Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

„Armă împotriva ofertelor înşelătoare”. Magazinele vor fi obligate să afişeze la reduceri cel mai scăzut preţ din ultimele 30 de zile înainte de ofertă - proiect ANPC

magazin - sale

Foto: Annebel Van den Heuvel / Panthermedia / Profimedia

Magazinele vor fi obligate, prin lege, să afişeze la reducerile de preţ care a fost cel mai scăzut preţ din ultimele 30 de zile înainte de ofertă, conform unui proiect propus de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), cu scopul de a oferi clienţilor o armă împotriva ofertelor înşelătoare, şi lansat în consultare publică, scrie Agerpres.

Reglementarea propusă de instituţie trebuie să intre în vigoare la data de 28 noiembrie 2021 şi ar urma să se aplice efectiv începând cu data de 28 mai 2022, potrivit unui comunicat al ANPC.

Proiectul introduce un articol nou în HG nr. 947/2000 privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informaţiile pentru consumatori legate de reducerile de preţ. Conform ANPC, orice notificare de reducere a preţului trebuie să indice clar preţul aplicat anterior de comerciant.

„Preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preţ, astfel încât consumatorul să poată identifica în mod clar reducerea", se menţionează în comunicat.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • IATA O NOUA ""FRECTIE CU DIANA LA PICIOR DE LEMN! " - intrucat aceasta masura este menita doar sa demonstreze ca Guvernul si ANPC fac ceva pentru informarea consumatorilor nostri... Fata de interesul, apetitul si "inventiile" operatorilor economici pentru a-si maximiza profiturile INDIFERENT PRIN CE MIJLOACE, masurile stabilite prin legislatia noastra si modul in care lucreaza justitia noastra sunt TOTAL INEFICACE si INEFICIENTE decridibilizand ideea si principiile protectiei consumatorilor in Romania... Solutia - propusa in 1991 in proiectul viitoarei OG 21-1992 dar respinsa de juristii cabinetului Stolojan - consta in TESTAREA COMPARATIVA A PRODUSELOR (cu informarea adecvata a consumatorilor), POLITICA NATIONALA PENTRU EDUCAREA CONSUMATORILOR si implicarea AVOCATULUI POPORULUI (OMBUDSMAN) IN PROTECTIA CONSUMATORILOR ... NU AVEM ASA CEVA NICI DUPA 30 DE ANI!...OARE DE CE?...Numai astfel consumatorii nostri ar fi putut actiona precum consumatorii din statele dezvoltate cumparand doar ceea ce este SIMULTAN de CALITATE MAXIMA si la PRET MINIM... Restul ramanand nevandut si penalizand astfel operatorii economici dezinteresati de nevoile consumatorilor... Dar si orientand si impulsionand astfel agentii economici pentru a actiona conform cerintelor, nevoilor si asteptarilor consumatorilor si nu doar exclusiv pentru a-si maximiza profiturile.. Principiul "SCOPUL SCUZA MIJLOACELE" este valabil in conflagratiile militare nu si in relatiile client-furnizor!...
    • Like 0
  • Nume check icon
    Nu stiu daca acest lucru este o noutate. Din cate stiu eu acest lucru este in vigoare de ceva ani. Ca anumiti comercianti nu respecta, stim noi cine ca sa nu dam nume si sa suparam fanii, este o alta problema.
    • Like 0


Îți recomandăm

Florin Negruțiu și Sergiu Ion

„De vină pentru creșterea prețurilor e lipsa de investiții în capacități noi de producție. Este atât de simplu: când ai ofertă pe piață, e ca la piață, primul care vine cu roșii o să le vândă cu 50 lei kilogramul. Când apar mai mulți, o să scadă la 10-15 lei. E natural, e lege economică”, spune Sergiu Ion, Director Media Relations & Data Insights PPC Romania.

Citește mai mult

Cristi Danilet - fb

Practic: Prin această soluție se atestă că toți cei care au inițiat, anchetat și judecat în cazul Danileț au greșit. Este vorba de un număr de 18 judecători români de la Inspecția Judiciară, CSM și ICCJ – printre ei și actualul președinte al instanței supreme – care au încălcat legea, sancționând pe nedrept un magistrat. În procedura de la CEDO au intervenit de partea Guvernului patru cunoscute asociații, a căror poziție a fost infirmată de CEDO. foto Facebook/ Cristi Danileț

Citește mai mult

Lia Savonea

Se spune că natura are oroare de vid. Acolo unde există un gol, el va fi umplut, indiferent cu ce, pentru că aceasta este legea naturală. Vidul din Justiție a fost umplut de Savonea. Este Savonea o surpriză? Un șoc? O revelație urâtă? A creat ea singură, ca un mastermind diabolic, rețeaua care controlează astăzi Justiția? Nu a văzut nimeni ce face?

Citește mai mult