Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Cea mai puternică persoană din lume

poveste - Getty

Foto: Guliver/Getty Images

O poveste bună i-a salvat viața Seherezadei, de ce nu ar putea la fel de bine să îți salveze și ție afacerea, să îți crească vânzările sau să te ajute să construiești o echipă unită. Situația în care ne aflăm poate fi asemănătoare, nu suntem captivi în palat al unui șeic, dar suntem blocați în epoca adversității. Nu e nevoie ca toate poveștile să dureze o mie și una de nopți, să fie despre dragoni și umblători albi sau să se bazeze pe aventurile unor muschetari în lupta pentru dreptate, pentru a trezi emoții și a face oamenii să treacă la acțiune, să se regăsească în povestea ta și să îți devină parteneri.

Salman Rushdie spune că “omul este animalul care spune povești, singura creatură de pe planetă care și-a spus povești pentru a înțelege ce fel de creatură este”. În timp nu ne-am mai spus singuri povești și am început să ne regăsim și să ne înțelegem prin poveștile altora. Prin diferențierea oamenilor în funcție de talent și interese, unii am devenit povestitori iar alții doar ascultători. Însă în continuare am avut nevoie de povești, de emoție și de context în care să construim comunități. Acestea se creează mai ușor când există un scop comun, iar acesta se transmite mult mai ușor prin povești care unesc oameni decât prin forță și agresivitate.

În încercarea de a crea comunități și a găsi clienți și parteneri, companiile prezentului sunt obligate de contextul actual, al unei societăți în care informația este copleșitoare în volum și intensitate, să se întoarcă la noțiunile de bază ale societății. Să revină la emoție adevărată, creată prin poveste și nu prin informație. Să își aducă aminte cine sunt de fapt eroii adevărați ai poveștilor lor, să iasă din capcana ca oamenii li se alătura pentru că sunt cei mai buni sau că au cel mai bun produs. 

Oamenii se alătură unei idei, unui brand sau unui produs pentru modul în care acea idee, acel brand sau produs îi face să se simtă, le creează o emoție. Dacă omul ar fi o creatură condusă doar de nevoie, am avea nevoie doar de un singur produs pentru fiecare nevoie identificată. Omul nu ia decizii rațional însă, noi toți luăm decizii emoțional, iar cel care înțelege asta primul și spune povestea potrivită va câștiga. Asta este cea mai bună explicație pentru sutele de branduri care produc aceleași lucruri, dintre care doar o parte câștigă în piață.

Există mai multe modalități de a construi mesaje de impact, care trezesc emoții, captivează oameni și ne împing spre acțiune. Povești care te fac să te ridici de pe canapea și să mergi la acel concert, să mănânci la acel restaurant sau să pleci în vacanța aia la Polul Nord. Fiecare dintre noi avem stiluri diferite de a construi povești, și în mare parte din situații, le construim asa cum ne-ar plăcea nouă. Momentul în care vom înțelege ca nu e despre noi și vom spune acele povești care sunt dragi clientului, atunci vom începe să ne diferențiem în piață și să câștigam parteneri și ambasadori ai brandului nostru, nu doar clienți tranzacționali.

Indiferent care ar fi stilul pe care îl avem, există anumite reguli și elemente care nu pot lipsi din construirea unui mesaj cu impact, a unei povesti care transmite emoții. Eu cred în emoție, pitching și storytelling. Răspunsul meu pentru noile provocări din vânzări este StorySelling, o abordare care spune povesti, povești de vânzare pentru ca tu să nu mai vinzi.

Articol preluat de pe project-e.ro

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult
Text: Mihai Chiratcu/ Voce: Alex Livadaru
sound-bars icon