Sari la continut
Republica
Comunicare

Dacă ți-ai propus să lucrezi în industria ospitalității pe viitor, cel mai probabil vei fi coleg cu un robot. Inteligența artificială ne va face vacanța mai frumoasă

Imagine cu o recepționeră care cere informații de la un robot în holul hotelului Sky din Sandton, Africa de Sud. Foto: Luca Sola / AFP / Profimedia

Foto: Luca Sola / AFP / Profimedia

Dacă intenționați să intrați în industria ospitalității, atunci va trebui să vă familiarizați din ce în ce mai mult cu inteligența artificială. Inteligența artificială nu numai că ar putea reduce numărul de locuri de muncă, dar a început deja să schimbe modul în care sunt realizate locurile de muncă existente, gestionând sarcini precum înregistrarea clienților, întrebările clienților și altele asemenea, indică o platformă hotelieră din SUA.

Din acest motiv, în viitor, mai degrabă decât de persoane care interacționează cu clienții, industria va avea nevoie de mai mulți analiști de date, manageri AI și persoane care pot oferi asistență tehnică. Acest lucru, pentru că AI poate îndeplini sarcini de rutină și repetitive, cum ar fi soluționarea rezervărilor și răspunsuri la întrebările clienților.

Universitățile americane folosesc deja realitatea virtuală pentru a simula scenarii din lumea reală pentru ca studenții să exerseze și să își perfecționeze abilitățile într-un cadru lipsit de riscuri, potrivit unei analize a platformei The Conversation

De exemplu, simulările bazate pe inteligență artificială pot imita operațiunile care trebuie executate la locul de recepție al unui hotel, gestionarea bucătăriei sau chiar situațiile de criză. Acest lucru le oferă studenților o experiență practică și permite un feedback imediat.

Utilizarea AI în formarea privind domeniul ospitalității este esențială, deoarece ajută la crearea unei experiențe de învățare mai personalizate, care se bazează pe lucrurile la care cursanții excelează și îi ajută să depășească provocările.

De exemplu, AI poate face ca elevii să primească mai ușor și mai rapid feedback cu privire la munca lor, ajutându-i să învețe mai bine. De asemenea, inteligența artificială poate sugera noi materiale și metode de predare pentru formatori, îmbunătățind modul în care aceștia instruiesc viitorii lucrători în industria ospitalității. 

Imagine cu primul hotel din lume, la Tokyo, unde la recepție există holograme. Foto: Rodrigo Reyes Marin / Zuma Press / Profimedia

Va face AI industria ospitalității mai bună?

Cercetările indică faptul că inteligența artificială are potențialul de a îmbunătăți în mod semnificativ industria hotelieră prin sporirea eficienței. De asemenea, ar putea personaliza experiențele clienților, anticipa nevoile și identifica tendințele. Mai mult, poate reduce costurile operaționale.

Roboții și asistenții virtuali bazați pe inteligență artificială pot oferi servicii pentru clienți 24/7. Aceștia se pot ocupa de rezervări și întrebări și pot oferi recomandări personalizate.

Acest lucru îmbunătățește experiența clienților și îi face pe lucrătorii în domeniu să se concentreze pe sarcini mai complexe, cum ar fi gestionarea problemelor neașteptate, a reclamațiilor sau a urgențelor. 

Inteligența artificială poate ajuta la identificarea problemelor, dar personalul uman este necesar pentru a oferi strategii de planificare, dezvoltare profesională și gestionare a riscurilor.

Atunci când volumul de candidați la un loc de muncă în HORECA devine imposibil de gestionat, companiile din domeniu pot lua în considerare adoptarea AI pentru a eficientiza recrutarea, utilizând algoritmi pentru a identifica candidații promițători pe baza competențelor și a experienței. Mai mult, acestea pot lua în considerare posibilitatea de a se asigura că AI este programată pentru a evita prejudecățile legate de vârstă, sex, etnie sau origine, după cum arată un raport al Harvard Business Review.

Unele companii hoteliere folosesc inteligența artificială pentru a gestiona consumul de energie. Acest lucru se face prin utilizarea de senzori inteligenți și algoritmi pentru a regla iluminatul, încălzirea și răcirea în funcție de gradul de ocupare dintr-un hotel și de condițiile meteorologice, totul cu scopul de a reduce impactul asupra mediului. De asemenea, respectă confortul oaspeților, deoarece setările pot fi anulate manual de către oaspeți. Acest exemplu evidențiază aplicarea etică a inteligenței artificiale în echilibrarea eficienței operaționale cu satisfacția clienților și responsabilitatea față de mediu.

Viitorul sună bine

Pe măsură ce tehnologiile continuă să evolueze, soluțiile bazate pe inteligență artificială vor deveni parte integrantă a fiecărui aspect al maximizării oricărei forme de business, mai ales în domeniul HORECA, mai scrie The Conversation. Roboții sau asistenții virtuali care exprimă emoții asemănătoare cu cele umane vor deveni un standard, oferind un angajament instantaneu și personalizat clienților în timpul check-in-ului sau atunci când apare necesitatea. Acest lucru ar putea îmbunătăți potențial nivelul de satisfacție al clienților.

Un sistem bazat pe AI ar trebui să acorde prioritate consimțământului oaspeților, permițându-le acestora să opteze pentru sau să renunțe la colectarea și utilizarea datelor. De asemenea, ar trebui să explice în mod clar modul în care datele le îmbunătățesc experiența de călătorie. De exemplu, oaspeții unui lanț hotelier de lux pot alege să își împărtășească preferințele culinare pentru recomandări personalizate de restaurante, dar se pot asigura, de asemenea, că informațiile lor sunt utilizate exclusiv pentru îmbunătățirea vizitei lor, nefiind împărtășite cu terțe părți fără consimțământul lor.

În analiza The Conversation se mai arată că s-ar putea ca roboții sau asistenții virtuali să nu acapareze lumea ospitalității, dar cu siguranță ne vor caza în hoteluri. Va fi inteligența artificială cel mai bun mijloc pentru a-i primi pe clienți în hoteluri sau oamenii vor dori în continuare să fie întâmpinați de lucrători umani? Aceasta va fi una dintre cele mai cruciale întrebări care va fi explorată pe măsură ce AI remodelează industria ospitalității și experiența clienților în anii următori.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult

BT Go

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, IMM-urile sunt nevoite să adopte rapid inovații digitale pentru a rămâne competitive și a profita de oportunitățile de pe piață. Serviciile care simplifică birocrația permit antreprenorilor să se concentreze pe inovație și dezvoltarea afacerilor lor.

Citește mai mult