Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

„Crimă lentă” la metrou. Imagini surprinse marți dimineață la Piața Victoriei

Aglomerație la Piața Victoriei

Foto: Amalia Dascălu

Noi imagini surprinse la metroul bucureștean arată o mare de oameni înghesuiți pe peronul de la Piața Victoriei sau în drum spre ieșirea din stația de metrou. Astfel de situații sunt obișnuite mai ales pentru cei care circulă pe ruta Berceni-Pipera în drum spre serviciu,

Într-o filmare făcută pe peronul de la Piața Victoriei, călătorii sunt rugați să se îndepărteze de tren după anunțul de închidere a ușilor și sunt anunțați că următorul metrou va veni într-un minut. Însă pe peronul arhiplin nu mai ai loc să arunci un ac.

Situația este extrem de riscantă pentru călători: dacă s-ar petrece un incident la orele de vârf, rezultatul ar fi catastrofal. 

Aflați mai mult:

Imaginile au fost surprinse marți de Amalia Dascălu. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nu s-a mai construit nici o linie de metrou în ultimii 30 de ani, circulăm tot pe alea făcute de nea Nicu așa că situația e normală.
    • Like 1
  • Ionel check icon
    Traficul, nu numai la metrou, este mare problema a capitalei. Iar doamna Pandele si primarii de sectoare nu au facut si nu fac nimic. Drama este ca nici asteptari nu avem ! Cine sa vina sa faca ceva in sensul asta ? Daca veniti in centrul capitalei, Piata Victoriei, in jurul sau pe o raza de 2-300 de metri, o sa vedeti masini parcate alandala, dublaje, pe treceri de pietoni, in intersectii, pe Mihalache, pe Titulescu, pe Monetariei, pe dr. Felix ....este ceva incredibil. Politia locala si cea nationala trec pe langa aceste masini si nu aplica nicio sanctiune !!! Singurul lucru care ii intereseaza este ca bd Buzesti, pe unde trec presedintele si premierul, sa fie liber......daca te prind acolo TE ARD !!!! Iar Tudorache de la sectorul 1 se pregateste probabil de alt mandat !!!!
    • Like 1
  • O sa fie ca la japonezi sa fie unii care sa-i indese pe calatori in metrou :) N-ai ce sa faci s-a aglomerat ruta si asta e, nici daca ar fi metrouri la 10 sec practic imposibil nu rezolvi. Trebuie alternativa adica iar ceva imposibil ca n-ai cum. Sau sa fie niste metrouri mai lungi, lungi de 1 km adica, iar imposibil. E o problema si rezolvare nu prea e. Poate doar schimbarea orarului celor care lucreaza pe ruta asta dar trebuie corelare si nu vrea nimeni. Si la suprafata la fel tot mai multe masini aceleasi strazi nu poti sa darami blocurile sau casele. Uitati-va pe zebra cand trec pietonii...e ca la intersectia din Tokyo Shibuya...furnici. Ne-am inmultit. De fapt concentrarea de locuinte si birouri in anumite zone e cauza. Moluri supermarketuri in centru cladiri cu 20 de etaje cu mii de angajati etc.
    • Like 1
  • Dorin check icon
    Nu-i așa că își merită salariile mărite fără nici o performanță??
    • Like 1
    • @ Dorin
      Ionel check icon
      Am ascultat ieri dimineata la radio ca sindicatul functionarilor de la primaria Bistrita Nasaud a cerut restructurari !!!! Va vine sa credeti !!?? Primaria are peste 700 de angajati la 70 000 de locuitori !!!! Iar primarul, care are 253 de oameni in subordonare proprie !!, spune ca nu face nicio restructurare !!! ca mai trebuie oameni !!!
      • Like 1
    • @ Dorin
      Ionel check icon
      ....si au dat si salariile din primarie, un sef serviciu pe la 10 000 lei si un director pe la 12 000 de lei !!!!
      • Like 0
  • O lăsăm puțin mai moale cu articolele astea alarmiste, care nu propun nimic? Nu e o știre că e aglomerat la metrou, oricine îl folosește zilnic știe. Un articol cu rost ar propune niște soluții pe care Cetățenii să le poată cere de la primărie (Mai ales de la viitori candidați) și i-ar informa despre cum să evite astfel de incidente. E suficient de mult tumult în societate, vă rog nu creați mai multă panică degeaba.
    • Like 2
  • Opinion check icon
    Linia si-a atins capacitatea maxima la orele de varf, deci este inerent, iar autoritatile se misca prea greu.
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult