Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

„Fetița cu valiza”. Imaginea simbol a fugii din Ucraina, surprinsă de un fotograf la Sighetu Marmației. GALERIE FOTO

Fetița cu valiza

Foto: Facebook Alexandru Culac

7.000 de ucraineni s-au refugiat în ultimele zile în România, iar cozile de punctele de frontieră cu Ucraina se întind pe kilometri întregi. Imaginea care te izbește prima dată este cea a copiilor, a copiilor care trag după ei valize, spune fotograful Alexandru Culac, din Sighetu Marmației, care a fost în ultimele două zile la graniță pentru a le oferi ajutor ucrainenilor care vin în România.

Ieri seară, după 10 ore de stat în vamă, o familie cu doi copii mici a reușit să intre în România. Alexandru Culac a fotografiat-o pe fetița cea mare, trăgând după ea o valiză.

Astăzi, ucrainenii au continuat să vină și să aștepte până la 12 ore până să ajungă să treacă granița. „Sunt multe femei, mulți copii, pentru că bărbații ucraineni între 18 și 60 de ani nu sunt lăsați să iasă din țară. Ier au mai intrat și bărbați, azi nu. Sunt mulți voluntari care îi ajută pe cei care vin cu transport, informații, mâncare”, spune el. 

Mulți dintre ucraineni vor să meargă mai departe în țări precum Polonia și Cehia și sunt preluați de la frontiera românească de prieteni și rude.

Copiii Ucrainei ajung în România. Apăsați pe fotografia de mai jos pentru a accesa o galerie de imagini surprinse de Alexandru Culac la Sighetu Marmației.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • mike mike check icon
    Este crunt când vezi copii fugind de război. N-am crezut ca voi trai sa vad asa ceva.
    • Like 0


Îți recomandăm

Cristian Păun - ASE

„Magistrații sunt puși să valideze constituțional o măsură care e împotriva lor. (…) E un conflict de interese evident, care nu știu cum se poate rezolva.” Foto: Facebook Cristian Păun

Citește mai mult

Educatie-

Vă scriu dintre bănci încă pline de firimituri, foi mototolite și carioci fără capac. E liniște acum, copiii sunt la ora de sport, dar am în urechi încă agitația lor de dimineață, cu ghiozdane care se trântesc și întrebări puse pe fugă: „Domnu’, azi citim din poveste?”, „Domnu’, mi s-a rupt creionul, pot să iau altul?”

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult