Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

„Armă împotriva ofertelor înşelătoare”. Magazinele vor fi obligate să afişeze la reduceri cel mai scăzut preţ din ultimele 30 de zile înainte de ofertă - proiect ANPC

magazin - sale

Foto: Annebel Van den Heuvel / Panthermedia / Profimedia

Magazinele vor fi obligate, prin lege, să afişeze la reducerile de preţ care a fost cel mai scăzut preţ din ultimele 30 de zile înainte de ofertă, conform unui proiect propus de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), cu scopul de a oferi clienţilor o armă împotriva ofertelor înşelătoare, şi lansat în consultare publică, scrie Agerpres.

Reglementarea propusă de instituţie trebuie să intre în vigoare la data de 28 noiembrie 2021 şi ar urma să se aplice efectiv începând cu data de 28 mai 2022, potrivit unui comunicat al ANPC.

Proiectul introduce un articol nou în HG nr. 947/2000 privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informaţiile pentru consumatori legate de reducerile de preţ. Conform ANPC, orice notificare de reducere a preţului trebuie să indice clar preţul aplicat anterior de comerciant.

„Preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preţ, astfel încât consumatorul să poată identifica în mod clar reducerea", se menţionează în comunicat.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • IATA O NOUA ""FRECTIE CU DIANA LA PICIOR DE LEMN! " - intrucat aceasta masura este menita doar sa demonstreze ca Guvernul si ANPC fac ceva pentru informarea consumatorilor nostri... Fata de interesul, apetitul si "inventiile" operatorilor economici pentru a-si maximiza profiturile INDIFERENT PRIN CE MIJLOACE, masurile stabilite prin legislatia noastra si modul in care lucreaza justitia noastra sunt TOTAL INEFICACE si INEFICIENTE decridibilizand ideea si principiile protectiei consumatorilor in Romania... Solutia - propusa in 1991 in proiectul viitoarei OG 21-1992 dar respinsa de juristii cabinetului Stolojan - consta in TESTAREA COMPARATIVA A PRODUSELOR (cu informarea adecvata a consumatorilor), POLITICA NATIONALA PENTRU EDUCAREA CONSUMATORILOR si implicarea AVOCATULUI POPORULUI (OMBUDSMAN) IN PROTECTIA CONSUMATORILOR ... NU AVEM ASA CEVA NICI DUPA 30 DE ANI!...OARE DE CE?...Numai astfel consumatorii nostri ar fi putut actiona precum consumatorii din statele dezvoltate cumparand doar ceea ce este SIMULTAN de CALITATE MAXIMA si la PRET MINIM... Restul ramanand nevandut si penalizand astfel operatorii economici dezinteresati de nevoile consumatorilor... Dar si orientand si impulsionand astfel agentii economici pentru a actiona conform cerintelor, nevoilor si asteptarilor consumatorilor si nu doar exclusiv pentru a-si maximiza profiturile.. Principiul "SCOPUL SCUZA MIJLOACELE" este valabil in conflagratiile militare nu si in relatiile client-furnizor!...
    • Like 0
  • Nume check icon
    Nu stiu daca acest lucru este o noutate. Din cate stiu eu acest lucru este in vigoare de ceva ani. Ca anumiti comercianti nu respecta, stim noi cine ca sa nu dam nume si sa suparam fanii, este o alta problema.
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult