Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

„Nu vindeți, lăsați clientul să cumpere”. Șapte sfaturi pentru vânzări eficiente

Vânzări - Getty Images

Foto: Guliver/ Getty Images

„Viața e prea scurtă pentru a vinde lucruri în care nu credem” – Patrick Dixon

Departamentul care naște de multe ori animozități din partea colegilor, este cel de vânzări. Acolo sunt aroganții ăia enervanți, care merg pe holuri cu nasul pe sus ca și când ar fi patronii companiei. Ce nu știu mulți este că aroganții ăia din vânzări fac una din cele mai grele munci din cadrul companiei. Poți învăța finanțe, contabilitate, inginerie, însă pentru vânzări e nevoie și de anumite abilități care nu mereu se pot învăța. Cursuri de vânzări există dar te pot doar face mai eficient, mai bun, te pot duce la nivelul următor. Când tragem linie, mental, ești făcut pentru vânzări sau mai bine încerci altceva.

Oamenii de vânzări experimentează multă presiune, în fiecare zi ei trebuie să demonstreze că își merită locul, să își dovedească valoarea și să mențină un cashflow pozitiv. Bineînțeles că sub toată această presiune, în timp, unii devin diamante, iar strălucirea diamantelor îi face pe oameni să creadă că totul este frumos.

Nu există un plan general aplicabil, cu succes în vânzări indiferent de situație. Trebuie să fii perseverent și să încerci din nou și din nou. Sunt unele sfaturi care pot ajuta la tranziție, mai ușor către stadiul de diamante, fără a se elimina presiunea. Favoritele mele, testate în cei 15 ani de experiență, sunt următoarele.

Nu vinde de foame! Trebuie să rămânem într-o stare mentală relaxată. Comparati cu un joc de poker. Dacă pierdem concentrarea, pierdem fiecare mână jucată, indiferent ce cărți primim. Se poate să avem câteva luni mai slabe, fără comision, dar sunt lunile în care se nasc diamantele. Rămâneți calmi și închideți vânzarea.

Alegeți-vă luptele. Poți vinde unele lucruri tuturor sau totul unor oameni, dar nu vei reuși să vinzi totul tuturor. Pareto are dreptate și în vânzări, 80% din venituri vin de la 20% dintre clienți. Păstrați energia pentru cei care merită, sortați bine prospecții și nu plângeți pentru clienții pierduți.

Vindeți doar ce ați cumpăra. Povestea pe care o spunem va fi credibilă doar dacă o credem. Mai devreme sau mai târziu, oamenii vor vedea îndoiala din ochii voștri și reticența lor va crește. Găsiți ceva în care credeți, adăugați pasiune și perseverență, succesul inevitabil va veni.

Nu mergeți cu “mama” la întâlniri. Presupunerea este mama tuturor greșelilor, am învățat pe propria piele. Știți momentul în care simțiți că vă cunoașteți clientul și că știți ce vrea? Nu ghiciți, nu presupuneți, nu e nimic greșit să întrebăm ce dorește. Oferiți exact ce vrea și veți descoperi un partener pe termen lung.

Nu vindeți, lăsați clientul să cumpere. O greșeală des întâlnită este să intrați în discuție agresiv și să încercați să-l convingeți să cumpere. Sunteți la discuție. înseamnă că există interes în ce vinzi. Pune întrebările corecte și lasă-l să răspundă, lasă-l să cumpere și va reveni. Fii expertul care dă sfaturi, oferă consultanță și doar ajută la găsirea soluției potrivite.

E bine să oferi ce vrea, e grozav să adaugi un bonus. Când îndeplinești așteptările clientului va fi satisfăcut, poate va reveni. Însă când le depășești așteptările, nu neapărat prin oferirea unui bonus material, vor reveni mereu pentru că vor rămâne cu o experiență grozavă.

Credeți în voi. Ce deseori este confundată cu aroganța în cazul oamenilor de vânzări este de fapt încredere. Știi ceea ce știi și poți. Și asta e de ajuns pentru ca tu sa devii ce ți-ai propus. Construiește propriul drum, urmează-l cu pasiune și încredere și sigur vei reuși. “Cel mai mare pericol nu este că țintim prea sus și ratăm ci că țintim prea jos și reușim” – Michelangelo. Țintiți cât de sus se poate și credeți că e posibil să reușiți. 

Când lucrurile merg bine, păstrați direcția. Când vremurile sunt mai complicate, sfaturile venite din experiența oamenilor care au experimentat ce trăim noi, pot face diferența.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Produselor,de toate felurile, care se vând greu sau deloc pt.ca sunt de proasta sau slabă calitate li se face reclama.
    • Like 0


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult