Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Care este astăzi valoarea ta de piață ca profesionist și cum poți convinge un recrutor că tu ești omul de care are nevoie

fețe - companie

 Foto Guliver/Getty Images

Indiferent de anotimpul carierei tale, răspunsul la întrebarea „Care este astăzi valoarea ta de piață ca profesionist?” nu ar trebui să vină greu și cu siguranță nu ar trebui să se rezume doar la cifra venitului tău anual net! Chiar dacă nu ai fost pus recent în situația de a te autoevalua ca profesionist, rezistă tentației de a răspunde cu cifre, pentru că valoarea ta de piață poate include „ingrediente” ce se traduc mai greu într-o monedă sau alta.

În experiența mea de coach specializat pe tranziții în carieră întâlnesc adesea situații în care profesioniștilor le este greu să cuantifice valoarea lor de piață. Dacă au tranzitat frecvent dintr-un rol în altul sau dintr-o companie în alta, există tentația profesioniștilor din această categorie de a-și echivala valoarea de piață cu valoarea salariului încasat pe rolul curent, ceea ce oferă un răspuns incomplet din punctul meu de vedere.

Dacă au rămas loiali unei companii pentru ani buni, profesioniștilor le este și mai greu să se valorizeze pe un teren nou, necunoscut, pe care nu l-au mai explorat de ceva vreme. În această perioadă s-au alimentat cu feedback-ul legat de performanța lor – primit dintr-o singură sursă și devenit cumva punct de referință apropos de cum sunt valorizați de către un angajator. Nevoia de validare din partea pieței este astfel mult mai mare.

Iar dacă sunt profesioniști la început de drum își privesc lipsa de experiență ca un dezavantaj suficient de mare care pune în umbră tot pachetul de calități pe care tânărul le poate aduce angajatorului.

Într-o lume în care din ce în ce mai mulți algoritmi decid care este valoarea ta de piață ca profesionist, cum poți să convingi un recruiter non robotizat sau headhunter că aduci la masa negocierilor mai mult decât reiese din pagina A4 a CV-ului tău?

Iată câteva întrebări la care merită să-ți pregătești răspunsurile și să faci din asta un proces de introspecție constant:

  • Care sunt poveștile tale de succes? Toate acele realizări însoțite de exemple specifice și cifre, toate acele momente dificile pe care le-ai parcurs cu succes în business, lecțiile tale ca specialist într-o anumită nișă – oferă mult mai multe argumente despre valoarea ta ca profesionist decât un titlu sec în LinkedIN sau pe cartea de vizită.
  • Cum arată prezența ta online? Uneori o prezență coerentă în mediul online și întreținerea unei comunități de profesioniști prin participare activă poate să constituie un capital de social selling demn de luat în considerare de către orice angajator.
  • Cum arată inventarul tău de contacte strategice? Fiecare profesionist gestionează o rețea de contacte utile – cât de bine operezi cu rețeaua ta de contacte și cum îți poate fi de folos în rolurile viitoare?
  • Cât de des îți oferi timp pentru a acumula cunoștințe și informații noi? Spun adesea că atunci când ne spunem că le știm pe toate suntem deja pe drumul mediocrității. Cât de des citești bloguri de specialitate, urmezi cursuri/webinarii online, participi la conferințe sau în grupuri de discuții – pentru a-ți lărgi orizonturile și a-ți stimula capacitatea de a inova în business? Valabil si pentru cei care nu au încă suficientă experiență în business dar pot demonstra o mare capacitate de adaptare și învățare rapidă.
  • Care sunt valorile cu care operezi în business? Fii pregătit să îți răspunzi și să răspunzi altora la această întrebare. Principiile după care operezi în business însoțite de exemple sugestive sunt coloana vertebrală a reputației tale! Pe lângă competențele tale demonstrabile, valorile cu care operezi sunt un capital ce merită pus în valoare cu orice angajator cu care rezonezi.
  • Și dacă tot am menționat cuvântul reputație, care este reputația ta astăzi ca profesionist? Ce spun coechipierii despre tine atunci când nu ești în încăpere? Ce poate aduce această reputație valoros oricărui angajator?

Poveștile tale de succes, capacitatea ta de a face social selling, rețeaua ta de contacte, capacitatea ta de a învăța rapid și de a inova, valorile cu care operezi în business, reputația ta ca profesionist – sunt doar câteva din ingredientele care te vor ajuta să-ți clarifici și să-ți argumentezi mai bine răspunsul la întrebarea ”Care este astăzi valoarea ta de piață ca profesionist?”

Articol preluat de pe blogul autorului

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult
sound-bars icon