Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Soluții pentru transportul turiștilor și localnicilor în Delta Dunării, după ce Navrom Tulcea a anunțat că suspendă cursele

Salupa Delta Dunării

Anunțul celor de la Navrom Tulcea că vor suspenda cursele în Delta Dunării a creat panică atât în rândul turiștilor, cât și al localnicilor. Dacă stăm strâmb și analizăm drept, cei mai mulți turiști fie foloseau cursele rapide ale operatorilor privați, fie pe cele ale pensiunilor spre care se îndreptau, dar pentru localnici navele Navrom Tulcea reprezentau calea cea mai ieftină de transport, fie că vorbim de călătorii în interes personal, fie pentru marfă.

Adevărul este că și biletele vândute de cei de la Navrom Tulcea erau cu cel puțin 20% mai ieftine decât ale operatorilor privați, dar asta pentru că firma primea compensații de la statul român.

Ce soluții au turiștii și localnicii pentru transportul în Delta Dunării

Printr-un comunicat de presă, transmis de Asociația Operatorilor Navelor de Agrement și Transport Rapid, companiile care asigură călătoriile pe apă în Delta Dunării anunță că „nimeni nu va rămâne pe drumuri” și că „se vor asigura că atât turiștii, cât și localnicii vor ajunge, în siguranță la destinație”. Asociația anunță că va suplimenta numărul ambarcațiunilor în cazul în care cele aflate deja pe apă nu vor face față numărului mare de călători.

Prima cursă este la ora 08:00, iar ultima la 18:00. Același program îl regăsim și pe retur. „Transportatorii au capacitatea de a duce și marfă către inima Deltei, astfel încât pensiunile și restaurantele să se aprovizioneze, iar turiștii să beneficieze de servicii și produse de calitate”, se mai menționează în comunicat.  

Articol publicat inițial pe funkytravel.ro.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • astea sunt solutii?transportul de marfuri alimentare este subventionat,tarife pentru localnici de patru ori mai mici ,siguranta si confort al pasagerilor cu navele Navrom,este loc pentru toata lumea,nu am vazut nici o reactie a alesilor judetului ,sunt peste 9000 de localnici ,plus turismul local puternic afectat
    • Like 0
  • Delta Dunării, încă o sansă irosită pentru turismul românesc. Un potential enorm, deloc valorificat inteligent. Iar pentru locuitorii de acolo, mai degrabă un no man's land, uitat de toate guvernarile care s'au succedat in 32 de ani.
    • Like 0
    • @ KapetanMavromati
      Liviu check icon
      Nu pot intelege disperarea asta de a exploata orice colt mai rasarit al acestei tari. Ce poate iesi frumos in a aduce hoarde de vizitatori intr-un ecosistem si asa fragil. Localnicii nu se vor imbogati cu siguranta, pentru ca nu au nici forta financiara, nici knowhow-ul necesar de a dezvolta turismul local. In final le-ar ramane numai optiunea de la ajunge muncitori pe domeniul bogatilor.
      • Like 0
    • @ Liviu
      Dl Liviu, eu sunt de acord cu dvs. Vorbeam doar de a exploata inteligent si sustenabil, asa cum se face si prin alte părti. Dar e clar că si aici, ca'n multe alte domenii si colturi de țară, efectiv totul se face pe modul "disperare".
      • Like 0


Îți recomandăm

Studenți la calculator

Din când în când mai schimb vorbe la o cafea, la sfârșit de săptămână, cu studenții sau foștii studenți cu care am lucrat în diverse momente ale vieții. Fac asta de ani de zile și încă îmi face plăcere. La început, când încercam să ne cunoaștem mai bine, eram convinsă că stăpânesc bine limba română. Aveam impresia că știu nuanțe, subtexte, ritmuri. Până într-o zi, acum câțiva ani, când unul dintre ei a spus: „Mamăăă, ce vibe soft are mesajul ăsta, dar totuși e on point.” Și-atunci am realizat că trebuie să mai învăț.

Citește mai mult

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

politician - Foto: Mihajlo Maricic / Panthermedia / Profimedia

O funcție atât de importantă, cum este cea de prim-ministru, este ocupată de o persoană care este numită oficial de președintele României, în principiu la propunerea partidelor politice reprezentate în Parlament. Spun în principiu, deoarece o persoană din zona non politică ar putea fi numită de președintele țării și eventual votată de partidele reprezentate în Parlament. Foto: Profimedia

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult