Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Patru șoferi Uber, amendați pentru transport în regim de taxi fără autorizație. Uber: „Uber este un serviciu inovator, încă nereglementat”

Patru șoferi parteneri ai companiei Uber au fost amendați duminică noaptea, în ultima noapte a festivalului UNTOLD din acest an, la Cluj-Napoca, pentru efectuarea de transport public de persoane în regim de taxi fără autorizație.

Fiecare din cei patru șoferi a fost amendat cu câte 25.000 de lei. 

„Au fost aplicate patru sancțiuni contravenționale de 25.000 de lei pentru efectuarea de transport public de persoane în regim de taxi fără autorizație. Ca măsură complementară, au fost reținute certificatele de înmatriculare și plăcuțele”, a declarat Carmen Jucan, purtătorul de cuvânt al IPJ Cluj, pentru clujust.ro

Totul a pornit de la un conflict între un șofer Uber și un taximetrist. Primul i-ar fi vorbit urât taximetristului, iar apoi a fost blocat cu mașinile de mai mulți taximetriști. 

Șoferul Uber a sunat la Poliție pentru a se plânge că este agresat. Ulterior, mai mulți taximetriști s-au urcat ca și clienți în mașini conduse de șoferi parteneri ai companiei Uber și au făcut comenzi la adresa Secției 6 de Poliție Cluj-Napoca, scrie clujust.ro. 

(Foto Guliver/Getty Images)

Ajunși la destinație taximetriștii i-au anunțat pe polițiști că șoferii parteneri Uber fac transport neautorizat de persoane. Șoferii Uber prinși astfel au replicat că-și duc niște prieteni cu mașina. Când au văzut că sunt amendați, au contactat un avocat din București și le-au spus polițiștilor că nu mai au nimic de declarat.

Oficialii Uber au reacționat după ce Poliția i-a amendat pe cei patru șoferi asociați companiei.

„Uber dezaprobă ferm astfel de agresiuni și acțiuni de intimidare a partenerilor Uber și îi sprijinim în orice mod posibil. Uber este un serviciu inovator, încă nereglementat - funcționăm în România și alte 20 de stare europene. Există un demers de reglementare la nivelul UE, în linie cu recomandările Comisiei Europene. Uber nu este un serviciu de taxi - Uber este o aplicație de mobil care pune în legătura pasageri cu șoferi parteneri, persoane care își împart mașina personală ocazional pentru a-și acoperi costurile mașinii sau pentru a face un venit în plus. Uber reprezintă încă o opțiune la modalitățile de transport urbane existente. Există însă actori privați care ar dori ca lucrurile să rămână neschimbate și care recurg la măsuri care pun în pericol siguranța fizică a pasagerilor și a șoferilor parteneri”, a spus Alexandra Corolea, reprezentant Uber, potrivit stiridecluj.ro.

La rândul său, primarul Emil Boc a precizat că nu a autorizat funcționarea Uber la Cluj, adăugând că a verificat legislația și pentru a funcționa Uber nu are nevoie de nicio autorizație de la Primărie. 

„Am spus foarte clar că nu am autorizat și nu autorizez funcționarea acestui serviciu Uber la Cluj. După aceea m-am uitat în lege și am văzut că nu au nevoie de nicio aprobare. Nu e nevoie pentru a funcționa de nicio autorizație de la Primărie”, a spus primarul Emil Boc 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Mai bine mergi cu Uber decat cu toti cocalarii de taximetristi care nu cauta alt ceva decat sa te fure. Unii mai sunt si agresivi si marlani.
    • Like 1
  • Problema cea mai mare este ca managementul romanesc al Uber nu face nimic pentru a clarifica statutul legal al acestei afaceri si singurii pasibili de amenzi si contraventii sunt soferii. Soferi care majoritatea sunt oameni ce nu au facut in trecut nici taximetrie nici antreprenoriat. Ce se intampla seamana mult cu o escrocherie in care firma iese nepatata si castigata pe spezele neclaritatii juridice si naivitatii partenerilor Uber.
    • Like 0
  • Dacă Uber nu are nevoie de autorizație, de ce taximetriști au? Și unii și alții transportă persoane pe bază de comandă...
    • Like 1
    • @ Don_Quijote
      Baibacul check icon
      Pentru ca un taximetrist este in principiu un cocalar care nu e in stare de nimic altceva decat sa mearga cu masina prin oras. Pentru ca un taxi este o conserva ruginita si periculoasa. Pentru ca taximetristul este aproape fara exceptie un nesimtit si un potential hot.
      • Like 0


Îți recomandăm

Petre Lăzăroiu

E momentul să vorbim serios despre cât de mare e o pensie mică. Și nu, nu încerc să glumesc cu voi, pentru că astea nu sunt timpuri amuzante, de fapt. Dar am văzut intervenția fostului judecător CCR, Petre Lăzărăroiu, la B1 TV spunând că pensia lui de 10.000 de euro nu e una atât de mare, dacă chiar stai mai bine și te gândești. Ca să nu avem vorbe la proces, îl voi cita exact pe domnul judecător, astfel încât să putem face o analiză cât mai specifică a situației: ”Cu 41 de ani de cotizație, pensia mea este puțin spre 10.000 de euro. La un salariu de 60.000 de lei, adică 12.000 de euro. Eu nu înțeleg de ce atâta tam-tam. Nu juriștii fac legea, parlamentarii fac legea.” Foto: Octav Ganea/Inquam Photos

Citește mai mult

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult