Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Economist, despre impactul opoziției Austriei la aderarea României la Schengen: Vorbim despre pierderi de ordinul miliardelor de euro într-un an

camioane - vama

Foto: Inquam Photos / George Călin

Este suficient să vedem cozile interminabile de la granițele României, care echivalează cu pierderi de ordinul miliardelor de euro într-un an, ca să ne dăm seama că opoziția Austriei la intrarea țării noastre în Spațiul Schengen face economia României mai necompetitivă, a afirmat consilierul guvernatorului BNR, Eugen Rădulescu. Invitat la emisiunea „În fața ta” de la Digi24, economistul Eugen Rădulescu a declarat că, în viziunea sa, Austria nu are argumente valide împotriva aderării țării noastre la Schengen.

Moderator: Faptul că Austria s-a opus în mod constant și feroce, aderării României la Schengen-ul terestru poate fi considerat acest lucru un sabotaj la adresa intereselor economice ale României?

Eugen Rădulescu: Mi-este greu să speculez pe motivele pentru care Austria face treaba aceasta, fără nicio rațiune, după părerea mea. Adică nici măcar rațiunea politică internă a austriecilor nu am sentimentul că chiar îi ajută în vreun fel.

Moderator: Dar efectul este că face economia României mai necompetitivă?

Eugen Rădulescu: Evident că da. Asta este evident. Este suficient să vedem cozile interminabile de la granițele României, care înseamnă zile și zile întregi de întârziere a transportului. Asta contează foarte mult. Vorbim despre pierderi de ordinul miliardelor de euro într-un an. Categoric că da, pierderea există. Acum putem emite vize Schengen, dar altminteri, câștigul pe care îl avem în economia românească pentru asta este cu totul marginal.

Transportatorii români au înregistrat în ultimii ani pierderi de peste 2,4 miliarde euro pe an din cauza neaderării României la Schengen, potrivit datelor de la Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România.

Emisiunea „În fața ta”, moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, poate fi urmărită la Digi24 sâmbăta și duminica, începând de la ora 14.00. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Cum a calculat suma de miliarde? Cum a ajuns la concluzia asta? Poate ne prezinta un studiu. Daca s-ar vrea nu ar exista cozi la vami , dar nu se vrea. Cine ii tirist stie ca daca cotizezi nu astepti. Cozile sunt lungi intentionat. Vamesii sunt cea mai corupta ramura a MAI. Intra droguri prin portul constanta de spui ca nu il pazeste nimeni , dar ei nu au "gasit" nici un gram in 2023. Parca in 2020 sa rasturnat o barca plina de droguri iar vamesii ne-au rugat sa returnam cutiile daca cumva gasim vreuna pierduta ( posibil sa nu ii supere pe traficanti ca si-au pierdut marfa)
    • Like 1
  • Mihai check icon
    Trebuie facut calcule si cerute despagubiri. Daca nu le platesc, trecem la nationalizari. Daca nu se respecta regulile, ce rost are sa le respectam noi.
    • Like 1


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult