Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șase ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Cum funcționează sistemul național privind factura electronică RO e-Factură

e-Factura

Foto: Getty Images

În Monitorul oficial nr. 1065 din 8 noiembrie 2021 a fost publicat Ordinul Ministrului de Finanțe pentru aprobarea Procedurii de utilizare şi funcţionare a sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura, precum şi de primire şi descărcare a facturii electronice de către destinatarii facturii electronice emise în relaţia B2G (beneficiarul este o autoritate contractantă) în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura.

Pentru a utiliza sistemul, operatorii economici emitenți ai facturii trebuie să fie înregistrați în Spațiul Privat Virtual (SPV) în nume propriu sau printr-un împuternicit. Autoritățile și entitățile contractante destinatare ale facturii trebuie să fie înregistrate în Registrul Entităților Publice. 

Consultați aici actul normativ

Emitentul facturii generează documentul în format XML după ce parcurge mai multe etape de interconectare și de utilizare ale sistemului.

Procedura și instrucțiunile privind documentația tehnică poate fi descărcată de aici: www.efactura.mfinante.ro.

În urma transmiterii facturii, sistemul transmite automat un număr de identificare.

Sistemul electronic efectuează mai multe proceduri de verificare și validare a documentului electronic, iar dacă acesta este valid va fi semnat electronic cu semnătura Ministerului de Finanțe.

În relația B2G, destinatarii facturii au obligația să primească și să descarce factura electronică prin accesarea sistemului național de raportare Forexebug secțiunea vizualizare rapoarte facturi electronice.

Ordinul adoptă și procedura corecției facturii electronice dacă se identifică erori.

Pentru documentele și mesajele nedescărcate, sistemul electronic trimite notificări începând cu ziua următoare celei în care au fost înregistrate în sistem.

Facturile electronice și mesajele comunicate între emitentul și destinatarul facturii sunt disponibile în sistem pentru o perioadă de 60 de zile. Ulterior, acestea vor fi arhivate electronic și eliberate doar la cerere.

În relația B2B se poate utiliza sistemul, ambii operatori economici aplicând aceleași reguli.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

sound-bars icon