Foto CNP / ddp USA / Profimedia
Mark Zuckerberg este geniul care a înțeles cel mai bine cum funcționează creierul nostru.
Sigmund Freud este considerat cel care a revoluționat psihologia. Mark Zuckerberg a schimbat radical comportamentul uman. Ne trezim și adormim cu ochii pe platforma dezvoltată de Mark.
Facebook are 2,6 miliarde de utilizatori, mai mult decât orice țară. 35% din oamenii care trăiesc pe Pământ au cont pe Facebook.
La 19 ani a lansat „thefacebook” o rețea socială dedicată studenților de la Harvard. Deși nu a fost prima rețea din campusul Harvard, succesul a fost fantastic. În trei săptămâni de la lansare, se înscriseseră 10.000 de studenți de la Harvard. Numele de Facebook provine de la titlul revistei editate de universitatea Harvard, în care se prezentau pozele studenților din campus.
Spre deosebire de revista printată de universitate, pe „Facebook” utilizatorii puteau să-și editeze pozele, devenind mult mai atractivi decât în realitate. De asemenea puteau să-și treacă statusul personal: singur, în căutare de o relație. Dintr-odată era mult mai ușor să cunoști o fată din campus. De asemenea, tocilarii din campus au putut să-și creeze avataruri și să devină Supermani virtuali.
Rețeaua s-a răspândit rapid și în alte centre universitare: Stanford, Yale.
„Facebook” a atras rapid atenția oamenilor cu bani. Cu foarte mulți bani.
Spre deosebire de celelalte rețele sociale, utilizatorii Facebook deveneau dependenți și stăteau pe site ore în șir.
În România sunt 10 milioane de utilizatori de „Facebook” care stau în medie 5 ore/ zi pe Facebook, Facebook Messenger sau Instagram. Asemenea audiență nu a realizat nici măcar TVR când difuza serialul Dallas.
Mark Zuckerberg împreună cu Sean Parker (printre primii investitori) au avut ideea care ne-a schimbat radical viața. Au introdus în „facebook” butonul like. Au studiat reacția oamenilor când primesc „un like” și au observat cum creierul produce cantităti mari de dopamină, serotonină și endorfine. Aceste substanțe chimice sunt denumite și hormonii fericirii.
Oamenii au devenit dependenți de „like-urile” primite. Toți am devenit dependenți de aprecierea celorlalți.
Până la „facebook” oamenii erau apreciați doar dacă făceau ceva deosebit: învățau bine la școală, erau buni sportivi, erau buni experți. „Facebook” a eliminat această barieră. Oamenii nu mai trebuie să învețe bine, să fie sportivi buni sau profesioniști excelenți, pentru a fi apreciați de ceilalți.
Acum este de ajuns să pui o poză pe Facebook/ Instagram pentru a primi ce avem nevoie toți. Aprecierea celorlalți.
Dacă vrei să știi povestea lui Mark Zuckerberg poți să citești cartea „The four” de Scott Galloway.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Doi sociologi suedezi - Jonas Ridderstråle şi Kjell Nordström - observau fenomenul triburilor: fanii unei vedete pop sau a unei echipe de fotbal pot depăşi populaţia unei ţări.
Schimbările au început de mult, internetul doar le-a accelerat.
Facebook n-am ajuns atât de răspândit pentru că e bun ci în primul rând datorită unei conjuncturi de factori externi, cum ar fi accesul facil la internet prin intermediul telefoanelor mobile.
Poate era mai bine de pedalat un pic pe conștientizarea acestui fenomen. Atunci am putea să renunțăm la aprecierea virtuală ( și da, ne dau like-uri colegii, subalternii, rudele, ca să ne facă o bucurie ori să ne perie) și să facem acele lucruri care chiar contează. Dacă pun o poză și primesc like-uri nu înseamnă că sunt și frumoasă de pic, fiindcă des sunt like-uri de complezență. Ne mințim singuri.
Singura chestie bună și nu prea, este că anumite grupuri care chiar contează profesional ori ca interese, se constituie pe facebook. Degeaba nu-mi place, n-am ce face dacă vreau să primesc informații utile ( am disprețuit facebook și am ratat lucruri importante). Dar există leac: scurtătură pe ecranul de pornire pentru a scurtcircuita bla-bla și fluviul de platitudini.
Chiar si acum mie mi-e greu sa inteleg succesul FB. Dar, cum spuneti, Zuckerberg pricepe cum functioneaza mintea umana. Mare lucru! Eu nu. Sau, chiar daca am citit despre asta, parca nu-mi vine sa cred.
Pe FB tot agramatisme ca acestea pe care le produci pe aici postezi ?! Bun si FB la ceva, va da iluzia ca puteti dialoga...
De unde aveti aceasta informatie? Un link credibil, ceva, orice? Multumesc :)))
Si 56 de milioane DE ORE petrecute de romani zilnic la serviciu (am inclus si angajatii de la stat, deci marja de eroare e uriasa) :)))) Shitt, aproape toata Romania lucreaza pentru Facebook......
Se pregateste: LinkedIn......