Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De patru ani, peste 500 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Care este astăzi valoarea ta de piață ca profesionist și cum poți convinge un recrutor că tu ești omul de care are nevoie

fețe - companie

 Foto Guliver/Getty Images

Indiferent de anotimpul carierei tale, răspunsul la întrebarea „Care este astăzi valoarea ta de piață ca profesionist?” nu ar trebui să vină greu și cu siguranță nu ar trebui să se rezume doar la cifra venitului tău anual net! Chiar dacă nu ai fost pus recent în situația de a te autoevalua ca profesionist, rezistă tentației de a răspunde cu cifre, pentru că valoarea ta de piață poate include „ingrediente” ce se traduc mai greu într-o monedă sau alta.

În experiența mea de coach specializat pe tranziții în carieră întâlnesc adesea situații în care profesioniștilor le este greu să cuantifice valoarea lor de piață. Dacă au tranzitat frecvent dintr-un rol în altul sau dintr-o companie în alta, există tentația profesioniștilor din această categorie de a-și echivala valoarea de piață cu valoarea salariului încasat pe rolul curent, ceea ce oferă un răspuns incomplet din punctul meu de vedere.

Dacă au rămas loiali unei companii pentru ani buni, profesioniștilor le este și mai greu să se valorizeze pe un teren nou, necunoscut, pe care nu l-au mai explorat de ceva vreme. În această perioadă s-au alimentat cu feedback-ul legat de performanța lor – primit dintr-o singură sursă și devenit cumva punct de referință apropos de cum sunt valorizați de către un angajator. Nevoia de validare din partea pieței este astfel mult mai mare.

Iar dacă sunt profesioniști la început de drum își privesc lipsa de experiență ca un dezavantaj suficient de mare care pune în umbră tot pachetul de calități pe care tânărul le poate aduce angajatorului.

Într-o lume în care din ce în ce mai mulți algoritmi decid care este valoarea ta de piață ca profesionist, cum poți să convingi un recruiter non robotizat sau headhunter că aduci la masa negocierilor mai mult decât reiese din pagina A4 a CV-ului tău?

Iată câteva întrebări la care merită să-ți pregătești răspunsurile și să faci din asta un proces de introspecție constant:

  • Care sunt poveștile tale de succes? Toate acele realizări însoțite de exemple specifice și cifre, toate acele momente dificile pe care le-ai parcurs cu succes în business, lecțiile tale ca specialist într-o anumită nișă – oferă mult mai multe argumente despre valoarea ta ca profesionist decât un titlu sec în LinkedIN sau pe cartea de vizită.
  • Cum arată prezența ta online? Uneori o prezență coerentă în mediul online și întreținerea unei comunități de profesioniști prin participare activă poate să constituie un capital de social selling demn de luat în considerare de către orice angajator.
  • Cum arată inventarul tău de contacte strategice? Fiecare profesionist gestionează o rețea de contacte utile – cât de bine operezi cu rețeaua ta de contacte și cum îți poate fi de folos în rolurile viitoare?
  • Cât de des îți oferi timp pentru a acumula cunoștințe și informații noi? Spun adesea că atunci când ne spunem că le știm pe toate suntem deja pe drumul mediocrității. Cât de des citești bloguri de specialitate, urmezi cursuri/webinarii online, participi la conferințe sau în grupuri de discuții – pentru a-ți lărgi orizonturile și a-ți stimula capacitatea de a inova în business? Valabil si pentru cei care nu au încă suficientă experiență în business dar pot demonstra o mare capacitate de adaptare și învățare rapidă.
  • Care sunt valorile cu care operezi în business? Fii pregătit să îți răspunzi și să răspunzi altora la această întrebare. Principiile după care operezi în business însoțite de exemple sugestive sunt coloana vertebrală a reputației tale! Pe lângă competențele tale demonstrabile, valorile cu care operezi sunt un capital ce merită pus în valoare cu orice angajator cu care rezonezi.
  • Și dacă tot am menționat cuvântul reputație, care este reputația ta astăzi ca profesionist? Ce spun coechipierii despre tine atunci când nu ești în încăpere? Ce poate aduce această reputație valoros oricărui angajator?

Poveștile tale de succes, capacitatea ta de a face social selling, rețeaua ta de contacte, capacitatea ta de a învăța rapid și de a inova, valorile cu care operezi în business, reputația ta ca profesionist – sunt doar câteva din ingredientele care te vor ajuta să-ți clarifici și să-ți argumentezi mai bine răspunsul la întrebarea ”Care este astăzi valoarea ta de piață ca profesionist?”

Articol preluat de pe blogul autorului

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Dan Byron_FB

Se numește Daniel Radu, are 43 de ani și a copilărit într-un bloc lung, aflat lângă un altul, în ruină, de pe Șoseaua Pantelimon din București. În lumea aceea, mulți copii săraci, jefuiți de către soartă de dragoste și siguranță, căutau să recupereze ceva de la viață din buzunare străine și să egaleze scorul lovindu-i pe cei mai slabi decât ei.

Citește mai mult

OnLaptop

Cu o experiență de aproape 15 ani în business-ul IT, Valentin Morlovea a intrat pe nișa reparațiilor de laptop-uri în 2015, o afacere a cărei dezvoltare depinde fundamental de viteza de răspuns în soluționarea problemelor clienților. În prezent, 70% din laptopurile care intră în OnLaptop Service Center&Shop din București, sunt reparate în maxim 24 de ore, lucru care este posibil datorită dezvoltării unui soft dedicat.

Citește mai mult

iziBAC

„Am primit mesaje după ultima sesiune de Bac, pe unul dintre ele chiar l-am postat. Era o fată care nu a putut să se pregătească pentru biologie și a învățat la această materie doar cu iziBAC și în contextul acesta a luat 9.20”, povestește Adrian Stratulat.

Citește mai mult
sound-bars icon