Foto: Inquam Photos / George Călin)

Directorul general al Tarom, Eugen Davidoiu (foto), a demisionat după ce premierul Mihai Tudose l-a certat în ședința de Guvern pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, reproșându-i inclusiv pierderile din primele șase luni ale operatorului aerian de transport. Șeful Executivului a trimis ulterior Corpul de Control la Tarom. 

Surse oficiale citate de Digi24 au declarat că premierul i-ar fi cerut ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, să aleagă între propria demisie şi renunţarea la directorul Tarom. Ministrul Transporturilor ar fi căutat susţinere la partid, potrivit Digi24, însă în urma discuţiilor de duminică a decis să renunţe la directorul Tarom, care a ales să demisioneze.

Premierul l-a avertizat pe ministrul Transporturilor în ședința de vineri a Executivului că Tarom a înregistrat în primele șase luni o pierdere de 104 milioane de lei, mustrându-l pe Răzvan Cuc pentru că i-ar fi prelungit mandatul directorului general al operatorului aerian cu patru luni. 

„Înțeleg că e o echipă foarte bună, dar nu mergeți în direcția care trebuie”, l-a ironizat Mihai Tudose pe ministrul Transporturilor. Tudose l-a întrebat retoric pe ministrul Transporturilor dacă șeful companiei și-a luat salariul în fiecare lună, în condițiile în care operatorul național de transport aerian are pierderi.

„Vreți să o luăm așa, defalcat, pe luni? Mulțumesc, vom avea și o altă discuție, poate și cu domnii manageri de acolo. El și-a luat leafa în fiecare lună, nu? Și noi ăștia din sală trebuie să plătim 104 milioane pierderea de la Tarom. Pe leafa lui”, i s-a adresat premierul ministrului Transporturilor. 

Contactat de Digi24 la sfârșitul săptămânii, directorul general al Tarom, Eugen Davidoiu, a spus că de 10 ani compania e pe pierdere, că nu se simte cu nimic vinovat, că a asigurat un management bun și a subliniat că a adus două noi aeronave în flota Tarom. 

Citește și Tarom: sfârșitul e aici? Lacrimile unei stewardese 

Vezi și Noapte bună! TAROM-ul tocmai a intrat la abatorul Partidului

Călin Popescu Tăriceanu: Tarom-ul nostru merge în picaj

Pe de altă parte, președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a declarat luni, că problema companiei Tarom ar trebui rezolvată la nivel tehnic de către Executiv, adăugând că la conducerea operatorului de transport aerian este nevoie de un management profesionist.

„Trebuie pus un management profesionist, care să fi lucrat în domeniul aviației, un consiliu de supraveghere cu oameni cu experiență, pentru că în această perioadă de timp, în care este, după cum vedeți, o explozie a transporturilor aeriene. Apar companii noi, companiile existente prosperă și se dezvoltă...numai Tarom-ul nostru merge în picaj”, a spus Călin Popescu Tăriceanu, potrivit Digi24.

Liviu Dragnea, de la felicitări, la „nu mă interesează”

În luna mai, cu prilejul aducerii unei noi aeronave - achiziționate prin leasing, pe zece ani - în flota Tarom, președintele PSD Liviu Dragnea felicita pentru reușită și compania de transport. 

„Vreau să felicit Guvernul, premierul, ministrul Transporturilor, pe cei de la compania Tarom pentru faptul că astăzi a venit în țară, a venit acasă prima aeronavă din cele 30 care sunt în programul de guvernare și vreau să transmit un semnal important pentru toată lumea”, spunea Dragnea în luna mai, potrivit Agerpres

Luni, după demisia directorului general al Tarom, liderul PSD a spus că nu îl interesează cine conduce compania, ci doar ca aceasta să devină una profitabilă.

„Nu mă interesează cine conduce Tarom, mă interesează ca această companie să devină ceea ce s-a stabilit în programul de guvernare, o companie aeriană puternică, stabilă şi profitabilă”, a spus luni Liviu Dragnea, citat de News.ro.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Tăriceanu cere profesioniști? Incredibil! Mai bine capușe de partid! După o să se ceară profesioniști peste tot și ce dracu face psd-alde? Nu știam ca Tăriceanu are simțul umorului.
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult