Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

„Personal branding înseamnă să fiu activ în social media”. Despre brandul personal, fără prea multă teorie, doar practică

personal branding - (Foto Wavebreak / Profimedia)

Foto Wavebreak / Profimedia

Fără introduceri laborioase, iată pe scurt răspunsurile mele la cele mai comune întrebări pe care le primesc de la profesioniștii din România legat de personal branding

1. Toată lumea are un brand personal?

Toată lumea are o reputație. În procesul de clădire a unui brand personal niciodată nu pornim de la zero, deci și tu ai un brand personal. Întrebarea e dacă tu știi care ți-este această reputație ca apoi să poți comunica strategic ceea ce te diferențiază pe tine ca profesionist în piața în care activezi conform obiectivelor tale de business sau de carieră.

2. Branding este și pentru persoane nu numai pentru produse și servicii?

Categoric da. Pentru toți profesioniștii preocupați să clădească ceva durabil, să lase ceva palpabil în urma lor, pentru cei care vor să iasă din anonimat și să arate cu încredere lumii care este valoarea pe care o pot aduce semenilor lor, business-urilor, comunităților de tot felul. Personal branding = pentru oameni mari.

3. În România, cine investește frecvent în propriul brand?

Antreprenorii/solopreneurii la început de drum sau în tranziție de la corporate la antreprenoriat ce își pot accelera dezvoltarea business-ului prin investiția în propriul brand mult mai cunoscut, leaderii ce doresc o accelerare a carierei lor în interiorul sau exteriorul organizației, profesioniștii interesați de tranziții în carieră și alte categorii ca artiști, oameni politici ș.a.

4. Ce erori frecvente fac profesioniștii români când vine vorba de personal branding?

Nu cunosc și nu sondează care este reputația lor actuală vs. cum vor să fie percepuți de organizațiile lor sau piața în care funcționează.” Percepția este realitate” și din diferențele de percepție pot lua naștere laolaltă frustrări sau decizii eronate. O bună strategie de personal branding poate alinia așteptările personale cu percepția comunității brandului tău.

Există înțelegerea eronată că personal branding înseamnă să fii vizibil cât mai mult și pentru oricine pentru că de multe ori se acționează impulsiv, nestrategic, se comunică netargetat și nu se identifică corect segmentele țintă. Pe termen lung acest efort te lasă și fără resurse și fără rezultate.

Personal branding mă va face faimos! A deveni popular datorită unui efort de personal branding este o consecință, dar nu un scop în sine. Scopul unui proces de personal branding nu este celebritatea ci capacitatea de a arăta lumii care e valoarea pe care o poți genera tu prin ceea ce știi să faci tu personal, prin efortul tău – valoare validată de cei cu care lucrezi sau pe care îi deservești. Altfel ești ca un balon mare colorat de săpun, toată lumea îl vede, îl admiră dar ce păcat că nu durează – e doar un balon de săpun..

Personal branding înseamnă să fiu activ în social media. Nu ignora contactele față în față și valoarea networking-ului strategic, personal branding nu înseamnă doar să fii prezent și activ în social media

Orice specialist PR sau agenție de PR poate să ofere servicii de personal branding. Nu toți medicii stomatologi pot practica ortodonția de exemplu. E nevoie de instruire, de certificări, de practică, de strategie exersată, de rezultate, de validarea clienților.

5. Ce inseamnă personal branding ca investiție de timp?

Personal branding nu este un proces pe care îl demarezi acum și îl mai alimentezi peste vreo 3 săptămâni – este un efort constant care presupune resurse din timpul tău personal. Cât timp vrei să aloci zilnic, depinde de măreția obiectivelor tale profesionale/business/carieră. Poți opta pentru un workshop de strategie pe personal branding de o zi sau pentru un program de instruire în personal branding de o zi și îți poți administra ulterior singur brandul personal. Ori poți apela din când în când la suportul unui personal branding strategist. Alternativ poți externaliza integral procesul de construire a brandului tău sau procesul de administrare a brandului tău ori procesul de monitorizare al reputației tale online. Opțiunile sunt multiple. Un lucru este cert – un brand personal puternic are nevoie de minim un an de comunicare intensivă și strategică în piața din România pentru a câștiga validarea pieței.

6. Unde pot afla mai multe despre personal branding – nu din cărți ci din tranșee? Te invit la cursul meu, Managementul Brandului Personal din 17 septembrie 2020/Online. Împreună vom defini strategia pentru dezvoltarea brandului tău personal.

Articol preluat de pe amaliasterescu.ro

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult