Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Irina Schrotter, „În fața ta”, despre cum poți să arăți groaznic purtând branduri scumpe. „Logomania încă funcționează în România. Și foarte multe culori, foarte stridente”

Fashion - pungi de cumpărături

Foto: Sarayuth Punnasuriyaporn/ Alamy/ Profimedia

Într-o lume a modei dominate de branduri strălucitoare, bunul gust și simțul estetic sunt elementele care contează cu adevărat, nu doar prezența unor etichete scumpe. Este un adevăr simplu, dar puternic, subliniat recent de antreprenoarea Irina Schrotter, invitată la emisiunea „În fața ta” de la Digi24. Ea a afirmat că excesul de branduri și culorile stridente pot face ca o apariție să arate exagerată.

Care sunt cele mai odioase combinații vestimentare? „Cele în care pui foarte multe branduri pe tine și ești convins că arăți foarte bine. Eu am întâlnit de foarte multe ori vedete cărora le spuneam «Arăți groaznic» și ele îmi spuneau  «Dar port cutare și cutare brand». N-are legătură. Bunul gust și stilul sunt cele care fac cel mai mulți bani”, a spus Schrotter.

În ceea ce privește stilul asociat unei imagini de „țoapă cu bani", Irina Schrotter a evidențiat tendința către exces și ostentație și a remarcat că „logomania în România încă funcționează”. 

„În România (țoapa cu bani - n.n.) este o specie aparte. Pentru că din păcate în România unele doamne și domnișoare cu bani cred că să-ți mărești buzele sau să-ți faci niște operații estetice care te transformă într-un mic monstru - dacă întorci un pic capul, în profil – cred că ăsta e un semn de bunăstare. În afară de asta, bineînțeles că pun pe ele, așa cum spuneam, foarte multe branduri care să se vadă, adică să citești brandul. Logomania în România încă funcționează. Și foarte multe culori, adică foarte stridente, pornind de la culorile de la păr, de la machiaj, de la haine, de la accesorii - totul e strident. Nu degeaba a intrat în limbajul comun expresia de pițipoancă. E potrivită”, a răspuns Irina Schrotter, întrebată cum se îmbracă o țoapă cu bani.

Cât privește stilul adoptat de femeile din străinătate, ea spune că, în afară de Franța, unde la femeile în vârstă a observat „aceleași operații estetice mutilante”, în restul Europei femeile sunt mult mai decente și „își poartă decent vârsta”. În schimb, în România, „fetele nu își dau seama că realmente își distrug viitorul prin ceea ce fac, încă de la vârste tinere”, a avertizat Irina Schrotter.

Antreprenoarea crede că bunul gust poate fi învățat, însă celor care nu sunt interesați în această direcție le recomandă adoptarea unei palete minimaliste - pentru a evita greșelile în modă - cum ar fi purtarea unei singur culori, negrul fiind varianta cu care nu dăm greș.

„Nu știu dacă mama sau școala pot să te educe (în privința bunului gust -n.n.), sau un model pe care îl ai. Cred că trebuie să te uiți bine în jur și în oglindă când ieși din casă și să îți placă ție ce vezi când pleci din fața oglinzii”, recomandă antreprenoarea în domeniul modei.

Despre eticheta „made în Romania", Irina Schrotter a spus că aceasta reprezintă un semn al calității, cel puțin în industria textilă, dar este adesea subestimată, mai ales de politicieni.

„Eticheta made în Romania este o etichetă care este o garanție a calității, cel puțin în ceea ce înseamnă industria textilă. În clipa în care vezi made in Romania, știi că e un produs de o calitate excepțională. Avem un mare avantaj la capitolul ăsta, pe care din păcate politicienii uneori nu îl înțeleg.”, a spus antreprenoarea.

Emisiunea „În fața ta” de la Digi24, moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, poate fi urmărită sâmbăta și duminica, de la ora 14.00.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult