Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Aglomeraţie la ghişeele de check-in din Aeroportul „Henri Coandă”. Benzile de bagaje au funcţionat cu intermitenţe. Compania dă vina pe numărul mare de bagaje predate de pasageri

aeroportul Otopeni -  Foto Dimitriu Cristi

Foto Facebook /Dimitriu Cristi

Aglomerație vineri la ghişeele de check-in din Aeroportul Henri Coandă. Mai mulți pasageri au reclamat că benzile de transport bagaje au funcționat cu intermitențe, iar unii dintre angajații companiilor de handling au cărat bagaje în brațe. 

Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti (CNAB) dă vina, într-un comunicat, pe numărul de bagaje de cală predate de pasageri și pe căderile de tensiune care au dus la o funcționare necorespunzătoare a uneia dintre benzile de bagaje.

„În cursul primei părţi a zilei de 3 ianuarie 2020, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat aglomerări la ghişeele de check-in, în special din cauză că numărul de bagaje de cală predate de pasageri a fost mult peste nivelul unei zile obişnuite. În aceste condiţii, deşi nu s-au înregistrat defecţiuni la sistemele de benzi de bagaje, acestea au funcţionat cu intermitenţă, ca urmare a suprasolicitării şi încărcării incorecte de către personalul agenţilor de handling”, se arată în comunicatul CNAB, citat de News.ro.

De asemenea, s-au înregistrat şi căderi repetate de tensiune pe reţeaua electrică ce alimentează aeroportul, ceea ce a generat mici întreruperi ale altor sisteme din terminal.

„Facem precizarea că alimentarea electrică a sistemelor vitale este asigurată şi cu generatoare, astfel încât acestea să funcţioneze fără întreruperi. De asemenea, facem precizarea că nu s-au înregistrat întârzieri semnificative ale curselor”, se mai arată în comunicatul CNAB.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Cred ca in 2012 sau 2013 s-a inchis aeroportul Baneasa si tot traficul low cost s-a mutat pe Otopeni. Din pacate nu s-a schimbat nimic in capacitatea si eficienta de lucru, ba dimpotriva, folosite intens aceastea incep sa cada.
    Sa nu ne miram ca la un moment dat o sa avem un aeroport national blocat, si sper sa se intample cat de curand ca sa se schimbe ceva.
    In plus, pentru ca este prea aglomerat aeroportul este o cocina si toaletele sunt putine si infecte. Preturile la mancare si apa sunt prohibitive, iar debandada de la controlul de pasapoarte de la sosiri este epica (si noi romanii sunt modele de civilizatie...), iar cateodata astepti si o ora sa iti vina bagajele.
    Este inadmisibil ca sa nu ai un plan de dezvoltare pe termen lung si sa nu incerci sa ti pasul, nici vorba sa previzionezi, cu cresterea traficului aerian. Dar la noi acest lucru se poate.
    Le multumim din inima tuturor celor care in ultimii 30 de ani s-au ocupat de acest superb aeroport care reprezinta mandria tarii noastre si un etalon pentru toate aeroporturile din lume.
    P.S. In stilul tipic romanesc, noi nu suntem de vina, ci altii. Prin urmare, mai stati naibi si voi pe acasa, unde dracu' tot plecati. Voi nu aveti servici?!
    • Like 0
  • Daca pasagerii au atâtea bagaje de ce s-au desființat de peste un an cărucioarele de bagaje la Aeroportul Henri Coandă?
    • Like 0
  • Alex Mag check icon
    Sindromul mioritic al unei ierni care are nesimțirea sa vina anual, s-a extins si asupra pasagerilor care au nesimțirea sa vina cu bagaje.
    Ideal pentru CNAB ar fi ca pasagerii sa plătească serviciile si sa stea acasă
    • Like 2


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult