Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Taximetriștii din Capitală care au protestat împotriva Uber au ajuns la un acord cu Guvernul. Reacția companiei americane

Protestul împotriva Uber la care au participat miercuri dimineața în Capitală sute de taximetriști și transportatori s-a terminat după ce o delegație a acestora, primită la Guvern, a primit asigurări că Executivul va modifica, în 30 de zile, legislația privind transportul în regim de taxi, potrivit News.ro.

Taximetriștii vor „intrarea în legalitate” a Uber, măsuri mai dure împotriva pirateriei din domeniul transportului de persoane şi majorarea tarifului taxiurilor din Bucureşti.

„Pe 10 martie, domnul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, ne-a promis că va promova OUG pentru modificarea a două articole din Legea 38/2003, în aşa fel încât activitatea neautorizată de transport să fie sancţionată, iar aplicaţiile de tip UBER să fie obligate să se autorizeze, astfel încât să funcţioneze legal, dacă vor să-şi desfăşoare activitatea în România”, susțin reprezentanţii Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR). 

Primarul Gabriela Firea a declarat la Antena 3 că „nu există motive de protest” din partea transportatorilor, adăugând că „cele mai importante revendicări ale COTAR țin de reglementarea Guvernului”. Firea a mai anunțat că în Consiliul General al Municipiului București s-a votat ca RATB să intre și în Ilfov, ceea ce „nu înseamnă că blochează activitatea operatorilor privați”. 

Uber România: „Suntem pro-reglementare”

Într-un răspuns pentru Digi24.ro, reprezentanții Uber România susțin că sunt „pro-reglementare” și doresc să funcționeze „într-un cadru care definește serviciile noi”. 

„În toată această dezbatere, lipsește actorul cel mai important - consumatorul. În România, peste 250.000 de oameni din București, Brașov, Cluj-Napoca și Timișoara folosesc și recomandă aplicația Uber pentru că oferă un serviciu de calitate, fiscalizat și civilizat. În doar doi ani, România a ajuns a cincea țară pentru Uber din Uniunea Europeană, după Anglia, Franţa, Portugalia şi Polonia. Asta arată deschiderea românilor pentru servicii digitale și nevoia pentru mai multe opțiuni de mobilitate urbană - argumente foarte puternice atât pentru autorități, cât și pentru companiile din industrie de a încuraja inovația digitală. Prin adoptarea și încurajarea serviciilor inovatoare, România poate deveni un model în regiune și se poate alătura celorlalte state din Uniunea Europeană care aleg să valorifice economia digitală în beneficiul oamenilor și nu să o limiteze”, arată oficialii Uber România în răspunsul pentru Digi24.ro.

„Suntem pro-reglementare - ne dorim să funcționăm într-un cadru care definește serviciile noi precum Uber și subliniem încă o dată dorința de a colabora cu autoritățile din România pentru a găsi o soluție de reglementare în linie cu recomandările Comisiei Europene", mai adaugă reprezentanții companiei americane.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Uber nu v-a luat piata de sub nas pentru ca e un serviciu premium; v-a luat-o pentru ca este un serviciu civilizat, asa cum ar trebui sa fie atunci cand platesti o cursa;

    Nu tu ocoliri, nu tu injuraturi daca nu lasi bacsis, nu tu masini murdare.
    E ceea ce trebuie sa fie.
    • Like 0
  • Reglementarea o face întotdeauna cel interesat. Standardele profesionale sunt făcute de parlamentari? Nu! Legea presei a fost făcută de parlamentari? Nu! Lipsa cadrului de reglementare este vina absolută a celui ce se simte ”dereglementat”! Faptul că legislația nu recunoaște Uber este dovada lipsei de preocupare a Uber pentru ca legislația să-l recunoască! Parlamentarii ăștia și de la noi și din toată Europa doar aprobă, iar inițiativa trebuie să vină de la utilizator. În Europa nu e ca în America unde ai voie să faci tot ce nu este reglementat, în Europa este reglementat tot ceea ce ai voie să faci! Nu cred că ditamai firmoiu ca Uber nu știe asta!
    • Like 0
  • Numai la noi se intampla ca atunci cand vine cineva care presteaza acelasi serviciu ca tine, dar la o calitate mult superioara, sa te duci la guvern si tot tie sa ti se dea dreptate...
    Asta o sa fie si scuza acum ca sa urce tarifu'...
    • Like 2
  • Sunt masini taxi in care mi-e frica sa ma urc, taximetristi care nu vor sa te duca unde doresti, care miros a nespalat, care zic ca nu au rest, si tot asa..
    Isi merita soarta si ar trebui sa dispara.
    • Like 1
  • check icon
    Ceea ce este scris mai jos nu-mi aparține (din păcate), dar sunt de acord 100% cu mesajul transmis:

    Sigur, e mai ușor să ieși în stradă să te plângi că-ți pierzi clienții când ai putea:
    – să fii mai civilizat;
    – să ai cei 7 ani de acasă;
    – să nu mănânci semințe la volan;
    – să nu vorbești non-stop la telefon;
    – să nu asculți manele în mașină;
    – să conduci normal, așa cum zice legea;
    – să nu parchezi ca vita în drum;
    – să înveți să dai rest;
    – să înveți să-ți duci clientul acolo unde are nevoie;
    – să nu-i vorbești urât;
    – să nu furi;
    – să nu fii mârlan;
    – să ai grijă ca mașina ta să nu fie o troacă;
    – etc.

    Într-un cuvânt să fii om.
    Uber nu a câștigat piața pentru că au 2 perechi de ouă, au câștigat-o pentru că știu să-și respecte clientul.

    Dacă taximetristul ar învăța asta sunt convins că Uber ar dispărea de pe piață, dar o să mai dureze mult până să se întâmple asta.

    Deci dragă taximetristule, nu mai protesta, învață să respecți și o să fii respectat.

    SURSA »» https://goo.gl/em8Xuf
    _____________________________________
    P.S.
    Probabil că la protest au participat și țeparii care stau la agățat în Gara de Nord, împreună cu mârlanii din Centrul Vechi. Doar sunt taximetriști autorizați, nu?
    • Like 5


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Elevi în curtea școlii

Ce (mai) înseamnă săptămâna de „școala altfel” pentru elevii români? Dar „săptămâna verde”? Ce ar trebui să însemne ele în mod ideal, dar și în mod concret? Cum ați organiza dvs, stimați cititori, aceste două programe educative pentru elevi? Cum le văd realmente și decidenții politici de azi, din Educație, care le-au moștenit de la cei de ieri? Iată câteva întrebări, pe care se pare că nu ni le punem suficient de serios și responsabil.

Citește mai mult

Dorin Dobrincu

E nevoie de o igienă a democrației. Și ea nu poate fi gândită în afara cunoașterii istoriei. Pentru că, oricât de des ați auzi asta, ideea e totuși adevărată: cine nu învață lecțiile istoriei e condamnat să le repete. Într-un moment ca acesta, în care regimurile autoritare și discursurile radicale sunt în ascensiune peste tot în lume, predarea lucidă a istoriei recente devine esențială. Coordonarea manualului de „Istoria comunismului din România”, introdus ca disciplină obligatorie în 2025, este mai mult decât un proiect editorial — e o încercare de a-i învăța pe tineri libertatea, prin cunoașterea prețului pierderii ei. Istoricul Dorin Dobrincu explică în acest interviu acordat în exclusivitate platformei Republica de ce memoria nu e doar un exercițiu al trecutului, ci o condiție pentru a nu repeta greșelile care au pus în genunchi o societatea întreagă. Care s-a salvat singură, dar cu prețul sângelui.

Citește mai mult

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult