Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Aglomeraţie la ghişeele de check-in din Aeroportul „Henri Coandă”. Benzile de bagaje au funcţionat cu intermitenţe. Compania dă vina pe numărul mare de bagaje predate de pasageri

aeroportul Otopeni -  Foto Dimitriu Cristi

Foto Facebook /Dimitriu Cristi

Aglomerație vineri la ghişeele de check-in din Aeroportul Henri Coandă. Mai mulți pasageri au reclamat că benzile de transport bagaje au funcționat cu intermitențe, iar unii dintre angajații companiilor de handling au cărat bagaje în brațe. 

Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti (CNAB) dă vina, într-un comunicat, pe numărul de bagaje de cală predate de pasageri și pe căderile de tensiune care au dus la o funcționare necorespunzătoare a uneia dintre benzile de bagaje.

„În cursul primei părţi a zilei de 3 ianuarie 2020, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat aglomerări la ghişeele de check-in, în special din cauză că numărul de bagaje de cală predate de pasageri a fost mult peste nivelul unei zile obişnuite. În aceste condiţii, deşi nu s-au înregistrat defecţiuni la sistemele de benzi de bagaje, acestea au funcţionat cu intermitenţă, ca urmare a suprasolicitării şi încărcării incorecte de către personalul agenţilor de handling”, se arată în comunicatul CNAB, citat de News.ro.

De asemenea, s-au înregistrat şi căderi repetate de tensiune pe reţeaua electrică ce alimentează aeroportul, ceea ce a generat mici întreruperi ale altor sisteme din terminal.

„Facem precizarea că alimentarea electrică a sistemelor vitale este asigurată şi cu generatoare, astfel încât acestea să funcţioneze fără întreruperi. De asemenea, facem precizarea că nu s-au înregistrat întârzieri semnificative ale curselor”, se mai arată în comunicatul CNAB.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Cred ca in 2012 sau 2013 s-a inchis aeroportul Baneasa si tot traficul low cost s-a mutat pe Otopeni. Din pacate nu s-a schimbat nimic in capacitatea si eficienta de lucru, ba dimpotriva, folosite intens aceastea incep sa cada.
    Sa nu ne miram ca la un moment dat o sa avem un aeroport national blocat, si sper sa se intample cat de curand ca sa se schimbe ceva.
    In plus, pentru ca este prea aglomerat aeroportul este o cocina si toaletele sunt putine si infecte. Preturile la mancare si apa sunt prohibitive, iar debandada de la controlul de pasapoarte de la sosiri este epica (si noi romanii sunt modele de civilizatie...), iar cateodata astepti si o ora sa iti vina bagajele.
    Este inadmisibil ca sa nu ai un plan de dezvoltare pe termen lung si sa nu incerci sa ti pasul, nici vorba sa previzionezi, cu cresterea traficului aerian. Dar la noi acest lucru se poate.
    Le multumim din inima tuturor celor care in ultimii 30 de ani s-au ocupat de acest superb aeroport care reprezinta mandria tarii noastre si un etalon pentru toate aeroporturile din lume.
    P.S. In stilul tipic romanesc, noi nu suntem de vina, ci altii. Prin urmare, mai stati naibi si voi pe acasa, unde dracu' tot plecati. Voi nu aveti servici?!
    • Like 0
  • Daca pasagerii au atâtea bagaje de ce s-au desființat de peste un an cărucioarele de bagaje la Aeroportul Henri Coandă?
    • Like 0
  • Alex Mag check icon
    Sindromul mioritic al unei ierni care are nesimțirea sa vina anual, s-a extins si asupra pasagerilor care au nesimțirea sa vina cu bagaje.
    Ideal pentru CNAB ar fi ca pasagerii sa plătească serviciile si sa stea acasă
    • Like 2


Îți recomandăm

Ferma Cernat

În ciuda tuturor costurilor și dificultăților, am simțit la acești oameni o dragoste profundă pentru pământul care ne hrănește pe toți. „Banii au un singur dezavantaj: nu se pot mânca”, râde dl. Moldovan.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Shelly la BT Talks

În cel mai nou episod al podcastului economic al Băncii Transilvania, BT Business Talks, am stat de vorbă cu Andrei „Selly” Șelaru despre transformarea din creator de conținut în antreprenor, despre Beach, Please și despre Nibiru – proiectul unei stațiuni private lângă Costinești, gândită ca o platformă de divertisment cu standarde unitare, mix de evenimente și o infrastructură permanentă.

Citește mai mult

Guvernul Ciolacu 2 și Iohannis

Efectele catastrofale ale guvernului-rotativă, cu premierii Ciucă - Ciolacu și miniștrii de Finanțe Cîciu - Boloș, ultimii învârtiți apoi pe la Fonduri Europene, se văd cu ochiul liber. În 2025, 7% din veniturile bugetare totale merg spre plata dobânzilor pentru datoriile contractate de România, față de 5% în 2024.

Citește mai mult

 Chris M

Pentru Chris Simion-Mercurian, scriitoarea și regizoarea de teatru care a pornit visul, și pentru partenerul ei, Tiberiu Simion-Mercurian, întreaga călătorie a însemnat nouă ani de eforturi, sacrificii și momente de criză, dar și întâlniri și emoții imposibil de trăit altfel. „Nouă ani a durat. A început în 2016. A fost foarte complicat. Și foarte impredictibil.

Citește mai mult

Theodor Paleologu, diplomat și președinte al Fundației Paleologu. Foto: Inquam Photos / Bogdan Buda

Pe fondul ascensiunii extremismului la nivel mondial, mulți se întreabă acum ce s-a întâmplat cu societatea și de unde a ieșit la lumină ura aceasta aproape perceptibilă fizic între oameni care nici nu se cunosc personal. Căci trăim, iată, vremuri în care amenințarea și injuriile sunt elemente la ordinea zilei. Mulți aproape că le ignoră, pentru că, pe nesimțite, ele s-au normalizat. Drumul de aici la agresivitate fizică e scurt. Și asupra acestui pericol atrag atenția mulți oameni ai cărților, care știu din istorie ce se întâmplă cu societățile în astfel de perioade.

Citește mai mult