Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

„Bear Right”. Celebrul realizator TV Charlie Ottley și Agent Green, apel inedit pentru construirea unui nou sanctuar al urșilor în România: „Cum ar fi ca urșii să primească drepturi de autor?”

bears

Agent Green și celebrul realizator TV Charlie Ottley au lansat un apel inedit pentru construirea unui nou sanctuar al urșilor în România, unde să fie salvați, pentru început, 50 de urși. Companii internaționale sunt chemate să se alăture campaniei Bear Right, prin plata dreptului de copyright către urși.

„Cum ar fi ca urșii să primească drepturi de autor? Urșii au inspirat atâtea branduri - de la bere, balsam de rufe, îmbrăcăminte până la dulciuri și sucuri. Într-o serie de clipuri lansate pe rețelele de socializare de Agent Green, Charlie Ottley îndeamnă brandurile care folosesc imaginea sau cuvântul «urs» în identitatea lor să plătească dreptul de copyright către urși (bear right) și să contribuie astfel la realizarea unui nou sanctuar în România. Pentru a susține inițiativa Bear Right, companiile pot intra în contact cu un reprezentant al campaniei, online”, se arată într-un comunicat transmis de Agent Green, organizația non-profit cunoscută și pentru semnalarea cazului ursului Arthur, împușcat anul acesta într-o arie naturală protejată din județul Covasna.

Înt-o primă fază, ținta campaniei este obținerea celor 30 de hectare necesare, dar și atragerea investițiilor pentru primii 10 urși. Costurile totale pentru ca sanctuarul să fie construit și să devină operațional sunt de până la 10.000 euro per urs salvat, se arată în comunicat.

„Încă de când am ajuns pentru prima dată în România, în 2010, am fost fascinat de natura sa și de fauna bogată de aici. Din păcate lucrurile nu merg bine pentru populațiile de urs brun, o creatură magnifică, periclitată. În mare parte noi, oamenii, suntem responsabili pentru problemele recente apărute din cauza apariției urșilor în mediul nostru - deoarece suntem atât de ocupați să-l punem la pământ pe al lor. Dacă le distrugem teritoriul, forțăm urșii să se apropie mai mult... și atunci îndrăznim să-i învinovățim tot pe ei. Drept urmare, dreptul la viață este focusul acestei campanii, în care ne adesăm în primul rând celor care poartă ursul în identitatea lor, precum nume sau logo-uri. Plătind dreptul către urs, plătim pentru durabilitatea mediului înconjurător, pentru viitorul nostru”, a declarat Charlie Ottley.

Pentru realizarea sanctuarului sunt luate în calcul locații mai ales din județele cu cele mai mari populații de urs, precum Harghita, Mureș, Brașov, Covasna, Vrancea. Arealul ales ar urma să răspundă nevoilor de bază ale urșilor, astfel că gradul de naturalețe al habitatului va avea un rol esențial. Teritoriul trebuie să cuprindă, spun inițiatorii campaniei, pădure mixtă din compoziția căreia să nu lipsească fagul, o pajiște, apă curgătoare și o baltă. În acest sanctuar, urșii vor putea să-și exprime comportamentul natural și vor avea acces la facilități care să le stimuleze condiția fizică și să-i mențină activi, adaugă sursa menționată.

Proiectul răspunde unor probleme, precum conflictul om-urs (care a escaladat odată cu reducerea habitatelor naturale), vânătoarea de trofee, dar și combaterii schimbărilor climatice, deoarece prin susținerea unui proiect de conservare a naturii companiile pot compensa sau neutraliza gazele cu efect de seră generate.

Campania este una non-profit, inițiată de ONG-ul Agent Green și de agenția McCann PR+The New, cu susținerea realizatorului TV britanic Charlie Ottley, cunoscut pentru seria de documentare Wild Carpathia care au promovat România în jurul lumii.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Studenți la calculator

Din când în când mai schimb vorbe la o cafea, la sfârșit de săptămână, cu studenții sau foștii studenți cu care am lucrat în diverse momente ale vieții. Fac asta de ani de zile și încă îmi face plăcere. La început, când încercam să ne cunoaștem mai bine, eram convinsă că stăpânesc bine limba română. Aveam impresia că știu nuanțe, subtexte, ritmuri. Până într-o zi, acum câțiva ani, când unul dintre ei a spus: „Mamăăă, ce vibe soft are mesajul ăsta, dar totuși e on point.” Și-atunci am realizat că trebuie să mai învăț.

Citește mai mult

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

politician - Foto: Mihajlo Maricic / Panthermedia / Profimedia

O funcție atât de importantă, cum este cea de prim-ministru, este ocupată de o persoană care este numită oficial de președintele României, în principiu la propunerea partidelor politice reprezentate în Parlament. Spun în principiu, deoarece o persoană din zona non politică ar putea fi numită de președintele țării și eventual votată de partidele reprezentate în Parlament. Foto: Profimedia

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult

 Mândra Chic

Povestea Mândra Chic începe cu un moment aparent banal, dar care a schimbat totul. Alina Zară își amintește scena de acum mai bine de 15 ani: mătușa Cornelia răsfoia un număr al revistei Vogue, unde a văzut „o rochie de dantelă de Miuccia Prada” ...

Citește mai mult