Acestea sunt doar câteva dintre “restricțiile” impuse de cea care are grijă ca ochii din cap de Lawanda9 din Vama Veche. Ilinca Teodoriu a croit un mic îndrumar turistic pentru musafirii care îi vor călca pragul. Recunoaște că rândurile așternute inițial pe pagina ei de socializare, apoi preluate pe funkytravel.ro, vin ca urmare a experiențelor pe care deja le-a trăit administrând o altă pensiune din stațiunea libertății. Vă las să descoperiți micul ghid, iar la finalul acestui articol veți afla chiar de la Ilinca de ce a ajuns să posteze un astfel de mesaj.
“Prosoapele noastre sunt un pic mai deosebite! Nu reacționează bine în cazul în care sunt detronate la rang de mop sau cârpă pentru pantofi”
“LaWanda9 este o locație nouă, o casă care abia ce s-a dezbrăcat de schele. Este un vis pentru care s-a muncit mult, iar în fiecare colț o să găsiți o parte din sufletul nostru. Avem câteva camere pe care le–am aranjat pentru a fi iubibile, o curte generoasă și colorată, un bar cu pahare brumate și o bucătarie cu bunătățuri. Ne plac imblăniții și credem noi că am creat un loc “cozy” pentru o vacanță la mare. Avem povești nenumărate, musafiri care ne-au devenit prieteni și respect pentru cine ne trece pragul. Avem însă și reguli sau un mic îndrumar de vacanță pentru cei care își doresc să ne devină oaspeți. Ne-am gândit că este normal să anunțăm care sunt restricțiile casei, înainte să vă stricăm concediul cu “pretențiile” noastre de gazde “neprietenoase”.
Cele 11 reguli din micul îndrumar al turistului
– Suntem o locație în care NU se ascultă manele. Și nici derivate din repertoriul internațional. Nici la boxa mică, nici la boxa mare, nici pe telefon…. NICĂIERI, DELOC, ABSOLUT NICIODATĂ! Nici măcar de test sau pe modelul… punem o singură melodie, că nu se simte. Ba se simte! Și se aude.
– Suntem în Vamă pentru că ne plac petrecerile. Cu toate acestea, în curte, volumul muzicii este direct corelat cu respectul față de ceilalți musafiri cât și față de vecini, care au și ei, la rândul lor, musafiri. Deci, petrecerea oaspeților nu înseamnă totuși și o muzică care să ne împingă geamurile să danseze în mod necontrolat.
– Sejurul se achită în ziua cazării! Nu suntem oameni răi care vor să își facă rezerve financiare de pe urma oaspeților. Însă, preferăm să nu trăim cu emoțiile unei despărțiri în taină.
– Cafeaua de dimineață este din partea casei. Până la ora 12.00. Și nu, din păcate, nu puteți pleca cu termosul la plajă. Și, nici nu putem asigura, din partea casei, cafeaua de dimineață pentru musafirii dumneavoastră care nu ne sunt oaspeți.
– Micul dejun nu este inclus în prețul camerei, dar puteți sa il mâncați la noi. Povestim ce vă doriți, dacă există restricții sau preferințe alimentare și avem grijă ca totul să fie bun și proaspăt. Nu ne deranjează să vă oferim pahare sau farfurii în cazul în care aveți produsele dumneavoastră, însă, accesul în bucătărie este interzis persoanelor care nu fac parte din echipa noastră.
– Din păcate, terenul nu ne-a permis să facem un foișor mai amplu, iar spațiul destinat barului este mititel cât un cercel. Ne cerem scuze anticipat că nu vom putea asigura “cazarea” unor bunuri personale, precum sticle de vin, beri, pești proaspeți, oale de ciorbă, pepeni, borcane cu miere sau bulion de casă sau alte merinde importante pentru consumul personal. In fiecare cameră exista mini-frigidere care abia așteaptă să își facă treaba.
– Gătim în fiecare seară! Noi zicem că și iese bine! Însă plitele, grătarele și aragazul au fost dresate de noi, încă de când erau mici. Practic, doar îmblânzitorul nostru știe cum să le vorbească. Musafirii sunt bineveniți să ne ofere sugestii legate de preparate/ preparare, să ne testeze mâncarea, să ne critice sau să ne laude dacă merităm și să se delecteze cu un pahar de vin bun. Treaba o facem noi!
– Fiecare cameră este specială, în felul ei. Vă rugăm să nu ne ajutați să le redecorăm. Există o legatura aparte între obiectele din fiecare cameră și nu ne dorim să rupem acest lanț de iubire.
– Prosoapele noastre sunt un pic mai deosebite. Sunt colorate și vesele, dar fac insolație extrem de repede. Și nici plaja nu le priește. Nu reacționează bine nici în cazul în care sunt detronate la rang de mop sau cârpă pentru pantofi.
– Iubim animalele și suntem o casă unde îmblăniții sunt dragăliți și alintați. Acest lucru nu înseamnă însă că ne asumăm să avem responsabilitatea prietenilor îmblăniți atunci când stăpânii sunt la plimbare prin sat sau la plajă . “Manualul utilizatorului” nu îl putem descărca pe “google” și nici serviciul de “guvernanță” pentru pet-urile care ne vizitează nu îl putem asigura.
– Ne bucuram de oaspeți și suntem mereu atenți la nevoile musafirilor. Vă rugăm, cu respect, să nu faceți o confuzie între amabilitatea personalului și o datorie a echipei LaWanda9 de a vă sta la dispozitie, la ordin! O camera închiriată nu reprezintă, totusi, un titlu de proprietate.
Daca ați citit toate regulile casei și nu v-ati supărat, înseamnă că sunteți în locul potrivit pentru vacanța dumneavoastră. În caz contrar, suntem siguri că nu vom fi niciodată gazdele potrivite pentru un concediu reușit. Ne pare rău că nu suntem pe aceeași lungime de undă, dar suntem siguri că există un loc sub soare pentru toată lumea”.
“Vama Veche este un loc aparte, iar non-conformismul este confundat, de foarte multe ori, cu lipsa de maniere sau restricții”
Am felicitat-o pe Ilinca pentru îndrumar deși se teme că va atrage un val de hate după ce a publicat regulile pe care trebuie să le respecte turiștii. Probabil că va pierde unele rezervări, dar poate că asta înseamnă, de fapt, un lucru bun. Nu poți respecta regulile, nu ai ce căuta în acel loc!
“Chiar și pentru noi, gazde cu idei fixe și blonde, îndrumarul a apărut ca urmare atât a experienței personale cât și a poveștilor împărtășite de vecinii din sat. Practic, am considerat că este esențial să ne informăm potențialii turisti privind tiparul locului, atmosfera pe care dorim să o menținem în curtea noastră precum și regulile după care funcționăm. Consider că turistul este un musafir, pe care trebuie să îl tratezi cât poți de bine. Oaspeții sunt bineveniți, însă, ca în orice casă, există câteva reguli. De cele mai multe ori aceste reguli sunt cele pe care le cunoaștem cu toții, de acasă. Însă, Vama Veche este un loc aparte, iar non-conformismul este confundat, de foarte multe ori, cu lipsa de maniere sau restricții. Cumva, o vacanță în Vamă se interpretează drept o vizita într-un loc în care este permis orice, fară nicio limită. Insă, educația și bunul simț nu au voie să plece în vacanță! Așadar, pentru a fi siguri că reușim să ne scriem povestea așa cum ne dorim, am preferat să punctăm care sunt așteptările noastre de la cei care își doresc să ne devină musafiri. De fapt, cred că și acest îndrumar reprezintă tot o formulă de respect pentru turiști. Cei care caută altceva, știu din start că nu suntem locația potrivită pentru dumnealor. Firește că mi-am asumat și posibilele critici din partea persoanelor care nu agrează tiparul nostru, însa fiind o afacere personală am dreptul sa îmi aleg nișa pe care să îmi desfășor activitatea. Este o optiune personală. Asumată!”, spune Ilinca.
Articol publicat pe Funky Travel.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Pe de alta parte, doamna are tot dreptul sa-si selecteze clientela! Nu-ti convine (sa fii civilizat), esti liber sa mergi in alta parte... Vacanta placuta!
Exemplu concret: reguli precum "Sejurul se achită în ziua cazării!" sau "Cafeaua de dimineață este din partea casei. Până la ora 12.00." sunt ok. Nu și căcănăriile tipic românești de după, care clar și categoric nu își aveau și nu își au locul: "Nu suntem oameni răi care vor să își facă rezerve financiare de pe urma oaspeților. Însă, preferăm să nu trăim cu emoțiile unei despărțiri în taină.", respectiv "Și nu, din păcate, nu puteți pleca cu termosul la plajă. Și, nici nu putem asigura, din partea casei, cafeaua de dimineață pentru musafirii dumneavoastră care nu ne sunt oaspeți."
Cu alte cuvinte, turistul este tratat din prima ca potențial infractor, care ar pleca fără să plătească, sau care ar fura termosul gazdei etc. etc.
Iar formulări de genul : "Vă rugăm, cu respect, să nu faceți o confuzie între amabilitatea personalului și o datorie a echipei LaWanda9 de a vă sta la dispozitie, la ordin! O camera închiriată nu reprezintă, totusi, un titlu de proprietate." nu le întâlnești niciunde, în nicio țară europeană normală! Și nici la noi în România, la adevărații profesioniști din turism!
https://www.antena3.ro/opinii/mamaia-moare-de-tanara-terorizata-nepoti-falsi-teribilism-nesimtire-607464.html
ati spus ce era de spus intr-o maniera f. frumoasa si eleganta.
tot respectul !!
Daca ar exista mai multi proprietari de pensiuni asemenea dvs., poate ca Vama Veche ar redeveni acel "colt de paradis"
Va doresc succes in actiunea dvs.!
De aceea singura modalitate de a preveni momente penibile si stanjenitoare este sa ii informezi inainte referitor la conditiile de convietuire pe perioada sejurului. Eu nu acceptam decat rezervari pe email si le comunicam ca plata avansului sau a sejurului implica si acceptarea fara comentarii a conditiilor de convietuire. Nu am loc sa scriu aici ce mesaje am primit, mai ales ca cine sunt eu sa impuna aceste conditii, etc. etc. Asa am reusit sa selectez clientii pe care i-am dorit. In plus aceasta operatiune de publicitate "negativa" de fapt a devenit una pozitiva pentru ca potentialii clienti au inteles ca atat proprietarii dar si ceilalti turisti vor contribui la un sejur placut si multi au revenit pentru ca stiau la ce sa se astepte.
Prin urmare d-na Ilinca Teodoriu o sa vedeti ca de fapt numarul rezervarilor va creste si veti avea clientii pe care o va faca placere sa ii serviti.