Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

„Ce sărbătorim noi azi?!…” | 14 februarie, „Ziua Îndrăgostiților”, înseamnă pentru mulți bărbați ziua în care se scumpesc florile

Valentine's Day

Foto: Guliver Getty Images

Valentine's Day îmi amintește de controversele care apar de Sfânta Mărie mare pe 15 august. Când nu știi ce să faci. Să-ți feliciți cunoscuții de onomastică sau să îți vezi de treabă. Fiindcă unii se simt deranjați că i-ai uitat, alții că le urezi, motivând că numai de ,,Măria mică, adică pe 8 septembrie” se felicită.

Așa și acum, de „Ziua îndrăgostiților”. Să „marchezi” ziua cu o ieșire, cu o inimioară sau o floare, sau s-o lași pentru 24, așa, din spirit patriotic? Sau să le bifezi pe amândouă? Fiindcă și aici ne împărțim în „Be my Valentine” și „Dragobete pentru fete”, ba chiar și în susținătorii variantei „nu ne iubim în fiecare zi, de ce mai împrumutăm sărbători de-afară?”. Cert este că restaurantele vin cu oferte speciale, se pliază pe cerere, ceea ce nu e deloc rău. Febra rezervărilor începe cu mult timp înainte. Mă amuză an de an aceste dispute, comentarii în contradictoriu pe rețelele de socializare între susținătorii și contestatarii acestor evenimente. Dacă mă întrebați pe mine, cred că fiecare prilej de a schimba ambientul, de a-ți petrece timpul altfel decât o faci zilnic, nu trebuie ratat. Indiferent ce semnificație are acea zi. 

Happy Valentine's Day! În rest, pentru mulți bărbați atenți, 14 februarie este ziua în care se scumpesc florile.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Am mai scris(nu stiu daca si in paginile "Republicii"), revin.
    Sf.Valentin a fost un preot care casatorea tinerii ce se iubeau. Si care nu se puteau casatori din cauza parintior sau a convenientelor societatii. (Saraci/bogati, nobili/plebe, crestini/idolatri etc.)
    Nu avea nimic imoral sau comercial.
    Dupa moarte, preotul a fost sfintit.
    Este recunoscut si de catolici, si de ortodocsi.
    Din pacate, "ziua sa" a capatat un aspect comercial mult prea pronuntat. Ba chiar incepe sa se confunde cu un zeu al amorului. Total gresit. Devine o noua idolatrie.
    "Dragobetele" era o sarbatoare idolatra la traci. "Sf. Phallus", adica. Nimic in comun cu Sf.Valentin.
    In vechime, si altii aveau un cult al lui Priap, Venerei, Cupidon etc. Nu doar tracii. Dar Sf. Valentin e cu totul altceva.
    Dar timpiteii... timpitei! (De altfel, se dau mari crestini si aparatori ai familiei.)
    Revitalizarea "Dragobetelui" este o reactie infantila si imorala, a celor ce se opun influentei "americane". "Iarta-i Doamne, ca nu stiu ce fac!"
    La fel de gresita este si trivializarea Sf.Valentin.
    • Like 1


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult