Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Cel mai mare șantier de infrastructură din România: reconstrucția căii ferate Sighișoara-Brașov. A fost adus primul utilaj de forare, o „cârtiță” care va săpa tunelurile cu o viteză de 15 metri/zi

santier - CF

Foto: captura StirileProTV

Pe cel mai complex șantier de infrastructură din ultimii 33 de ani în România, cel de reconstrucție a căii ferate Sighișoara-Brașov, tronson ce face parte din coridorul feroviar Rin-Dunăre, a fost adus primul utilaj de forare, o „cârtiță” care va săpa tunelurile cu o viteză de 15 metri/zi. 

Lucrările prevăzute sunt impresionante: două tuneluri noi cu lungimea de 5, respectiv 7 kilometri cu galerii duble, alte trei tuneluri cu galerii comune, un viaduct de 1700 de metri și zeci de mii de metri liniari de piloți forați, potrivit Pro Infrastructura.

Constructorul așteaptă încă alte trei utilaje de forare care vor săpa cele mai lungi tuneluri feroviare din țară de până acum. 

Cu toate acestea, ministrul transporturilor a amenințat că va rezilia contractul, nemulțumit de ritmul lucrărilor, potrivit ȘtirileProTV.

Lucrările au început în 2020 și au fost executate în proporție de doar 20%. Constructorul a solicitat o actualizare a prețurilor, având în vedere scumpirile din ultimii ani. 

Tunelurile ar putea fi finalizate în 2027, spune constructorul, firma Aktor, din Grecia, iar distanța pe cale ferată între Brașov și Sighișoara s-ar putea parcurge într-o oră și jumătate.

Tronsoanele Brașov-Apața și Cața-Sighișoara, respectiv Apața-Cața sunt modernizate de Asocierea RailWorks, formată din Alstom, Arcada, Aktor, Euroconstruct Trading 98.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Felicitari ,pentru un articol de mare interes si important pentru societate si economie . Poate asa se vor ,,mai aerisi soselele noatre de tyrurile numeroase care transporta marfa ..ERa si timpul pentru o schimbare majora in infrastructura cailor ferate. . Daca tot se vorbeste de masini electrice , ar fi o varianta buina pentru transport marfa pe calea ferata electrificata , si oamenii cu masini electrice Poate asa se va rezolva partial problema incalzirii globale ..
    • Like 0


Îți recomandăm

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Cabana perfectă:

Cine nu s-a visat măcar o dată într-o cabană de munte cu vedere la pădure, cu miros de lemn proaspăt și liniștea aceea curată, ruptă de agitația orașului? Chiar dacă nu trăim permanent la altitudine, putem aduce atmosfera aceea în propriul nostru spațiu- fie că e o casă de vacanță, fie un apartament urban care vrei să respire mai mult aer de natură. Stilul de cabană modernă e o combinație rafinată între confort rustic și funcționalitate contemporană, o invitație de a trăi mai simplu, dar cu gust.

Citește mai mult

Ciolacu și Grindeanu

PSD-ul refuză să mai fie progresist. A fost destul progres acolo ca să vină și timpul unei stagnări binemeritate, nu? Nu se poate nici cu progresul constant! Iar rezultate au tot fost și au culminat în vremea lui Ciolacu, când PSD-ul chiar a progresat serios și a reușit să vâre cel mai adânc ghearele în fondul de rezervă, oferind o imagine clară și definitorie a ceea ce poate însemna o guvernare pesedistă determinată. Foto: George Călin/Inquam Photos

Citește mai mult