Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

GENERAȚIA B. Ana și Adina au construit prima „Piscină Urbană”, un loc de joacă pentru adulți. Cât este ora

Generația B este generația românilor care și-au luat destinul în propriile mâini. Ei sunt motorul evoluției, sunt cei care depășesc obstacole și cei care fac lucrurile să se întâmple. Oriunde s-ar afla, în țară sau în afara ei, acești oameni arată imaginea unei Românii care merge înainte.

Îi scoatem în față, le facem portretele, îi prezentăm pentru ca alții să își găsească inspirația în exemplele lor. De la ei vei învăța cum să faci un business, vei vedea ce înseamnă viziune, inovație și dorința de a reuși.

V-ați dorit vreodată să vă relaxați într-o „piscină” cu bile? Ana și Adina, două tinere antreprenoare, au investit 25.000 de euro într-o afacere inedită. Într-o vilă din zona Unirii, în București, au amenajat o cameră de 40 de metri pătrați, pe care au umplut-o cu 100.000 de bile albe, moi, din polietilenă, aduse cu vaporul tocmai din China. „Piscina Urbană” este primul ball pit pentru adulți din România, susțin cele două întreprinzătoare.

„L-am conceput ca pe un spațiu de joacă, pentru o altfel de relaxare. Un spațiu unde noi, adulții, ne putem simți din nou copii. Unde ne putem juca pur și simplu!”, spun cele două tinere. 

Ideea a pornit după ce cele două prietene, care lucrează în publicitate, au văzut în vara anului trecut un filmuleț făcut de o agenție de publicitate din Londra cu o astfel de piscină cu 81.000 de bile albe, în cadrul unui eveniment de responsabilitate socială care s-a bucurat de mare succes.

„Dorința de a sări într-o cameră plină cu bile era, undeva, în mintea noastră, de foarte mult timp, zgândărită de fiecare dată când treceam pe lângă locurile de joacă pentru copii. Unde, normal, ca adult nu ai voie să intri”, spune Ana. Așa că și-au pus în gând să își facă propria piscină cu bile, unde să poată veni adulții cărora le place să se simtă copii din când în când.

Iar de aici și până să intre în lumea antreprenoriatului nu a mai fost decât un pas.

„Fix în acea perioadă – sună așa, super happy story – am descoperit un concurs de idei de afaceri la care am aplicat. Am făcut un plan și l-am depus. Într-adevăr, părea un business un pic ciudat și probabil nu multă lume i-ar fi dat credit. Peste două luni am primit răspuns: <<you’ve got the money>>”, povestește Adina. Finanțarea obținută a fost de aproape 10.000 de euro nerambursabili.

SRL-ul lor se numește chiar Piscina Urbană SRL. Pe strada Traian, la nr. 42, unde funcționează de la jumătatea lunii ianuarie a acestui an, au închiriat o vilă și au amenajat-o. La cei 10.000 de euro, bani nerambursabili, au mai adăugat, din economiile lor, încă 15.000 de euro.

„Challenge-ul mare a fost găsirea unui furnizor de bile. Noi aveam nevoie de foarte multe bile din polietilenă. Am încercat să luăm din România, însă costurile erau mari, iar producția dura mult. În final am găsit un furnizor în China cu care am lucrat foarte bine”, spune Ana.

Din China, bilele au făcut două luni cu vaporul până în Portul Constanța.

Adâncimea „piscinei” este de 70-80 de centimetri. Bilele din polietilenă sunt 30% transparente, pentru un efect de bubbles. Pe jos sunt saltele, astfel încât cei ce aleg să facă o „baie” să nu se accidenteze. 

„Este un loc de relaxare. Vii după birou și uiți că ai avut o zi de joi sau vineri plină, te duci să te joci, redevii copil pentru o oră. Conceptul nostru a fost că spațiul este destinat adulților, pentru că nu exista un astfel de spațiu unde să se joace adulții. Încurajăm părinții cu copii să vină să se joace împreună, la sfârșit de săptămână. Pleacă de acolo parcă mai apropiați ca niciodată, camarazi de joacă. E un sentiment foarte plăcut”, spune antreprenoarea. Mulți dintre cei ce vin la Piscina Urbană sunt persoane de 25-40 de ani, care lucrează în multinaționale.

„Ne adresăm tinerilor care caută activități inedite și modalități noi de a-și petrece timpul în compania altora, cărora le place să socializeze. Când vin, mai întâi își fac poze și le pun pe Facebook, apoi încep să se joace. Cineva ne spunea, la plecare, că se simte de parcă ar fi fost la sala de forță”, zâmbește Ana. În vilă este amenajată și o ceainărie. Cele două antreprenoare vor să organizeze și alte activitati, cum ar fi seri de board games, seri de lectură, ateliere. 

În primul an estimează că cifra de afaceri va ajunge la 60.000- 65.000 de euro. O oră petrecută în camera cu bile costă 30 de lei/persoană. Accesul se face pe bază de rezervare. În cea dintâi lună după deschidere, la Piscina Urbană au venit circa 900 de persoane. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Mi se pare mult 30 lei/pers/30 de min. Dar se caută profitul rapid, nu?
    • Like 0
    • @ Ina Dumitru
      Raul check icon
      Ora costa 30 de lei, un pret relativ ok pentru chestia asta. Si mai lasi ceva bani pe acolo: o cafea, un ceai, o merdenea... experienta in sine poate fi in regula de cateva ori, pana se duce ineditul si apoi nu mai vrei "baie" in plastice. Imi place ideea doar ca diversitate, mai auzim si despre altceva in afara de vesnicele afaceri cu dulceturi traditionale, ca la bunica, si legume Bio.
      • Like 0
  • tare de tot, bravo lor......... nu poti sa nu apreciezi cand cineva incearca si reuseste sa faca ceva in tara noastra..........aici chiar iti trebuie spirit de initiativa, noroc, ceva bani si iar noroc.............
    • Like 0


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult