Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Mă așteptam la ce-i mai rău, dar... Despre călătoria neașteptată avută în acest weekend cu CFR-ul

Călători în gară

Foto: Sabin Cîrstoveanu/ Inquam Photos

În ciuda tuturor știrilor apărute în ultima vreme despre povești neplăcute legate de mersul trenurilor, experiența mea a fost una surprinzător de mulțumitoare.

Mărturisesc că nu călătoresc foarte des cu trenul. Ultima mea călătorie e în urmă cu mulți ani, când încă eram copil, iar amintirile de atunci despre vagoanele „comuniste” cum le spuneam eu, în care oamenii erau grupați în așa zisele „separeuri” în care puteai găsi orice combinație de alimente aruncate pe jos (coji de semințe, de banane, chiar și doze  de bere pe jumătate pline sau chiștoace de țigări), nu-mi dădeau speranțe că voi avea parte de o călătorie plăcută. Însă, spre marea mea mirare, încă de când am urcat în tren am fost surprins plăcut să văd cât de curate erau vagoanele: nici măcar o coajă de sămânță pe jos, niciun pet lăsat pe vreun scaun la întâmplare, doar niște oameni destul de obosiți așezați confortabil pe scaune. 

Acum, pe drumul de întoarcere, pe care am ales să-l parcurg tot cu trenul, stând comod în scaunul meu și citind câteva articole de pe Republica legate de experiențele negative ale oamenilor care au mers la mare, m-am gândit la câteva motive pentru care ar trebui să alegem oricând trenul în defavoarea mașinii personale atunci când mergem într-o vacanță.

Pe lângă motivele legate de mediu și încurajarea transportului în comun, motive ce nu funcționează în cazul majorității oamenilor, voi prezenta și o listă de motive „egoiste” pentru care ar trebui să alegem trenul.

Motivul 1, siguranța: Călătorind cu trenul, elimini riscul parcurgerii unui drum obositor și periculos pe drumurile României, unde ai un risc destul de mare să fii implicat într-un accident mai mult sau mai puțin grav care îți poate strica concediul.   

Motivul 2, scapi de anumite griji: cum ar fi grija găsirii unui loc de parcare în stațiunile ultra-aglomerate ale patriei. Plus că poți consuma alcool când vrei, nemaifiind șofer…

Motivul 3, timpul petrecut: Din zona de unde am plecat, am făcut aproximativ 8 ore până la destinație, pe o distanță de 400 și ceva de kilometri. Ei bine, din experiența mea ca șofer știu că pe drumurile patriei mai mereu am scos o medie de 50-60km parcurși pe oră, să zicem că ai putea scoate mai mult mergând pe autostradă, dar eu fiind crescut în Moldova o să fac abstracție de existența unei autostrăzi, așa că o să fac un calcul rapid. Concluzia e că mersul cu trenul poate aduce o durată de deplasare mai mică decât cu mașina. Sigur că putem spune că trenul poate avea întârzieri, dar și mersul cu mașina personală te poate băga în niște ambuteiaje în care vei avea ocazia să faci 10km într-o oră. 

Acestea fiind spuse, rămân plăcut surprins de experiența avută în această călătorie, în mod special de curățenia din vagoane, și după ce am cugetat puțin la motivele pe care le-am prezentat mai sus m-am hotărât ca toate călătoriile pe care le voi mai avea prin țară pe distanțe mai lungi le voi face cu trenul, curat, frumos, relaxant. Chiar s-au făcut unele progrese pe calea ferată și încurajez pe toată lumea să încerce să călătorească cât mai des în acest fel. Cum nu există drumuri moderne, rapide și sigure, nu există motive reale pentru care ai alege mașina personală în dauna trenului.

P.S: Și băile sunt foarte curate, chiar dacă încă se fumează în ele (de unele metehne nu am scăpat încă).

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult

 Mândra Chic

Povestea Mândra Chic începe cu un moment aparent banal, dar care a schimbat totul. Alina Zară își amintește scena de acum mai bine de 15 ani: mătușa Cornelia răsfoia un număr al revistei Vogue, unde a văzut „o rochie de dantelă de Miuccia Prada” ...

Citește mai mult

Foto CTP

130 de milioane de accesări, atât fac pe net postările care zic ce bine i-ar fi fost României dacă Ceaușescu ar fi rămas președinte după `89. Blocuri de locuințe fără număr, autostrăzi, hidrocentrale, fabrici de avioane și televizoare românești, metrouri la Cluj, Timișoara și Iași, țară suverană. Nenumărați tineri iau de bune toate astea.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon telefon mobil -

Atunci când achiziționăm anumite bunuri prin intermediul firmei, este important să înțelegem beneficiile fiscale potențiale, dar și limitele legale. Trebuie subliniat de la început că nu orice cheltuială poate fi justificată pe o societate comercială; Codul Fiscal prevede că achizițiile trebuie să fie direct legate de desfășurarea activității și de domeniul de activitate al firmei. foto: Maria Kraynova / imageBROKER / Profimedia

Citește mai mult