Agent Green și celebrul realizator TV Charlie Ottley au lansat un apel inedit pentru construirea unui nou sanctuar al urșilor în România, unde să fie salvați, pentru început, 50 de urși. Companii internaționale sunt chemate să se alăture campaniei Bear Right, prin plata dreptului de copyright către urși.
„Cum ar fi ca urșii să primească drepturi de autor? Urșii au inspirat atâtea branduri - de la bere, balsam de rufe, îmbrăcăminte până la dulciuri și sucuri. Într-o serie de clipuri lansate pe rețelele de socializare de Agent Green, Charlie Ottley îndeamnă brandurile care folosesc imaginea sau cuvântul «urs» în identitatea lor să plătească dreptul de copyright către urși (bear right) și să contribuie astfel la realizarea unui nou sanctuar în România. Pentru a susține inițiativa Bear Right, companiile pot intra în contact cu un reprezentant al campaniei, online”, se arată într-un comunicat transmis de Agent Green, organizația non-profit cunoscută și pentru semnalarea cazului ursului Arthur, împușcat anul acesta într-o arie naturală protejată din județul Covasna.
Înt-o primă fază, ținta campaniei este obținerea celor 30 de hectare necesare, dar și atragerea investițiilor pentru primii 10 urși. Costurile totale pentru ca sanctuarul să fie construit și să devină operațional sunt de până la 10.000 euro per urs salvat, se arată în comunicat.
„Încă de când am ajuns pentru prima dată în România, în 2010, am fost fascinat de natura sa și de fauna bogată de aici. Din păcate lucrurile nu merg bine pentru populațiile de urs brun, o creatură magnifică, periclitată. În mare parte noi, oamenii, suntem responsabili pentru problemele recente apărute din cauza apariției urșilor în mediul nostru - deoarece suntem atât de ocupați să-l punem la pământ pe al lor. Dacă le distrugem teritoriul, forțăm urșii să se apropie mai mult... și atunci îndrăznim să-i învinovățim tot pe ei. Drept urmare, dreptul la viață este focusul acestei campanii, în care ne adesăm în primul rând celor care poartă ursul în identitatea lor, precum nume sau logo-uri. Plătind dreptul către urs, plătim pentru durabilitatea mediului înconjurător, pentru viitorul nostru”, a declarat Charlie Ottley.
Pentru realizarea sanctuarului sunt luate în calcul locații mai ales din județele cu cele mai mari populații de urs, precum Harghita, Mureș, Brașov, Covasna, Vrancea. Arealul ales ar urma să răspundă nevoilor de bază ale urșilor, astfel că gradul de naturalețe al habitatului va avea un rol esențial. Teritoriul trebuie să cuprindă, spun inițiatorii campaniei, pădure mixtă din compoziția căreia să nu lipsească fagul, o pajiște, apă curgătoare și o baltă. În acest sanctuar, urșii vor putea să-și exprime comportamentul natural și vor avea acces la facilități care să le stimuleze condiția fizică și să-i mențină activi, adaugă sursa menționată.
Proiectul răspunde unor probleme, precum conflictul om-urs (care a escaladat odată cu reducerea habitatelor naturale), vânătoarea de trofee, dar și combaterii schimbărilor climatice, deoarece prin susținerea unui proiect de conservare a naturii companiile pot compensa sau neutraliza gazele cu efect de seră generate.
Campania este una non-profit, inițiată de ONG-ul Agent Green și de agenția McCann PR+The New, cu susținerea realizatorului TV britanic Charlie Ottley, cunoscut pentru seria de documentare Wild Carpathia care au promovat România în jurul lumii.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.