Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

ISU, în control inopinat la metrou. Inspectorii verifică accesul călătorilor la căile de evacuare în caz de urgență

Inspectoratul pentru Situații de Urgență face luni dimineața controale inopinate la stațiile de metrou. Inspectorii ISU verifică posibilitățile de evacuare ale persoanelor, în caz de incendiu, potrivit Digi24.

Reprezentanții ISU București - Ilfov urmăresc și modul de respectare a normelor de apărare împotriva incendiilor și accesul călătorilor la căile de evacuare, precum și existența personalului care dirijează fluxul de călători pe direcțiile de evacuare în situații de urgență.

ISU a descoperit în luna mai mai multe nereguli în stațiile de metrou care puteau pune în pericol siguranța cetățenilor. Inspectorii ISU au constatat că sensul de deschidere al unor uși de acces sau de evacuare se face în sens invers, iar evacuarea persoanelor este îngreunată de modificări la sistemul de trecere cu turnicheți și de amplasarea, în anumite zone, a unor spații comerciale, vitrine, lifturi. 

Totodată, după verificările făcute în luna mai ISU menționa că nicio cale de evacuare nu este marcată prin indicatoare standardizate, iluminatul de siguranță nu funcționează corespunzător, iar tablourile electrice aferente scărilor rulante nu sunt marcate corespunzător.

În ultimele luni au apărut mai multe imagini pe rețelele de socializare cu aglomerația de la metrou. Într-una dintre situații reprezentanții Metrorex au explicat că de vină a fost o defecțiune la una din ușile unui tren, care a dus la întârzieri ale trenurilor. 

O altă zi cu incidente de acest tip a fost pe 18 octombrie, când mai multor persoane li s-a făcut rău la metrou. Republica.ro a atras atenția în mai multe rânduri asupra pericolului pe care îl reprezintă aglomerația de la metrou și arăta că la aproape un an de la tragedia din Colectiv autoritățile nu au învățat nimic din efectele extrem de grave pe care le poate avea panica în locurile aglomerate.

Metrorex a anunțat săptămâna trecută un amplu plan prin care își dorește îmbunătățirea condițiilor de transport subteran. Între măsuri se numără suplimentarea numărului de trenuri în circulație la orele de vârf, formarea unor echipe mixte compuse din angajați ai Metrorex și ai Poliției Metrou care să dirijeze fluxul de călători în stațiile Piața Victoriei 1 și 2 și Piața Unirii 1 și 2, precum și limitarea accesului în staţii în situaţii de supraaglomerare sau de urgență.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Kevin check icon
    Problema nu poate fi rezolvata doar de Metrorex, sa fim seriosi!
    Zeci de mii de oameni lucreaza in aceleasi locuri si folosesc doar metroul pentru transport. Cand primaria a dat autorizatie de 'zgarie nori' in zona de nord de ce nu s-a gandit si la infrastructura? Daca ar face 3 4 linii de tramvai dedicate, ca metrou usor, din diverse cartiere nu s-ar mai inghesui toti calatorii la metrou, e f simplu.
    • Like 0


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult