Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

„Așteptați trenul în gară și trenul are 180 de minute întârziere. Pe cine înjurați?" Răspunsul ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu

Sorin Grindeanu - Inquam Photos / Virgil Simonescu

Foto: Inquam Photos / Virgil Simonescu

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost pus în fața unei întrebări provocatoare la emisiunea „În fața ta” de la Digi24: „Așteptați trenul în gară și trenul are 180 de minute întârziere. Pe cine înjurați?" Răspunsul a venit imediat: „Pe Grindeanu. E normal. Pe cine e în funcție în acel moment."

Grindeanu a explicat că înțelege frustrarea oamenilor din cauza unor probleme precum întârzierile trenurilor sau ambuteiajele de pe drumurile naționale, pentru că și el se confruntă cu aceleași probleme. Dând exemplu lucrările de pe Valea Oltului, Grindeanu a recunoscut că atunci când vede că circulația este îngreunată din cauza unor lucrări care însă stagnează nepermis, cu doar câțiva muncitori pe șantier, reacția sa în astfel de cazuri este de nemulțumire profundă și ajunge să înjure, dar a subliniat că, în unele cazuri, astfel de reacții sunt justificate.

Ministrul Transporturilor a descris situații în care intervine personal pentru ca să remedieze problemele, de exemplu, sunând direct pe cei responsabili pentru lucrările care afectează traficul. Grindeanu a subliniat și necesitatea ca lucrările care afectează circulația pe principalele artere rutiere din România să se desfășoare, pe cât posibil, în timpul nopții pentru a minimiza disconfortul pentru șoferi și pasageri.

„Vă răspunde Grindeanu când îl înjurați?”, a fost întrebat ministrul Transporturilor.

„Da, să știți că îmi răspunde, câteodată îmi și spune motivele pentru care, câteodată reacționează de tipul următor - pune mâna pe telefon: Bă, ce mama dracului faceți pe Valea Oltului chestia asta? Și sun direct, că nu mai sun la companie, la CNAIR, sun direct, că știu cine lucrează. Câteodată sunt situații de tipul următor - credeți-mă că le trăiesc ca orice șofer sau ca orice pasager. Vezi că e oprită circulația, se circulă doar pe un singur sens, dar acolo sunt doar 2,3,4 muncitori. Păi, scuzați-mă, astea sunt situațiile în care chiar înjur. A, când văd că s-a oprit și că sunt utilaje, se lucrează, sunt zeci de muncitori, alea sunt lucruri necesare, asta este, asta trebuie să facem. Dar când vezi că se oprește circulația și sunt doar 2-3 basculante și doi-trei muncitori, normal că nu pot să accept așa ceva. Și de fiecare dată reacționez. Sper că ceea ce, încet, încet, ce am impus și anume ca lucrări de acest tip care dau peste cap circulația pe culoarele importante din România să se desfășoare în general noaptea”, a spus Grindeanu.

Emisiunea „În fața ta” de la Digi24,moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, poate fi urmărită sâmbăta și duminica, de la ora 14.00.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Hai domnu Grindeanu , dam vina pe USR , se stie. Si daca prinzi abuteiaj scoatem girofarul. Asta daca mergi cu masina , ca deobicei Tarom va sta la dispozitie , singurul motiv de ce acea companie mai exista , sa va duca fundurile de politruci de la A la B. Bineinteles inafara de domnul imparat Iohanis , el nu se umileste sa mearga cu o companie de linie.
    • Like 1
  • Mihai check icon
    Daca sunteti apt pentru a conduce un autovehicul va injurati pe dumneavoastra.
    • Like 2
    • @ Mihai
      DA ,,cu conditia sa conduca pe Valea Prahovei , sau pe Valea Oltului !!
      • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult