Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Daea: „Eu când cad din pom întâi mă uit dacă am coaste rupte, pe urmă mă scutur și abia pe urmă încep să zbier”

Petre Daea

(Foto: Facebook/Petre Daea)

Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a dat un răspuns în stilul său caracteristic, atunci când a fost întrebat într-un interviu publicat vineri de Agerpres despre stadiul analizei pentru verificarea calității alimentelor din România, comparativ cu cele din alte state din Uniunea Europeană. 

Petre Daea a declarat recent că a fost trimisă o scrisoare omologilor săi din cinci state europene pentru a avea acordul de a preleva probe pe alimente similare cu cele care se comercializează în România, pentru identficarea unui eventual dublu standard.

„Aștept răspunsul. Eu când cad din pom întâi mă uit dacă am coaste rupte, pe urmă mă scutur și abia pe urmă încep să zbier, nu zbier înainte. În opinia mea, trebuie să fim foarte exacți și în ceea ce facem, dar și în ceea ce vorbim. Și consider că am fost exact. Îmi respect aceste principii. După ce vor veni răspunsurile îmi urmez pașii. Nu fac nimic în afara legii și în afara logicii, nu fac niciun fel de improvizație, pentru că ar însemna că sunt un aventurier”, a spus ministrul Petre Daea.

Întrebat în interviul publicat de Agerpres dacă are vreo nemulțumire, ministrul a mărturisit: „Da. Îmi pare rău că noaptea nu este zi, pentru ca aș putea rezolva aproape tot în agricultură”.

Actualul ministru al Agriculturii s-a remarcat prin afirmații care au stârnit zâmbete.

În urmă cu câteva săptămâni ministrul Agriculturii afirma că privește cu „îngrijorare și preocupare” fenomenele meteo din ultimele zile. „Ne bucură faptul că ploile au cuprins toată țara pentru că solul și plantele au nevoie de apă, dar ne întristează aceste fenomene extreme”, spunea Petre Daea.

În luna martie același ministru, aflat într-o deplasare într-o comună din Giurgiu, vorbea despre „primarul care este germenele localității", „echipajul APIA lucrează nonstop, până seara târziu", iar „eu, intru în casele oamenilor noaptea și îi trezesc din pat".

Aflat la Rădăuţi, acum aproximativ două luni, Petre Daea atrăgea atenția că plopii umbresc suprafețele agricole: „Prin înălţimea plopului, iată că se realizează umbră, în stânga sau în dreapta, se umbresc suprafeţele de jur împrejurul plopului. Omul nu mai poate produce şi spune: «Hai, domnule, să vând»”.

Iar mai jos, un alt episod, de acum câteva luni, cu același protagonist:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Firul rosu al articolului e ministrul care este . Si este un fel de Petcov celebru prin exprimari de genul: ,, daca ploua , ploua, daca nu ploua, nu ploua" sau, ,,decat sarac si bolnav, mai bine sanatos si bogat" imi cer scuze, dar asta e tot ce-mi amintesc din celebrele -sa nu le zic cugetari - ale lui Petcov.
    • Like 0
  • check icon
    Sincer, nu m-am prins care a firul roșu al articolului. Dacă tema principală este „dublul standard al produselor alimentare vândute în U.E.”, atunci da, este o temă. Ea a fost lansată prin toamna trecută de Slovacia, parcă și apoi urmată și de altă țări mai mici.
    • Like 0
    • @
      'Firul rosu' este ca toti se pricep la agricultura, iar daca Petre Daea nu foloseste englo-romana nu este bun, nu se pricepe. Autorul are vedere unidirectionata si nu poate vedea realizarile lui Petre Daea.
      • Like 0
    • @ Voicu Nicolae
      check icon
      Mă rog, ăsta nu e fir roșu... Uitați, am fost recent în Slovenia, am intrat de 2–3 ori într-un Lidl (nu, nu le fac reclamă, dar se pot compara ușor produsele). Unele erau identice celor de la noi, altele – cum este laptele Pilos, în afară de faptul că pe cutie scrie în română, respectiv în slovenă, nu pare diferit, deși percep un gust ușor diferit. Acuma ce ar trebui să facem? Ca să fie absolut identice, să aducem în România lapte Pilos din Slovenia sau invers? Sigur că pot fi diferențe locale. Acolo, de pildă, am văzut și un soi de mici, arătau identic, presupun însă că erau o pleskavica în formă de mici. Nu am cumpărat, nu aveam cum să-i prepar imediat. Mie chestia asta cu calitatea absolut identică a unor produse cu același ambalaj mi se pare un moft, în bună parte. Probabil că există și ceva adevăr în chestia asta, ca atare a cere părerea altor miniștri din U.E. și a comisarilor de Bruxelles mi se pare corectă.


      • Like 0


Îți recomandăm

Cristian Păun - ASE

„Magistrații sunt puși să valideze constituțional o măsură care e împotriva lor. (…) E un conflict de interese evident, care nu știu cum se poate rezolva.” Foto: Facebook Cristian Păun

Citește mai mult

Educatie-

Vă scriu dintre bănci încă pline de firimituri, foi mototolite și carioci fără capac. E liniște acum, copiii sunt la ora de sport, dar am în urechi încă agitația lor de dimineață, cu ghiozdane care se trântesc și întrebări puse pe fugă: „Domnu’, azi citim din poveste?”, „Domnu’, mi s-a rupt creionul, pot să iau altul?”

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult