Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Șerban Pavlu, despre scena explicită dintre doi bărbați din filmul „Monștri”: „Cum e posibil să refuzi o astfel de scenă, dar să accepți cu bucurie o scenă de violență extremă?”

Filmul „Monștri” conține o scenă explicită de sex între doi bărbați - Arthur, interpretat de Cristian Popa, și Alex, interpretat de Șerban Pavlu. O scenă pe care Pavlu povestește că a tratat-o inițial, atunci când i-a fost propusă de regizorul Marius Olteanu, cu mare reticență. 

„Nu a fost o chestie simplu de făcut. Scena cu totul este o chestie destul de complexă, nu era făcută de amorul artei. A fot o discuție lungă, o discuție pe care am avut-o eu cu mine. Marius Olteanu mi-a propus rolul ăsta într-o primă fază. Când am primit scenariul, am spus: În niciun caz, dar de ce să fac eu treaba asta, de ce să mă expun eu în felul ăsta, de ce să trec eu prin așa ceva, doar pentru că... Doar pentru că ce? Că cineva vrea să șocheze, să epateze”, a spus Păvlu, în emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

Șerban Pavlu - FB

După un an, când filmul intra în pre-producție, Marius Olteanu a revenit cu propunerea. „Speram că trecuse și am fost obligat să mă gândesc din nou. Și m-am întrebat de ce nu-mi doresc să fac lucrul ăsta. Nu era o scenă proastă pentru un actor. Vorbele, dialogul, scena în sine e foarte bună. E o chestie nuanțată, complexă. Oamenii ăia sunt oameni adevărați, cu ideile lor, cu problemelelor, cu nefericirile lor. Și la sfârșit e această scenă de sex. Și m-am întrebat cum e posibil să refuzi așa categoric lucrul ăsta, dar să accepți cu bucurie și cu interes profesional o scenă de iiolență extremă, o scenă în care tragi cu mitraliera, omori oameni, le tai gâtul cu un cuțit, îi omori cu mâinile goale. Un actor nu a spune Nu! la chestia asta. Acea violență nu e indecentă, nelalocul ei”, a povestit Șerban Păvlu.

Întrebatce reacție a avut familia sa, actorul a răspuns: „Am vorbit cu familia înainte, în timpul filmărilor și după. Nu a fost o problemă, familia mea e alături de mine în căutările mele artistice. Am o familie formată din soție, copii... O familie... tradițională”, a spus actorul.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Dar ramane chestia asta, si e bine ca a zis.o. In cinematografia romaneasca ramane inca dorinta asta de a epata. Regizorilor parca le e frica sa nu cumva sa nu impresioneze suficient. Dar exista multe filme romanesti in care incarcatura emotionala e suficienta. Nu mai e nevoie nici de primplan cu taietura din care galgaie sangele si nici de scene duse la granita porno. Spectatorii trebuie sa aiba permisiunea de a.si imagina ceva care nu apare explicit pe "ecranul de argint".
    • Like 1
  • GabiC check icon
    aHa.
    Bine de stiut!
    Sa evit si filmul asta.
    Numai violenta, sex, acum "intr-o alta prezentare";
    Mari actori si caii lor!
    Desi- daca-mi amintesc, parca si in Caligula au fost niste scene;
    Oricum, mare mizerie, zilele astea, in filmografia pamanteana. Astept extraterestrii- poate ei fac filme...
    • Like 0
  • Poți să-i sugerezi regizorului să folosească un body double pentru părțile foarte explicite, se practică de mult timp.
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult