Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Patru șoferi Uber, amendați pentru transport în regim de taxi fără autorizație. Uber: „Uber este un serviciu inovator, încă nereglementat”

Patru șoferi parteneri ai companiei Uber au fost amendați duminică noaptea, în ultima noapte a festivalului UNTOLD din acest an, la Cluj-Napoca, pentru efectuarea de transport public de persoane în regim de taxi fără autorizație.

Fiecare din cei patru șoferi a fost amendat cu câte 25.000 de lei. 

„Au fost aplicate patru sancțiuni contravenționale de 25.000 de lei pentru efectuarea de transport public de persoane în regim de taxi fără autorizație. Ca măsură complementară, au fost reținute certificatele de înmatriculare și plăcuțele”, a declarat Carmen Jucan, purtătorul de cuvânt al IPJ Cluj, pentru clujust.ro

Totul a pornit de la un conflict între un șofer Uber și un taximetrist. Primul i-ar fi vorbit urât taximetristului, iar apoi a fost blocat cu mașinile de mai mulți taximetriști. 

Șoferul Uber a sunat la Poliție pentru a se plânge că este agresat. Ulterior, mai mulți taximetriști s-au urcat ca și clienți în mașini conduse de șoferi parteneri ai companiei Uber și au făcut comenzi la adresa Secției 6 de Poliție Cluj-Napoca, scrie clujust.ro. 

(Foto Guliver/Getty Images)

Ajunși la destinație taximetriștii i-au anunțat pe polițiști că șoferii parteneri Uber fac transport neautorizat de persoane. Șoferii Uber prinși astfel au replicat că-și duc niște prieteni cu mașina. Când au văzut că sunt amendați, au contactat un avocat din București și le-au spus polițiștilor că nu mai au nimic de declarat.

Oficialii Uber au reacționat după ce Poliția i-a amendat pe cei patru șoferi asociați companiei.

„Uber dezaprobă ferm astfel de agresiuni și acțiuni de intimidare a partenerilor Uber și îi sprijinim în orice mod posibil. Uber este un serviciu inovator, încă nereglementat - funcționăm în România și alte 20 de stare europene. Există un demers de reglementare la nivelul UE, în linie cu recomandările Comisiei Europene. Uber nu este un serviciu de taxi - Uber este o aplicație de mobil care pune în legătura pasageri cu șoferi parteneri, persoane care își împart mașina personală ocazional pentru a-și acoperi costurile mașinii sau pentru a face un venit în plus. Uber reprezintă încă o opțiune la modalitățile de transport urbane existente. Există însă actori privați care ar dori ca lucrurile să rămână neschimbate și care recurg la măsuri care pun în pericol siguranța fizică a pasagerilor și a șoferilor parteneri”, a spus Alexandra Corolea, reprezentant Uber, potrivit stiridecluj.ro.

La rândul său, primarul Emil Boc a precizat că nu a autorizat funcționarea Uber la Cluj, adăugând că a verificat legislația și pentru a funcționa Uber nu are nevoie de nicio autorizație de la Primărie. 

„Am spus foarte clar că nu am autorizat și nu autorizez funcționarea acestui serviciu Uber la Cluj. După aceea m-am uitat în lege și am văzut că nu au nevoie de nicio aprobare. Nu e nevoie pentru a funcționa de nicio autorizație de la Primărie”, a spus primarul Emil Boc 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Mai bine mergi cu Uber decat cu toti cocalarii de taximetristi care nu cauta alt ceva decat sa te fure. Unii mai sunt si agresivi si marlani.
    • Like 1
  • Problema cea mai mare este ca managementul romanesc al Uber nu face nimic pentru a clarifica statutul legal al acestei afaceri si singurii pasibili de amenzi si contraventii sunt soferii. Soferi care majoritatea sunt oameni ce nu au facut in trecut nici taximetrie nici antreprenoriat. Ce se intampla seamana mult cu o escrocherie in care firma iese nepatata si castigata pe spezele neclaritatii juridice si naivitatii partenerilor Uber.
    • Like 0
  • Dacă Uber nu are nevoie de autorizație, de ce taximetriști au? Și unii și alții transportă persoane pe bază de comandă...
    • Like 1
    • @ Don_Quijote
      Baibacul check icon
      Pentru ca un taximetrist este in principiu un cocalar care nu e in stare de nimic altceva decat sa mearga cu masina prin oras. Pentru ca un taxi este o conserva ruginita si periculoasa. Pentru ca taximetristul este aproape fara exceptie un nesimtit si un potential hot.
      • Like 0


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult