Sari la continut

De șase ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Cum funcționează sistemul național privind factura electronică RO e-Factură

e-Factura

Foto: Getty Images

În Monitorul oficial nr. 1065 din 8 noiembrie 2021 a fost publicat Ordinul Ministrului de Finanțe pentru aprobarea Procedurii de utilizare şi funcţionare a sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura, precum şi de primire şi descărcare a facturii electronice de către destinatarii facturii electronice emise în relaţia B2G (beneficiarul este o autoritate contractantă) în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura.

Pentru a utiliza sistemul, operatorii economici emitenți ai facturii trebuie să fie înregistrați în Spațiul Privat Virtual (SPV) în nume propriu sau printr-un împuternicit. Autoritățile și entitățile contractante destinatare ale facturii trebuie să fie înregistrate în Registrul Entităților Publice. 

Consultați aici actul normativ

Emitentul facturii generează documentul în format XML după ce parcurge mai multe etape de interconectare și de utilizare ale sistemului.

Procedura și instrucțiunile privind documentația tehnică poate fi descărcată de aici: www.efactura.mfinante.ro.

În urma transmiterii facturii, sistemul transmite automat un număr de identificare.

Sistemul electronic efectuează mai multe proceduri de verificare și validare a documentului electronic, iar dacă acesta este valid va fi semnat electronic cu semnătura Ministerului de Finanțe.

În relația B2G, destinatarii facturii au obligația să primească și să descarce factura electronică prin accesarea sistemului național de raportare Forexebug secțiunea vizualizare rapoarte facturi electronice.

Ordinul adoptă și procedura corecției facturii electronice dacă se identifică erori.

Pentru documentele și mesajele nedescărcate, sistemul electronic trimite notificări începând cu ziua următoare celei în care au fost înregistrate în sistem.

Facturile electronice și mesajele comunicate între emitentul și destinatarul facturii sunt disponibile în sistem pentru o perioadă de 60 de zile. Ulterior, acestea vor fi arhivate electronic și eliberate doar la cerere.

În relația B2B se poate utiliza sistemul, ambii operatori economici aplicând aceleași reguli.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Dove cover

De ce au nevoie adolescenții pentru a-și dezvolta o imagine sănătoasă de sine? De mai mulți factori protectori, dintre care cel mai important este relația de încredere și apropiere cu adulții din viața lor, cu precădere părinții.

Citește mai mult

Mădălina Stănescu

„Nu ar trebui să existe business de niciun fel care să nu aibă prezență minimă în online, iar aici mă refer la website în primul rând și apoi la pagini pe rețelele de socializare. Încă mai sunt afaceri care au numai prezență pe Facebook, iar noi le spunem că nu e sănătos să-ți pui tot ce ține de identitatea și brandul tău pe o singură platformă, care, iată, acum ceva săptămâni, a picat 6 ore, nu a mai funcționat deloc”, spune Mădălina Stănescu, fondator Optimized,

Citește mai mult
sound-bars icon