Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

„Bear Right”. Celebrul realizator TV Charlie Ottley și Agent Green, apel inedit pentru construirea unui nou sanctuar al urșilor în România: „Cum ar fi ca urșii să primească drepturi de autor?”

bears

Agent Green și celebrul realizator TV Charlie Ottley au lansat un apel inedit pentru construirea unui nou sanctuar al urșilor în România, unde să fie salvați, pentru început, 50 de urși. Companii internaționale sunt chemate să se alăture campaniei Bear Right, prin plata dreptului de copyright către urși.

„Cum ar fi ca urșii să primească drepturi de autor? Urșii au inspirat atâtea branduri - de la bere, balsam de rufe, îmbrăcăminte până la dulciuri și sucuri. Într-o serie de clipuri lansate pe rețelele de socializare de Agent Green, Charlie Ottley îndeamnă brandurile care folosesc imaginea sau cuvântul «urs» în identitatea lor să plătească dreptul de copyright către urși (bear right) și să contribuie astfel la realizarea unui nou sanctuar în România. Pentru a susține inițiativa Bear Right, companiile pot intra în contact cu un reprezentant al campaniei, online”, se arată într-un comunicat transmis de Agent Green, organizația non-profit cunoscută și pentru semnalarea cazului ursului Arthur, împușcat anul acesta într-o arie naturală protejată din județul Covasna.

Înt-o primă fază, ținta campaniei este obținerea celor 30 de hectare necesare, dar și atragerea investițiilor pentru primii 10 urși. Costurile totale pentru ca sanctuarul să fie construit și să devină operațional sunt de până la 10.000 euro per urs salvat, se arată în comunicat.

„Încă de când am ajuns pentru prima dată în România, în 2010, am fost fascinat de natura sa și de fauna bogată de aici. Din păcate lucrurile nu merg bine pentru populațiile de urs brun, o creatură magnifică, periclitată. În mare parte noi, oamenii, suntem responsabili pentru problemele recente apărute din cauza apariției urșilor în mediul nostru - deoarece suntem atât de ocupați să-l punem la pământ pe al lor. Dacă le distrugem teritoriul, forțăm urșii să se apropie mai mult... și atunci îndrăznim să-i învinovățim tot pe ei. Drept urmare, dreptul la viață este focusul acestei campanii, în care ne adesăm în primul rând celor care poartă ursul în identitatea lor, precum nume sau logo-uri. Plătind dreptul către urs, plătim pentru durabilitatea mediului înconjurător, pentru viitorul nostru”, a declarat Charlie Ottley.

Pentru realizarea sanctuarului sunt luate în calcul locații mai ales din județele cu cele mai mari populații de urs, precum Harghita, Mureș, Brașov, Covasna, Vrancea. Arealul ales ar urma să răspundă nevoilor de bază ale urșilor, astfel că gradul de naturalețe al habitatului va avea un rol esențial. Teritoriul trebuie să cuprindă, spun inițiatorii campaniei, pădure mixtă din compoziția căreia să nu lipsească fagul, o pajiște, apă curgătoare și o baltă. În acest sanctuar, urșii vor putea să-și exprime comportamentul natural și vor avea acces la facilități care să le stimuleze condiția fizică și să-i mențină activi, adaugă sursa menționată.

Proiectul răspunde unor probleme, precum conflictul om-urs (care a escaladat odată cu reducerea habitatelor naturale), vânătoarea de trofee, dar și combaterii schimbărilor climatice, deoarece prin susținerea unui proiect de conservare a naturii companiile pot compensa sau neutraliza gazele cu efect de seră generate.

Campania este una non-profit, inițiată de ONG-ul Agent Green și de agenția McCann PR+The New, cu susținerea realizatorului TV britanic Charlie Ottley, cunoscut pentru seria de documentare Wild Carpathia care au promovat România în jurul lumii.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult