„Acesta este biroul meu”, spune Ravinder Takkar, CEO Vodafone România, indicând către o masă ca toate celelalte unde lucrează - în birouri open space - angajați ai companiei de telefonie mobilă. Ne aflăm la etajul opt al Globalworth Tower, în nordul Capitalei, pe Barbu Văcărescu, clădire unde este, de două luni, noul sediu al Vodafone România. Aici au fost mutați recent 2.300 de angajați, din toate departamentele companiei, care înainte lucrau în trei sedii diferite. Cu toții au fost distribuiți pe opt etaje.
Ravinder Takkar, CEO Vodafone România, a invitat joi câțiva jurnaliști să viziteze noul sediu al operatorului de telecomunicații.
Pe masa pe care ne-o arată se află doar un laptop, două ziare și o agendă.
Sunt birouri de tip open space. Oricine se poate așeza la ce „birou” vrea dimineața, când ajunge la job. În discuția relaxată cu presa, CEO Vodafone România spune că s-a întâmplat chiar ca, într-o dimineață, să își găsească „biroul” ocupat de altcineva. „Angajatul respectiv încă lucrează aici”, adaugă el zâmbind.
Singura condiție este ca, la sfârșitul programului, să nu lași nimic pe masa la care ai lucrat. În caz că ai uitat ceva, orice - chei, telefon -, acestea sunt „confiscate”. Undeva lângă un stâlp șeful Vodafone ne arată o urnă transparentă, pe care scrie „Clean the desk at the end of each day” (fă curățenie pe birou la sfârșitul zilei). În urnă sunt obiecte uitate pe mese de angajați: o agendă, materiale de documentare, o hârtie de 5 lei... „Această urnă este descuiată o singură dată pe săptămână, vinerea după amiaza la ora 4. Doar atunci pot fi recuperate obiectele lăsate pe mese”, continuă CEO-ul Vodafone, și adăugă că „ideea nu este de a pedepsi” pe cei ce își lasă lucrurile, ci de a-i responsabiliza. Fiecare angajat are propriul dulăpior, cu numele său, unde își poate lăsa lucrurile la sfârșitul zilei.
„Vodafone City”
Suprafața ocupată de Vodafone România în noul sediu este de 17.800 metri pătrați, distribuiți pe etajele 1-8, mezanin și o parte din parter.
Conceptul de design este „Vodafone City”, inspirat din aspectul și diversitatea orașului, spune șeful Vodafone România.
Lucrările de amenajare au durat patru luni, iar mutarea propriu-zisă, o lună.
În timp ce vizitează etajul opt, apoi etajul doi, apoi mezaninul, jurnaliștilor le sunt prezentate și câteva statistici. Mobilierul folosit cântărește 37 de tone. Pentru amenajarea spațiului au fost folosiți 233 de km de cablu.
Angajații Vodafone au la dispoziție 94 de săli de ședință cu WiFi si sisteme de video-conferință. Fiecare sală are un nume: Marie Curie, Graham Bell, Thomas Edison.
La mezanin se află o zonă extinsă pentru traininguri - Vodafone Learning Center - , pe o suprafață de 1.000 metri pătrați. Aici sunt amenajate săli pentru cursuri tehnice și soft training.
La fiecare etaj există săli de relaxare, unele dotate cu mese de biliard, ping pong și air hockey.
În pauze angajații se pot destinde în scaune de masaj sau în camera cu biblioteca digitală. Mulți dintre tinerii angajați vin la job cu biciclete. Clădirea este prevăzută cu dușuri la fiecare etaj.
Investiția legată de mutarea în noul sediu este confidențială, potrivit șefului Vodafone.
La fiecare etaj, pe ecrane digitale fixate pe perete, angajații pot vedea în orice clipă numărul de apeluri din partea clienților care se interesează despre ofertele Vodafone, sau care au întrebări legate de facturi. „Astfel motivăm angajații, creștem productivitatea”, spune acesta.
Sistem de mascare a zgomotului
Globalworth Tower este prevăzut cu un sistem de mascare a zgomotului - sound masking - în curs de implementare, ceea ce reprezintă o premieră pentru România. „Mocheta care este pe jos reduce zgomotul pașilor. A fost o investiție importantă”, adaugă CEO-ul Vodafone România.
Toate etajele sunt prevăzute cu sistem centralizat de management al temperaturii și al aportului de aer proaspăt.
Sistemul de iluminat funcționează automat, pe primele două linii de la fațadă, pe senzori de lumină - aceasta fiind o cerință pentru o clădire verde - și sistem de închidere automat după o anumită oră.
Nouă lifturi rapide, în care intră câte 25 de persoane, deservesc imobilul.
Parcare pentru mașini electrice, pentru motociclete și biciclete
Clădirea care găzduiește noul sediu al Vodafone este un „imobil verde”, fiind proiectată și executată conform standardului LEED Platinum. Imobilul dispune și de parcare pentru mașini electrice care permite alimentarea lor, parcare subterană și supraterană pentru biciclete și pentru motociclete, folosește apă de ploaie reciclată, asigură un consum eficient al energiei electrice.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
In plus, s-au omis multe chestii legate de organizare;
Open-space-ul este Ok, atata timp ca nu ai lucrari de grup, sau activitati si proiecte cu acces privat;
In rest- o alta cladire, unde, pentru a ne justifica banii cheltuiti ( nu investiti) ne laudam cu mocheta antifonica, si geamuri cu protectie UV;
Mai bine se laudau cu imbunatatirea semnalului in zonele mai putin acoperite ( vezi Delta Dunarii- sau munti, care sunt obiective importante dpdv turistic, de marketing si de promovare pentru Romania)
chestia cu muncitul de acasa este sclavagism non stop . ramai la dispozitia angajatorului 24/24 ore. nu ai concediu in care sa nu ai treaba cu munca. In alte tari tocmai ca se incearca sa se rupa viata personala de serviciu la noi se cere invers.
in ritmul asta in 5 ani esti un nemultumit de orice si radamentul tau este mai mic. De obicei cand ajungi in acel stadiu de nemultumire nu te mai poate ajuta nici un stimulent sa revi la randamentul anterior.
Ingeniozitatea sistemului Vodafone are ca obiectiv reducerea costurile operaționale prin reducerea spațiului inchiriat. Un lucru care nu a apărut în ”statisticile arătate jurnaliștilor” este că nu toți angajații găsesc mereu un loc, în condițiile în care pe lângă 2300 de angajați, Vodafone mai are câteva sute de contractori.
”Fiecare se așează unde vrea” însemnă de fapt ”fiecare se așează unde mai găsește loc”. Un efect secundar ar fi că angajații sunt de facto ”responsabilizați” să ajungă la fix, ca să aibă unde sta.
Nu pot să înțeleg cum din punct de vedere psihologic poate fi avantajos pentru personal să se gândească zilnic unde o să aibă loc la birou. La fel, nu înțeleg cum poate fi comfortabil ca în fiecare zi să pui și să iei orice obiecte personale în dulapior.
Dar ținând cont că „Astfel motivăm angajații, creștem productivitatea”, nu cred că mai contează.