Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

„Personal branding înseamnă să fiu activ în social media”. Despre brandul personal, fără prea multă teorie, doar practică

personal branding - (Foto Wavebreak / Profimedia)

Foto Wavebreak / Profimedia

Fără introduceri laborioase, iată pe scurt răspunsurile mele la cele mai comune întrebări pe care le primesc de la profesioniștii din România legat de personal branding

1. Toată lumea are un brand personal?

Toată lumea are o reputație. În procesul de clădire a unui brand personal niciodată nu pornim de la zero, deci și tu ai un brand personal. Întrebarea e dacă tu știi care ți-este această reputație ca apoi să poți comunica strategic ceea ce te diferențiază pe tine ca profesionist în piața în care activezi conform obiectivelor tale de business sau de carieră.

2. Branding este și pentru persoane nu numai pentru produse și servicii?

Categoric da. Pentru toți profesioniștii preocupați să clădească ceva durabil, să lase ceva palpabil în urma lor, pentru cei care vor să iasă din anonimat și să arate cu încredere lumii care este valoarea pe care o pot aduce semenilor lor, business-urilor, comunităților de tot felul. Personal branding = pentru oameni mari.

3. În România, cine investește frecvent în propriul brand?

Antreprenorii/solopreneurii la început de drum sau în tranziție de la corporate la antreprenoriat ce își pot accelera dezvoltarea business-ului prin investiția în propriul brand mult mai cunoscut, leaderii ce doresc o accelerare a carierei lor în interiorul sau exteriorul organizației, profesioniștii interesați de tranziții în carieră și alte categorii ca artiști, oameni politici ș.a.

4. Ce erori frecvente fac profesioniștii români când vine vorba de personal branding?

Nu cunosc și nu sondează care este reputația lor actuală vs. cum vor să fie percepuți de organizațiile lor sau piața în care funcționează.” Percepția este realitate” și din diferențele de percepție pot lua naștere laolaltă frustrări sau decizii eronate. O bună strategie de personal branding poate alinia așteptările personale cu percepția comunității brandului tău.

Există înțelegerea eronată că personal branding înseamnă să fii vizibil cât mai mult și pentru oricine pentru că de multe ori se acționează impulsiv, nestrategic, se comunică netargetat și nu se identifică corect segmentele țintă. Pe termen lung acest efort te lasă și fără resurse și fără rezultate.

Personal branding mă va face faimos! A deveni popular datorită unui efort de personal branding este o consecință, dar nu un scop în sine. Scopul unui proces de personal branding nu este celebritatea ci capacitatea de a arăta lumii care e valoarea pe care o poți genera tu prin ceea ce știi să faci tu personal, prin efortul tău – valoare validată de cei cu care lucrezi sau pe care îi deservești. Altfel ești ca un balon mare colorat de săpun, toată lumea îl vede, îl admiră dar ce păcat că nu durează – e doar un balon de săpun..

Personal branding înseamnă să fiu activ în social media. Nu ignora contactele față în față și valoarea networking-ului strategic, personal branding nu înseamnă doar să fii prezent și activ în social media

Orice specialist PR sau agenție de PR poate să ofere servicii de personal branding. Nu toți medicii stomatologi pot practica ortodonția de exemplu. E nevoie de instruire, de certificări, de practică, de strategie exersată, de rezultate, de validarea clienților.

5. Ce inseamnă personal branding ca investiție de timp?

Personal branding nu este un proces pe care îl demarezi acum și îl mai alimentezi peste vreo 3 săptămâni – este un efort constant care presupune resurse din timpul tău personal. Cât timp vrei să aloci zilnic, depinde de măreția obiectivelor tale profesionale/business/carieră. Poți opta pentru un workshop de strategie pe personal branding de o zi sau pentru un program de instruire în personal branding de o zi și îți poți administra ulterior singur brandul personal. Ori poți apela din când în când la suportul unui personal branding strategist. Alternativ poți externaliza integral procesul de construire a brandului tău sau procesul de administrare a brandului tău ori procesul de monitorizare al reputației tale online. Opțiunile sunt multiple. Un lucru este cert – un brand personal puternic are nevoie de minim un an de comunicare intensivă și strategică în piața din România pentru a câștiga validarea pieței.

6. Unde pot afla mai multe despre personal branding – nu din cărți ci din tranșee? Te invit la cursul meu, Managementul Brandului Personal din 17 septembrie 2020/Online. Împreună vom defini strategia pentru dezvoltarea brandului tău personal.

Articol preluat de pe amaliasterescu.ro

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon tăxi - Profimedia

Poate că nu suntem suficient de nemulțumiți ca să vedem cu adevărat ce avem. Poate că, dincolo de nemulțumirile cotidiene și de criticile fără sfârșit, România pulsează cu o vitalitate discretă, cu umor și cu frumusețea unor lucruri care nu se văd imediat, dar care țin locul stabil al unei vieți adevărate. foto: Profimedia

Citește mai mult

Foto CTP

Scriu acest text în primul rând pentru credincioșii ortodocși din România. Pentru cei care cred sincer în cuvântul lui Dumnezeu. Eu sunt un om al științei – ceea ce nu înseamnă automat că sunt și ateu. Cred și eu, dar în altceva: în rațiune, în observație, în experiment, în logică, în dovezi, în demonstrație. Pe baza acestora am analizat la început zicerile lui Dumnezeilă Georgescu. Erau atât de aberante, încât devenea ridicol să raționezi asupra lor. Am renunțat.

Citește mai mult

Sorin Grindeanu și Liviu Dragnea

Zice cel mai detestat om politic român din aceste zile, că venirea în guvern a doamnei Oana Gheorghiu „nu e un lucru care să ne facă bine” și are maximă dreptate. Nu are cum să facă bine un asemenea om, PSD-ului. E un antidot la zboruri Nordis, la jafuri din banul public, la afaceri necurate și e clar că îi ia cu frisoane, cu grețuri. Țipă Olguța, țipă Manda, țipă Grindeanu că Oana Gheorghiu nu le face bine. E ca și cum ar fi venit o molimă peste ei.

Citește mai mult

Parlament 2025

În ultimele luni s-au produs câteva modificări pe scena politică românească. Dreapta a început să se consolideze și are un potențial semnificativ. Prin „dreapta” nu mă refer la populiștii de la AUR și la tot ce gravitează în jurul lor sau sub ei: SOT, POT, Partidul Patrioților, Georgescu, Anca Alexandrescu etc. Pentru a avea o viață politică sănătoasă, cei mai reprezentativi lideri ai dreptei ar trebui să fie politicieni de tipul (tot mai conservatorului) Nicușor Dan și Ilie Bolojan, iar electoratul care se consideră de dreapta ar trebui să înțeleagă acest lucru, fără să cadă în capcana populismului.

Citește mai mult

Ioan Aurel-Pop

Filmarea începe cu membrii corului Tronos aplaudându-l pe președintele Academiei. Acesta stă în picioare și scutură din cap, parcă încercând să evite ispita – cuvânt potrivit pentru audiență – privind melancolic către masa încărcată cu numeroase bunătăți, dintre care majoritatea ar fi fost îngăduite chiar și Celui care a trăit ca evreu și a avut scris IESVS NAZARENVS REX IVDAEORVM pe crucea Sa. Foto: Basilica.ro

Citește mai mult