Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Șerban Pavlu, despre scena explicită dintre doi bărbați din filmul „Monștri”: „Cum e posibil să refuzi o astfel de scenă, dar să accepți cu bucurie o scenă de violență extremă?”

Filmul „Monștri” conține o scenă explicită de sex între doi bărbați - Arthur, interpretat de Cristian Popa, și Alex, interpretat de Șerban Pavlu. O scenă pe care Pavlu povestește că a tratat-o inițial, atunci când i-a fost propusă de regizorul Marius Olteanu, cu mare reticență. 

„Nu a fost o chestie simplu de făcut. Scena cu totul este o chestie destul de complexă, nu era făcută de amorul artei. A fot o discuție lungă, o discuție pe care am avut-o eu cu mine. Marius Olteanu mi-a propus rolul ăsta într-o primă fază. Când am primit scenariul, am spus: În niciun caz, dar de ce să fac eu treaba asta, de ce să mă expun eu în felul ăsta, de ce să trec eu prin așa ceva, doar pentru că... Doar pentru că ce? Că cineva vrea să șocheze, să epateze”, a spus Păvlu, în emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

Șerban Pavlu - FB

După un an, când filmul intra în pre-producție, Marius Olteanu a revenit cu propunerea. „Speram că trecuse și am fost obligat să mă gândesc din nou. Și m-am întrebat de ce nu-mi doresc să fac lucrul ăsta. Nu era o scenă proastă pentru un actor. Vorbele, dialogul, scena în sine e foarte bună. E o chestie nuanțată, complexă. Oamenii ăia sunt oameni adevărați, cu ideile lor, cu problemelelor, cu nefericirile lor. Și la sfârșit e această scenă de sex. Și m-am întrebat cum e posibil să refuzi așa categoric lucrul ăsta, dar să accepți cu bucurie și cu interes profesional o scenă de iiolență extremă, o scenă în care tragi cu mitraliera, omori oameni, le tai gâtul cu un cuțit, îi omori cu mâinile goale. Un actor nu a spune Nu! la chestia asta. Acea violență nu e indecentă, nelalocul ei”, a povestit Șerban Păvlu.

Întrebatce reacție a avut familia sa, actorul a răspuns: „Am vorbit cu familia înainte, în timpul filmărilor și după. Nu a fost o problemă, familia mea e alături de mine în căutările mele artistice. Am o familie formată din soție, copii... O familie... tradițională”, a spus actorul.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Dar ramane chestia asta, si e bine ca a zis.o. In cinematografia romaneasca ramane inca dorinta asta de a epata. Regizorilor parca le e frica sa nu cumva sa nu impresioneze suficient. Dar exista multe filme romanesti in care incarcatura emotionala e suficienta. Nu mai e nevoie nici de primplan cu taietura din care galgaie sangele si nici de scene duse la granita porno. Spectatorii trebuie sa aiba permisiunea de a.si imagina ceva care nu apare explicit pe "ecranul de argint".
    • Like 1
  • GabiC check icon
    aHa.
    Bine de stiut!
    Sa evit si filmul asta.
    Numai violenta, sex, acum "intr-o alta prezentare";
    Mari actori si caii lor!
    Desi- daca-mi amintesc, parca si in Caligula au fost niste scene;
    Oricum, mare mizerie, zilele astea, in filmografia pamanteana. Astept extraterestrii- poate ei fac filme...
    • Like 0
  • Poți să-i sugerezi regizorului să folosească un body double pentru părțile foarte explicite, se practică de mult timp.
    • Like 0


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult