Foto: Klaus Iohannis Facebook
Incredibil! Vacanță două săptămâni! De ce nu online? De ce? Clasa a VIII-a spune ceva? Clasa a XII-a spune ceva? Online, ritmul poate este al unui melc, dar este! O jumătate din zi, copiii noștri sunt ocupați, fie să fie prezenți la ore, fie să găsească scuze că nu-și deschid camera, fie că au net slab, dar vor fi ocupați! Vor avea teme, nu vor putea să se eschiveze! Vor parcurge materia, chiar daca uneori greoi! Deci nu vor umple mall-urile, parcurile, vor sta izolați, ei cu ei! Șase ore nu vor lua și nu vor da mai departe virusul! Uneori, vor fi obosiți și vor refuza să iasă! Așa că rata de infectare va fi mai mică, în rândul lor!
Însă vacanță? Ce înseamnă asta? Cum ne putem imagina că acești copii vor sta închiși în casă, fără să interacționeze cu alții? Nu vor umple mall-urile, poate că unii nu sunt vaccinați, dar parcurile vor fi pline! Nu vor merge fizic la școală, să meargă fizic în parcuri? De ce?
Fiul meu este vaccinat, are dreptul legal de a merge fizic peste tot! Inclusiv la școala pe care statul nu i-o asigură, deși dreptul la educație este reglementat prin lege! Deci are dreptul de a merge în mall-uri, în parcuri, noaptea, ziua, oricând! Are dreptul de a se întâlni cu persoane nevaccinate, deci este posibil să ia și să transmită mai departe virusul! Atunci de ce să nu meargă la școală? De ce vacanță? De ce l-am vaccinat? Să intre in vacanță? Nici măcar online? Incredibil!
Deci ne-am făcut datoria, noi, ca părinți, el, de asemenea, și statul decide că nu este suficient! Că ar trebui să aibă puteri de Superman să meargă la școală, pentru ca „România educată” să aibă o șansă!
Să spunem că două săptămâni sunt nesemnificative, că totul poate fi ușor de recuperat, dar oare este așa simplu? Oare acești copii ai nimănui, pasați în fel și chip, după nevoile unora, ce înțeleg? Că sunt de sacrificiu! Că „România educată” nu există! Că sunt doar generații de viitori analfabeți, izolați într-un război al nimănui! Că sunt condamnați de interese obscure, care îi transformă în masă de vot fără creier!
Să dau statul în judecată? Să apelez la „foruri superioare”? Ce drepturi încalcă acest stat al nimănui? Sau, mai bine spus, acest stat al lor? Cum să găsim calea pe care să mergem drept, fără compromisuri, noi, cei care am respectat toate restricțiile, am fost onești față de reguli, nu am încercat să le ocolim, ci, din contră, le-am acceptat fără obiecții? Greu de înțeles! Și, mai greu este că, profesor fiind, președintele nostru, pe care l-am votat de două ori, nu a înțeles că o Românie educată are nevoie de copii educați! Iar copiii pot fi educați doar de școală, fie ea și online, care, acum, le este refuzată, din motive doar de ei știute! Pentru că școala poate fi continuată online! Dar unde să lovească regulile unor oameni care au doar interese, dacă nu în această biată ramură, educația, care, oricum, a fost și va rămâne pentru mult timp, nesemnificativă?
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Decizia inițială de a decupla școala de incidență a fost după mine greșită. Fiindcă din experiența altor țări, unde școala a fost menținută deschisă cu orice preț, eficiența celorlalte măsuri a fost mult diminuată: vezi valul 3 în Germania survenit în plin lockdown dar cu școala deschisă. Ce-au făcut? Au închis-o și au redeschis-o când au mai scăzut cifrele DAR cu testare obligatorie cu teste rapide. Nu vreți să știți ce internet au: prost și scump. În România a fost de mare folos vacanța prelungită din primăvară.
E foarte simplu: copiii se infectează la școală și duc și acasă la părinți în majoritate nevaccinați. Mai punem și contagiozitatea extremă a variantei delta și avem un tablou sinistru.
Poți ști doar câți elevi au avut covid simptomatic: pur și simplu toți sub 18 ani. Dar câți au trecut fără simptome nu se poate ști, de aici lipsa datelor.
Mi se pare culmea că acum mai vine cineva cu astfel de pretenții. Da, se putea, dacă: rata de vaccinare era peste 50% și se testa in școală. Așa, românul nostru nu vrea de nici unele dar iti sare în cap dacă i-ai făcut pe plac și a ieșit prost. Problema e că până acum nu și-a asumat nimeni măsuri nepopulare de frică. Au urlat că vor școală față în față, acuma au, poate să fie incidența și 100 la mie cu singurul factor, cazul în clasă. Care cazuri au fost deseori ascunse sub preș numai să meargă școala mai departe. Caz tipic în care oamenii vor un lucru cu orice preț însă nu știau cât de astronomic poate el ajunge. Poate asta e cauza iar politicienilor noștri le lipsește curajul, toți fără excepție au dat-o cotită. Iar rezultatul se vede.
Haideți să ne liniștim, să ne amintim cu toții că trăim în comunitate, că nu e suficient să fiu eu perfect, că e vorba despre medie și aici populația țării noastre e acum într-un mare pericol.
Trebuie să supraviețuim cu toții (și proști și deștepți) și să tragem la aceeași căruță ca să ieșim din necaz.
Cred ca era prin 2013, sau oricum acum multa vreme. Se faceau reforme structurale. Proces accelerat de occidentalizare. Daca ne uitam in urma nu a ramas nimic.
Romania traverseaza o criza dramatica. Daca ne uitam la stiri sau daca vorbim cu cei cunoscuti pandemia consuma totul. Tabara vaccinistilor se incaiera cu anti-vaccinistii, globalistii cu pan-ortodoxistii, neo-marxistii cu ati-progresistii. Dar daca facem un pas in spate vedem ca pandemia nu conteaza, valul 4 al pandemiei este un efect al unei crize mai profunde. Cand spunem ca pandemia nu conteaza trebuie sa spunem asa: mor oamenii mai mult decat in al doilea razboi mondial.
Morti evitabile chiar daca pandemia este o realitate. Sutele de victime de care auzim zilnic mor si pentru ca fie nu sunt vaccinati, fie nu sunt tratati, fie nu mai sunt locuri la ATI.
Sigur exista mult fake news, se spune ca fake news a invins adevarul. Dar este fals. Fake news-ul nu a invins adevarul, la noi a invins cu mult succes impostura.
Traversam o criza mult mai grava decat pandemia, o criza de incredere in impostura. Un razboi ciudat in care impostorii au castigat cu pretul vietii victimelor care paradoxal nu cred in impostura. Traim de luni bune intr-o societate in care emotia a invins ratiunea. Argumentele rationale nu mai exista.
Am vazut zilele trecute o discutie intr-o tabara ultaconservatoare catolica, in discutie se contesta ordinul dat de vatican ca tot personalul sa fie vaccinat. Brusc Papa trecuse in tabara cealalta.Si asta nu mai tine nici macar de credinta.
Ce legatura au toate cele de mai sus cu scoala online sau off-line? Pai e simplu: cunoasterea si increderea. Deciziile bazate pe cunoastere nu exista, se bazeaza pe un rationament care poate fi atacat contestat si interpretat. Ceea ce duce la neincredere, experientele personale invalideaza mesajul gaunos al rationamentului decidentilor. Asta ne consuma in interior, ne face furiosi, si ne radicalizeaza. Iar decidentii sunt surzi. Nu inteleg ce se intampla: ei au facut totul ca la carte. Procesul pentru vaccinare a fost ca in Portugalia, carantina ca in Germania etc...
Simplul cetatean s-a trezit brusc pe o planeta a maimutelor.Administratia publica devenit un guven care maimutareste ceea ce vede in lumea civilizata, suna dur, mitocanesc nu? BIne sa fim civilizati: asa cum spunea Titu Maiorescu lumea politica de astazi este o lume a formelor fara fond. revenin la modul necivilizat , deciziile maimultelor au o armata de lemingsi in spate care ar trebui sa execute si sa implementeze decizii contradictorii pe care nu le inteleg.
Parca ne indepartam , de chestia cu scoala online. Nu? Nu decizia nu are in spate nici o data, e o decizie care nu se bazeaza pe cunoastere. E o decizie care se bazeaza pe pareri si pe senzatii. Cineva e de parere ca in scoli se raspandeste virusul, si are senzatia ca asta va opri pandemia. Asa s-a facut, vedeti cazul Olandei sau al germaniei sau al nu stiu cui.
Nu a facut nimeni o statistica, nu stie nimeni care este situatia nici macar o analiza calitativa nu exista. Si exista si disonanta cognitiva. In ultimele 3 saptamani sunt scoli care au trecut puternic prin pandemia. Noi cei care avem copii stim. fie ca sunt vaccinati fie ca au trecut prin boala. Stim din exemplul personal ca multi termina cain incepe vacanta "carantina institutionalizata". Care este efectul masurii? Raul s-a produs, mai mult de jumatate din clasa unde invatam au trecut prin boala. De ce ii protejam sa nu mai faca inca o data infectie cu varianta delta sa nu mai transmita boala la doar o saptamana dupa ce au iesit din carantina si sunt plini de anticorpi? Noi ca parinti mai stim ca mai exista in cam 25% care au fost raciti, si nu s-au testat. Si da mai avem si copii vaccinati.
Dar proabil ca exista ratiuni superioare pe care nu le intelegem. Poate ca exemplul nopstru este unul izolat si de fapt, 90% din elevi nu sunt nici vaccinati si nici nu au trecut prin boala. Poate ca ne inselam. Dar ... Are vreun decident date? Macar un seantion statistic? ceva? Nu un studiu citit pe afara?
Aflam de la un domn chereches ca in ati procentul de decese este de 10% mai mare decat in alte state, daca ne uitam la perioada cand nu exista vaccin si comparam, constatam ca in romania se muare mult mai mult decat in state din lumea a treia.
Da decizile devin frustrante. Discutam cu cineva convins ca vacinul ii poate face rau si spunea ca deciziile privind certificatul de vaccinare sunt naziste. Dar chiar si in zona de masuri dure "nu exista consecventa". De exemplu: daca se propune masura accesulul persoanelor adulte la munca doar daca sunt vaccinate, pentru minorii vaccinati de ce se interzice accesul in scoala? Sunt minori? discriminarea minorilor e diferita de cea a adultilor? Da aveti dreptate e aberant sa intri la mall cu certificat si sa nu poti sa mergi la scoala.
Desi nu sunt de acord se poate face si segreegare: clase de vaccinati si de nevaccinati. Personal cred ca , consecintele ar fi dramatice pentru viitor. Ca masurile care nu aduc frustrare si sunt acceptate de toata lumea sunt cele bazate pe cunoastere. Dar nu acea cunoastere abstracta bazate pe un studiu din israel sau finlanda sau mai stiu eu ce. Nu e nimic gresit sa folosesti baza teoretica a unei univeristati sau institut de prestigiu, E gresit sa aplici ca o maimuta fara sa rationezi.
Dar nimeni nu va aduna date , si nimeni nu se va stradui sa aiba o imagine a situatiei reale. Nimeni nu va raspunde la intrebarea: Mai are rost carantina dupa ce s-a trecut in forta prin pandemie? Nu-si va asuma nimeni costul politic. Nici macar opozitia.
Poate ca nu am dreptate, pote ca sunt doar frustrat, Dar vad multi politicieni multumiti , fericiti de activitatea lor. Asa ca inchei cu un citat:
"Prostul este un om fericit. Nu se îndoieşte de sine, e mulţumit, are dreptate cu consecvenţă." - Andrei Plesu
As fi fost un cetetean fericit si multumitt daca autoritatile ne spuneau exact ce spuneti dumneavoastra:
decizia acestui lockdown scolar ( caci numai vacanta nu putem sa-i spunem) e legata si de faptul ca, in prezent , sunt foarte multi copii infestati cu Covid. Or, daca scoala ar merge mai departe, chiar si online, acesti copii ( care nu au nicio vina) ar pierde si mai mult din materia predata, si ar ramane cu un handicap
Nu se va intampla niciodata acest lucru pentru ca ar inseman ca nu au facut nimic pentru valul 4.
Motiv pentru care parintii sunt frustrati. Mai ales cei care au facut orice ca sa nu se inchide scoala. ( copii care avut contact cu cineva care avea covid abia vineri seara si au anuntat imediat ca sa-i protejeze pe ceilalti etc.. )
Haosul din invatamint si atitudinea ”daca o sa ignor atunci o sa treaca” ne-a adus aici.
Nu prea înțeleg ce se așteaptă să se întâmple cu criza sanitară în aceste două săptămâni? Se așteaptă să apară vreun leac miraculos? Vin extratereștrii în astea două săptămâni și elimină virusul de pe Pământ? De ce doar două săptămâni și nu două luni? De ce nu suspendăm tot anul școlar că vorba aia, de un an și ceva am tot făcut școala praf și pulbere.