Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Decizia Hollywood Multiplex după articolul Ralucăi Zdrobiș: „Descoperă noile pachete Family inspired by Raluca”

„Doamnă, nu înțelegeți că nu există familii cu un singur adult? Familia are doi adulți și unul sau doi copii…sau, în cazuri mai rare, mai mult de doi…”, a auzit Raluca Zdrobiș după ce a vrut să cumpere pachetul de bilete Family pentru a intra la film împreună cu cei doi copii ai săi. „M-am simțit discriminată, mică, inutilă, batjocorită. Da, batjocorită, ați citit bine. Și un lucru care poate părea atât de mic, ca refuzarea unui cinematograf să ne accepte ca familie pentru că ne lipsea un tată, a făcut un damage foarte mare”, a scris Raluca Zdrobiș în weekend.  

Cinematograful a reacționat luni lansând noi pachete Family inspirate de Raluca și pentru un singur adult cu unul sau doi copii. 

Astfel gama de pachete Family Inspired by Raluca va include trei variante: Family: un adult + un copil; un adult + doi copii sub 12 ani; Family L: doi adulți + un copil sub 12 ani; Family XL: doi adulți + doi copii sub 12 ani

"Noile pachete Family Inspired by Raluca și oferirea lor clienților noștri într-un timp atât de scurt sunt un răspuns la ecoul emoțional pe care mesajul Ralucăi Zdrobiș l-a avut asupra noastră. Am fost profund impresionați de povestea ei și am decis ca noile pachete să îi poarte numele, pentru că, datorită ei, familiile monoparentale din România au acum pachete dedicate la Hollywood Multiplex", a declarat Gianina Ciobanu, General Manager al Hollywood Multiplex citată într-un comunicat al companiei.

"Mă bucur că mesajul meu a fost auzit și nu a rămas fără răspuns. Faptul că Hollywood Multiplex a înțeles cu adevărat problema și a reușit într-un timp atât de scurt să se mobilizeze și să modifice oferta mi se pare extraordinar. Chiar dacă poate părea un pas mic acum, este un pas care anunță o schimbare, în primul rând de mentalitate, în ceea ce privește familia monoparentală. Un pas spre normalitate!", a spus Raluca Zdrobiș, blogger @ beautybyjules.ro.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • M0sh0o check icon
    Intru-n Mega să cumpăr ceva zarzavat de supă, găsesc la reducere doar două pachete pre-ambalate cu: 1. doi morcovi si doua cepe, si 2. doua cepe si trei morcovi. Atât au la reducere. Ce dreaku fac? Că mie-mi trebuie fix o ceapă si doi morcovi. Mda, as putea să-mi aleg ceapa si morcovii din grămezile de dincolo dar, ce să vezi, alea-s la preț normal, Nasol. Io am intrat de fapt în multiplex (mă rog, în mega) doar ca să fac scandal că vreau mai multe pomeni la reducere...
    • Like 0
    • @ M0sh0o
      cata inteligenta se prelinge din acest comentariu! desigur ca este perfect echivalent cazul de la multiplex cu exemplul tau cu morcovii si ceapa! desteptule! sa iti dea tata 5 lei sa iti iei o cola
      • Like 1
  • D check icon
    Și cum rezolvă asta problema de fond? Dacă familia nu are copii?
    • Like 0
    • @ D
      Simplu, îți face și ție o reducere, dacă plătești mai multe bilete — pentru tine și pisică, pentru tine și „familia” de pe Facebook, etc.
      Important este să vii cu cât mai mulți membri la film, ca să-ți dea o reducere cât mai consistentă la numărul de bilete luate!
      Îi doare în cot de familie, familia e un pretext, profitul este ăla de care le pasă în primul rând!
      • Like 0
    • @ D
      Văd comentarii de rămân crucit ! Doamne Fereşte !
      • Like 0
    • @ Adrian Adrian
      D check icon
      Explicați, vă rog!
      • Like 0
    • @ D
      O banală ofertă comercială a degenerat intr-o discuție despre statutul familiei. Ar trebui să aibă oferte pentru frații care vin impreună la un film, veri şi alte rubedenii.Political corectnes-ul ăsta ia tâmpit pe unii grav.
      • Like 2
    • @ Adrian Adrian
      D check icon
      "Political correctness-ul" e o tâmpenie inventată fix pentru ce zice numele: politică. Sau mai bine zis, gargară.

      Problema mea cu cazul ăsta, altfel banal, este alta. V-ați întrebat vreodată de ce se folosesc nume de genul "family" și nu "grup", care ar fi exprimat mult mai bine realitatea?
      • Like 0
    • @ D
      Asta cu Political correctness-ul nu e chiar o banalitate ,e un mijloc de control politic foarte pervers ,progresiştii clasici ( comuniştii) au impus cenzura ca mijloc de control, noii progresişti au venit cu o inovație ,autocenzura impusă sub presiunea oprobiului public lucru cultivat in ultimele trei decenii cu efecte foarte vizibile acum . Iar termenul family la noi e copiat după ofertele comerciale din SUA , au oferte family in cazul multor servicii sau produse iar noi am preluat cu tot cu terminologie.
      • Like 1
    • @ D
      Daca familia nu are copii, adultii isi pot cumpara bilete normale. Extrem de simplu. Pentru mai multi adulti la un loc, de obicei exista oferte de group, dedicate adultilor.
      • Like 1
    • @ Adrian Adrian
      GabiC check icon
      Adevarat!
      • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult