Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

„Armă împotriva ofertelor înşelătoare”. Magazinele vor fi obligate să afişeze la reduceri cel mai scăzut preţ din ultimele 30 de zile înainte de ofertă - proiect ANPC

magazin - sale

Foto: Annebel Van den Heuvel / Panthermedia / Profimedia

Magazinele vor fi obligate, prin lege, să afişeze la reducerile de preţ care a fost cel mai scăzut preţ din ultimele 30 de zile înainte de ofertă, conform unui proiect propus de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), cu scopul de a oferi clienţilor o armă împotriva ofertelor înşelătoare, şi lansat în consultare publică, scrie Agerpres.

Reglementarea propusă de instituţie trebuie să intre în vigoare la data de 28 noiembrie 2021 şi ar urma să se aplice efectiv începând cu data de 28 mai 2022, potrivit unui comunicat al ANPC.

Proiectul introduce un articol nou în HG nr. 947/2000 privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informaţiile pentru consumatori legate de reducerile de preţ. Conform ANPC, orice notificare de reducere a preţului trebuie să indice clar preţul aplicat anterior de comerciant.

„Preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preţ, astfel încât consumatorul să poată identifica în mod clar reducerea", se menţionează în comunicat.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • IATA O NOUA ""FRECTIE CU DIANA LA PICIOR DE LEMN! " - intrucat aceasta masura este menita doar sa demonstreze ca Guvernul si ANPC fac ceva pentru informarea consumatorilor nostri... Fata de interesul, apetitul si "inventiile" operatorilor economici pentru a-si maximiza profiturile INDIFERENT PRIN CE MIJLOACE, masurile stabilite prin legislatia noastra si modul in care lucreaza justitia noastra sunt TOTAL INEFICACE si INEFICIENTE decridibilizand ideea si principiile protectiei consumatorilor in Romania... Solutia - propusa in 1991 in proiectul viitoarei OG 21-1992 dar respinsa de juristii cabinetului Stolojan - consta in TESTAREA COMPARATIVA A PRODUSELOR (cu informarea adecvata a consumatorilor), POLITICA NATIONALA PENTRU EDUCAREA CONSUMATORILOR si implicarea AVOCATULUI POPORULUI (OMBUDSMAN) IN PROTECTIA CONSUMATORILOR ... NU AVEM ASA CEVA NICI DUPA 30 DE ANI!...OARE DE CE?...Numai astfel consumatorii nostri ar fi putut actiona precum consumatorii din statele dezvoltate cumparand doar ceea ce este SIMULTAN de CALITATE MAXIMA si la PRET MINIM... Restul ramanand nevandut si penalizand astfel operatorii economici dezinteresati de nevoile consumatorilor... Dar si orientand si impulsionand astfel agentii economici pentru a actiona conform cerintelor, nevoilor si asteptarilor consumatorilor si nu doar exclusiv pentru a-si maximiza profiturile.. Principiul "SCOPUL SCUZA MIJLOACELE" este valabil in conflagratiile militare nu si in relatiile client-furnizor!...
    • Like 0
  • Nume check icon
    Nu stiu daca acest lucru este o noutate. Din cate stiu eu acest lucru este in vigoare de ceva ani. Ca anumiti comercianti nu respecta, stim noi cine ca sa nu dam nume si sa suparam fanii, este o alta problema.
    • Like 0


Îți recomandăm

Studenți la calculator

Din când în când mai schimb vorbe la o cafea, la sfârșit de săptămână, cu studenții sau foștii studenți cu care am lucrat în diverse momente ale vieții. Fac asta de ani de zile și încă îmi face plăcere. La început, când încercam să ne cunoaștem mai bine, eram convinsă că stăpânesc bine limba română. Aveam impresia că știu nuanțe, subtexte, ritmuri. Până într-o zi, acum câțiva ani, când unul dintre ei a spus: „Mamăăă, ce vibe soft are mesajul ăsta, dar totuși e on point.” Și-atunci am realizat că trebuie să mai învăț.

Citește mai mult

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

politician - Foto: Mihajlo Maricic / Panthermedia / Profimedia

O funcție atât de importantă, cum este cea de prim-ministru, este ocupată de o persoană care este numită oficial de președintele României, în principiu la propunerea partidelor politice reprezentate în Parlament. Spun în principiu, deoarece o persoană din zona non politică ar putea fi numită de președintele țării și eventual votată de partidele reprezentate în Parlament. Foto: Profimedia

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult