Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

„- Cât luați pe o meditație?” Cristina Tunegaru, În fața ta: „- Nu fac meditații. Meditațiile sunt un sistem paralel de învățământ care reprezintă eșecul învățământului public”

elevi-

- Cât luați pe o meditație?

- Nu fac meditații. În opinia mea, meditațiile sunt un sistem paralel de învățământ care reprezintă eșecul învățământului public, răspunde Cristina Tunegaru.

Profesoara de limba română Cristina Tunegaru, devenită titulară cu media 10 în comuna Petrăchioaia, din județul Ilfov, și-a propus ca în acest an să facă pregătire gratuită cu elevii care au nevoie de un nivel minim de cunoștințe.

Profesoara care a devenit celebră după ce a înfruntat sistemul a spus marți seara la emisiunea „În fața ta” de la Digi24 că nu acordă meditații, pe care le consideră un sistem paralel de învățământ care reprezintă eșecul învățământului public. 

„Dacă e un copil care are nevoie și simt că are nevoie și ar putea să devină mai bun și e elevul meu de la clasă, lucrez cu el. Eu mi-am propus ca de anul acesta, am lucrat cu corigenți, am avut ședințe gratuite, să treacă de corigență. Mi-am propus ca anul asta, sper să reușesc, ședințe de pregătire cu copiii care au nevoie de un nivel minim, în timpul anului, fără bani”, a afirmat profesoara de limba română, întrebată dacă ar refuza să facă pregătire cu un copil care i-ar cere acest lucru după ore.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Pentru a-i preda pe clasici, trebuie mai întâi să îi înțelegi. poți învăța să îți exprimi opiniile din lecturi comparate. dacă elevii profesoarei Cristina Tunegaru ar citi ”Amintirile” lui Creangă ar realiza pașii făcuți în evoluția educației, atât de elevi , cât și de profesori. Comenius spunea să ne uităm la natură. nici firul de iarbă și nici trunchiul copacului, nu pot sta pe suprafața pământului, fără rădăcini.
    • Like 0
  • Fiecare cetatean in orice tara are de infruntat un sistem si propriile lui slabiciuni .Fiecare poate fi considerat erou ..martir..dupa caz. Personal ni eu nu recomand Eminescu in gimnaziu ..am inceput sa il inteleg fiind adult si mi-a placut cand sunt deja batran . Ca sa il transformi pe intelesul copiilor ...se poate dar metamorfoza nu poate atinge cu adevarat armonia dintre forma si fond ...iar copilul ar putea intelege altceva ..ceva ce nu il v-a ajuta sa se defineasca prin scoala ..scoala ce il poarta..Mai indraznesc o afirmatie , cred ca scopul profesorului in gimnaziu este psiholog pedagog ..un profesor trebuie sa stirneasca imaginatia si interesul ..copilul o sa isi gaseasca singur calea. in functie de copil rezultatele pot veni mai repede s-au mai devreme probabil . Este nevoie de meditatii ? evident ca este in masura in care programa de invatamant deserveste statistici generale si nu cazuri particulare ..Meditatiile sunt recomandate in acest caz extremelor ..cei care nu fac fata si acelor copii ai caror parinti isi propun performanta scolara si sociala. Doamna profesoara in cauza are o abodare de free lancer . Ea testeaza solutii care in mod normal ar fi necesare . O face singura . uneori este sustinuta doar de critica altora si compasiunea unora. Ai salut curajul si principiul cine salveaza un copil salvea lumea . Si o fac fara a fi avocatul domniei sale
    • Like 1
    • @ David Jerlaianu
      Fiecare are un ritm propriu de maturizare. Și de întelegere a lui Eminescu, de exemplu. Eu am citit prima oară în viață o poezie de Eminescu, la vreo cinci ani, și l-am adorat de dinainte de acel moment (la mine in familie se recitau poezii in mod curent, ca ilustrare la discuțiile dintre cei mari, sau pentru a-i obisnuj cu poezia pe cei mici). Am inteles și apreciat alte lucruri din opera lui la alte versuri, dar momentul cand mi-a curentat sufletul era in copilarie... Poate si azi mai au copiii suflet. De ce sa decidem sa-i lipsim de emoția estetică, fiindca unii dintre noi s-au trezit mai tarziu - sau niciodata?!
      • Like 0
  • Profesoara Tunegaru nu a înfruntat "sistemul". Nu faceți o eroina din ea cu orice preț căci va ajunge fix ca educatoarea Anghel. Dna Tunegaru a dat titularizarea pe post zece ani la rând. Prima data in 2007 a obținut nota 7 fiind undeva pe locul 1500. A fost perseverenta. Recent s-a remarcat prin faptul că a refuzat să predea Eminescu și Creangă că sunt învechiți, texte vechi de 150 de ani. În schimb a recomandat un text de actualitate, Micul Print, scris in 1943. Adică 80 de ani. S-a opus auxiliarelor, afirmând că reprezintă o cheltuiala inutilă a părinților. Fix ce a făcut "minunea de ministru" Pop. Pe care, pe de altă parte acum îl reneagă. A făcut ore suplimentare cu elevii corigenți pentru a suplini carentele sistemului. Adică tot meditații dar fara bani. De unde bani la niste elevi din Petrăchioaia. Profesorii care dau meditații pe bani, o fac, pentru că nu fac ce trebuie la ore, nu-și fac datoria. Domnia sa o face gratis, dar în cazul de față nu e vina ei la ore, e vina sistemului. O profesoara care nu a reușit la titularizare timp de zece ani și care desconsidera opera lui Eminescu a scos într-un timp record un manual propriu pentru clasa a cincea. A înfruntat din nou sistemul și trebuie considerată de Digi24 o eroina. Cu sprijinul Digi24 o vedem in doi ani senatoare din partea .... In rest e doar PR de slabă calitate din partea Republica.ro
    • Like 1
    • @ Mihai Negulescu
      Anon check icon
      Elevi corigenti au existat si inainte sa avem sistemul de invatamant in forma actuala. Asta nu e o carenta a sistemului neaparat. De unde stiti ca profesorii care dau meditatii nu-si fac treaba la ora? Multi nici nu lucreaza cu elevii pe care ii au la clasa.
      • Like 0
  • Pai face sau nu face meditatii?
    • Like 0
  • Cum spunea cineva mai jos, meditatiile exista pentru ca parintii vor. Nimeni nu spune, dar una dintre marile probleme ale invatamantului romanesc sunt parintii, care nu se ocupa mai deloc de copii. Meditatiile sunt una dintre metodele prin care parintii incearca sa suplineasca lipsa lor de implicare in educatia copilului. Cineva mi-a spus mai demult ca meditatiile sunt numai pentru copii exceptionali (olimpici), pentru care materia de la clasa e prea putin pentru nivelul lor. Din pacate, cred 95% din meditatii sunt doar ca sa aduci elevul la un nivel acceptabil, in niciun caz exceptional.
    Legat de vina parintilor, nu am auzit niciodata discutandu-se de ei, intotdeauna dezbaterile sunt in alte parti: ba politicieni (care sunt alesi prin votul sau absenta parintilor), ba partide, ba directoare, ba primar, etc, care au devenit un fel de tapi ispasitori pentru absolut toate problemele din educatie. Dar nimeni nu vorbeste de vina noastra, a parintilor legat de educatia copilului.
    • Like 2
    • @ Alexandru Amaricai
      Un părinte nu este obligat să recupereze acasă ceea ce nu face profesorul la clasă. Gândiţi-vă că eu sunt bâtă de fag putrezit la matematică. Cum credeţi că mi-aş putea ajuta copilul? Mă duc şi plătesc un alt profesor care trebuie să facă ceea ce eu nu ştiu şi ceea ce profesorul copilului meu nu vrea/ nu poate/ nu are chef/ nu are timp/ etc. să facă. Şi, întâmplător sau nu, uneori acel alt profesor este chiar profesorul care "nu a avut timp" la clasă, dar lucrează acasă cu câte 5-10 elevi.
      • Like 0
  • Meditatiile sunt un sistem care reprezinta esecul sistemului de invatamant, dar este un sistem care tine in picioare sistemul de invatamant. Meditatiile exista pentru ca parintii vor. Dar daca parintii nu vor?
    • Like 2
  • Cat luati pe o meditatie? - o intrebare fireasca de cand sunt mic o aud peste tot. Raspunsul de o aroganta studiata, lansand o filosofie ieftina si irationala. De ce? In primul rand, d-na profesoara trebuia sa raspunda 'nu dau meditatii', pt ca daca faci, atunci tu esti elevul. Ma rog. Afirmatia dansei nu este corecta pt ca exista tot felul de situatii. Daca elevul vrea sa devina mai bun si nu poate in scoala lui sa schimbe scoala. Dar mai sunt si alte situatii. Eu, de exemplu, am facut franceza in particular de la 7 ani. Nu are nici o legatura cu sistemul. Am facut engleza in sistem si am ajuns profesor de engleza si lector mai apoi. Si tineti cont ca am facut cu un grec. Haha. Deci situatia este ca vrei sa faci o alta limba decat la scoala. Posibil nu? Pe de alta parte poate vreau sa fac o anumita facultate, dar sunt la un liceu nepotrivit. Cazul meu din nou. Am fost elev la liceul 'Spiru Haret' din capitala - liceu pe vremea aceea industrial de electronica pt automatizari, iar eu invatam pt filologie. N-au nici o vina profesorii-ingineri pe care i-am avut, sarmanii. Orientarea mea era de vina.
    In alta ordine de idei, la urma urmelor de ce este rau sa avem doua sisteme paralele? Pai ideea nu e de economie de piata? Nu trebuie sa concureze cineva cu altcineva....si de aici sa rezulte valorile. Deci tu ce-i spui copilului tau 'Dragul meu ai de ales, scoala de stat sau scoala de stat! Ce alegi? Sau cum? Este cu totul altceva ca doresti sa ajuti un copil corigent, cum de abia la urma a spus d-na prof. Insa eu consider meditatiile bune si un fel de castig al ambelor parti implicate, fiind constienti ca niciodata nu vom fi dati afara din casa de muntele de bani castigati.
    • Like 2
  • check icon
    De vreme ce există policlinici și cabinete private, nu văd de ce nu ar fi și profesori «la privat» Problema este mult mai complexă decât o sugerează textul. Altminteri, putem fi de acord cu afirmația «În opinia mea, meditațiile sunt un sistem paralel de învățământ care reprezintă eșecul învățământului public». Putem spune, cu același procent de adevăr, «policlinicile și cabinetele private reprezintă eșecul asistenței medicale publice». La fel, putem spune că orice este «de stat» sau «public» este prost, deoarece așa cred eu sau fiindcă așa îmi arată niște analize (sau «analize»). Dacă pornim de la asemenea premise, putem avea păreri, căci a avea o părere este normal, riscăm însă să facem analize proaste și care nu corespund adevărului. Dacă pornim de la premisa că trăim într-o țară liberă (mă rog, premisa este un pic prea optimistă) și putem avea opțiuni, atunci este complet falsă analiza doamnei cu pricina. Nu este deloc rușinos ori imoral să dai «meditații» (ah, frumos cuvânt păstrat din anii comunismului), mai exact «lecții private», dacă acest lucru este folositor ambelor părți, și profului și elevului. Este rușinos și imoral, chiar ilegal, în sfera penalului (cred, nu sunt jurist), să dai INTENȚIONAT note proaste pentru ca părinții elevului să te solicite să-i dai meditații. Cunosc asemenea cazuri și nu sunt chiar puține. Cred că discuția, la modul serios, ar trebui să se poarte în jurul acestei chestiuni și nu la modul general și invocând păreri și păreri. Dv. ce credeți?
    • Like 3
  • Sarbu check icon
    Ghinion!
    • Like 0
  • Anon check icon
    Depinde. Daca meditatiile sunt necesare pentru ca ce se face la clasa e insuficient atunci da, de acord. Daca meditatiile se fac ca pregatire pentru olimpiade nu cred ca e o problema.
    • Like 1
    • @
      Plata se face la negru pt ca nu se ia un pret urias si daca ar fi taxat si acela, nu am face decat sa pierdem timpul peste tot. Dar ia ganditi-va putin la medici - ei sunt platiti salarii si vor si pe deasupra alti bani la negru, pt a-si face munca pt care au semnat un contract. Meseria de medic este excelenta - oricum o dai cazi tot in picioare - poti profesa oriunde in lume la niste salarii extraordinare. Daca stii sa te orientezi in Norvegia sau UK sau SUA, wow, nici nu cred ca ai invatat atata matematica sa numeri banii pe care-i primesti. Si cabinetul particular este alta mancare de peste.
      • Like 2
    • @ Edi Constantinescu
      Cu câtă ușurință scrieți despre meseria de medic... De aceea este excelentă ? Pentru că pici oricum în picioare? Și că o faci pe bani mulți oriunde în lume? Eu am cunoscut și medici care au scos oamenii din ghearele morții. Care au redat oamenilor din jur cel mai neprețuit cadou sanatatea. Care s-au dus în miez de noapte să își opereze un pacient cu complicații neașteptate. De aceea este excelentă meseria asta. E lungă discuția...
      • Like 1
    • @
      Aveti dreptate. Insa am dat doar un exemplu de altfel de bani la negru pt aceeasi prestatie.
      • Like 1
    • @ Republican
      Nu va contrazic, aveti dreptate.
      • Like 0
    • @
      Anon check icon
      Olimpiadele sunt totusi o chestie extracurriculara. Pregatire se poate face si fara meditatii, in masura in care exista acces la carti si/sau net.
      • Like 1


Îți recomandăm

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult

BT Go

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, IMM-urile sunt nevoite să adopte rapid inovații digitale pentru a rămâne competitive și a profita de oportunitățile de pe piață. Serviciile care simplifică birocrația permit antreprenorilor să se concentreze pe inovație și dezvoltarea afacerilor lor.

Citește mai mult