Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Cea mai puternică persoană din lume

poveste - Getty

Foto: Guliver/Getty Images

O poveste bună i-a salvat viața Seherezadei, de ce nu ar putea la fel de bine să îți salveze și ție afacerea, să îți crească vânzările sau să te ajute să construiești o echipă unită. Situația în care ne aflăm poate fi asemănătoare, nu suntem captivi în palat al unui șeic, dar suntem blocați în epoca adversității. Nu e nevoie ca toate poveștile să dureze o mie și una de nopți, să fie despre dragoni și umblători albi sau să se bazeze pe aventurile unor muschetari în lupta pentru dreptate, pentru a trezi emoții și a face oamenii să treacă la acțiune, să se regăsească în povestea ta și să îți devină parteneri.

Salman Rushdie spune că “omul este animalul care spune povești, singura creatură de pe planetă care și-a spus povești pentru a înțelege ce fel de creatură este”. În timp nu ne-am mai spus singuri povești și am început să ne regăsim și să ne înțelegem prin poveștile altora. Prin diferențierea oamenilor în funcție de talent și interese, unii am devenit povestitori iar alții doar ascultători. Însă în continuare am avut nevoie de povești, de emoție și de context în care să construim comunități. Acestea se creează mai ușor când există un scop comun, iar acesta se transmite mult mai ușor prin povești care unesc oameni decât prin forță și agresivitate.

În încercarea de a crea comunități și a găsi clienți și parteneri, companiile prezentului sunt obligate de contextul actual, al unei societăți în care informația este copleșitoare în volum și intensitate, să se întoarcă la noțiunile de bază ale societății. Să revină la emoție adevărată, creată prin poveste și nu prin informație. Să își aducă aminte cine sunt de fapt eroii adevărați ai poveștilor lor, să iasă din capcana ca oamenii li se alătura pentru că sunt cei mai buni sau că au cel mai bun produs. 

Oamenii se alătură unei idei, unui brand sau unui produs pentru modul în care acea idee, acel brand sau produs îi face să se simtă, le creează o emoție. Dacă omul ar fi o creatură condusă doar de nevoie, am avea nevoie doar de un singur produs pentru fiecare nevoie identificată. Omul nu ia decizii rațional însă, noi toți luăm decizii emoțional, iar cel care înțelege asta primul și spune povestea potrivită va câștiga. Asta este cea mai bună explicație pentru sutele de branduri care produc aceleași lucruri, dintre care doar o parte câștigă în piață.

Există mai multe modalități de a construi mesaje de impact, care trezesc emoții, captivează oameni și ne împing spre acțiune. Povești care te fac să te ridici de pe canapea și să mergi la acel concert, să mănânci la acel restaurant sau să pleci în vacanța aia la Polul Nord. Fiecare dintre noi avem stiluri diferite de a construi povești, și în mare parte din situații, le construim asa cum ne-ar plăcea nouă. Momentul în care vom înțelege ca nu e despre noi și vom spune acele povești care sunt dragi clientului, atunci vom începe să ne diferențiem în piață și să câștigam parteneri și ambasadori ai brandului nostru, nu doar clienți tranzacționali.

Indiferent care ar fi stilul pe care îl avem, există anumite reguli și elemente care nu pot lipsi din construirea unui mesaj cu impact, a unei povesti care transmite emoții. Eu cred în emoție, pitching și storytelling. Răspunsul meu pentru noile provocări din vânzări este StorySelling, o abordare care spune povesti, povești de vânzare pentru ca tu să nu mai vinzi.

Articol preluat de pe project-e.ro

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult
Text: Mihai Chiratcu/ Voce: Alex Livadaru
sound-bars icon