Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Cel mai mare șantier de infrastructură din România: reconstrucția căii ferate Sighișoara-Brașov. A fost adus primul utilaj de forare, o „cârtiță” care va săpa tunelurile cu o viteză de 15 metri/zi

santier - CF

Foto: captura StirileProTV

Pe cel mai complex șantier de infrastructură din ultimii 33 de ani în România, cel de reconstrucție a căii ferate Sighișoara-Brașov, tronson ce face parte din coridorul feroviar Rin-Dunăre, a fost adus primul utilaj de forare, o „cârtiță” care va săpa tunelurile cu o viteză de 15 metri/zi. 

Lucrările prevăzute sunt impresionante: două tuneluri noi cu lungimea de 5, respectiv 7 kilometri cu galerii duble, alte trei tuneluri cu galerii comune, un viaduct de 1700 de metri și zeci de mii de metri liniari de piloți forați, potrivit Pro Infrastructura.

Constructorul așteaptă încă alte trei utilaje de forare care vor săpa cele mai lungi tuneluri feroviare din țară de până acum. 

Cu toate acestea, ministrul transporturilor a amenințat că va rezilia contractul, nemulțumit de ritmul lucrărilor, potrivit ȘtirileProTV.

Lucrările au început în 2020 și au fost executate în proporție de doar 20%. Constructorul a solicitat o actualizare a prețurilor, având în vedere scumpirile din ultimii ani. 

Tunelurile ar putea fi finalizate în 2027, spune constructorul, firma Aktor, din Grecia, iar distanța pe cale ferată între Brașov și Sighișoara s-ar putea parcurge într-o oră și jumătate.

Tronsoanele Brașov-Apața și Cața-Sighișoara, respectiv Apața-Cața sunt modernizate de Asocierea RailWorks, formată din Alstom, Arcada, Aktor, Euroconstruct Trading 98.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Felicitari ,pentru un articol de mare interes si important pentru societate si economie . Poate asa se vor ,,mai aerisi soselele noatre de tyrurile numeroase care transporta marfa ..ERa si timpul pentru o schimbare majora in infrastructura cailor ferate. . Daca tot se vorbeste de masini electrice , ar fi o varianta buina pentru transport marfa pe calea ferata electrificata , si oamenii cu masini electrice Poate asa se va rezolva partial problema incalzirii globale ..
    • Like 0


Îți recomandăm

Călin Georgescu Alba Iulia

“Azi nu simt bucurie, ci durere”. Asta a spus Călin Georgescu la Alba Iulia, locul simbol în care se întâlnesc românii de Ziua Națională să își amintească de faptul că în unire stă puterea. Nu voi comenta azi în niciun fel faptul că un om care este considerat de autoritățile române un “candidat al Moscovei” are libertatea de a convoca mitinguri în zile simbolice și nici că își permite sub ochii forțelor de ordine să cheme românii “la luptă” și la “sacrificiu”. El având un dosar penal pentru complicitate la tentativa de răsturnare a ordinii constituționale. Foto: Inquam Photos

Citește mai mult

CTP

Pe vremuri, sărbătoarea națională a României era 23 August. După `89 a fost desființată. O greșeală, după părerea mea. Semnificația ei trebuia recuperată, înlăturând minciuna comunistă a rolului principal în insurecție pe care l-ar fi jucat PCR, partid anexă a URSS. Regele Mihai și partidele istorice, PNȚ, PNL, Social-Democrații, conducerea Armatei, factorii principali ai loviturii de stat care l-a înlăturat pe liderul militaro-fascist Ion Antonescu, repuși în drepturi.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Hadi Rahimian

Există copii în România născuți de două ori. Nu, nu e o greșeală de scriere și nici o eroare a serviciilor de stare civilă. Hadi Rahimian, un medic român, născut în Iran, operează feți aflați în uterul mamei oferindu-le viață. Cei mai mici dintre ei au 18 săptămâni gestaționale.

Citește mai mult