Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

O campanie de marketing isteață a redeșteptat interesul turiștilor străini pentru Castelul Bran. Zeci de mesaje de la cetățeni din Ucraina, toate cu aceeași întrebare

Vaccinare la Castelul Bran

Foto: Daniel Mihăilescu / AFP / Profimedia

Toți vizitatorii Castelului Bran se pot vaccina, fără programare, și pot intra gratuit, la expoziția de instrumente medievale de tortură.

Informația despre campania inițiată de reprezentanții Castelului a ajuns repede în presa străină, iar reacțiile în mediul online au fost diverse, de la exprimarea dorințelor de a vizita muzeul și cuvinte de apreciere pentru zonă, până la glume cu Bill Gates și Dracula. 

„Sunt vaccinată deja, dar mi-ar plăcea să merg acolo într-o vacanță”

„Acest lucru este pe lista mea de dorințe, mi-au plăcut filmele de groază, mi-ar plăcea să vizitez Castelul lui Dracula.”

„Am fost acolo în 2002, dar cred că s-a schimbat mult de atunci”

„Ar trebui să mergi. Castelul Bran este uimitor și așa este întreaga zonă. Noi am fost într-o excursie de o zi acolo, când am fost în București, și ne-a plăcut mult.”

„Știam că Bill Gates este Dracula! Nu i-am văzut niciodată în același loc împreună”.

Sunt doar câteva dintre comentariile unor utilizatori la o postare pe contul de Facebook al BBC, care a preluat știrea. 

Castelul Bran a intrat vineri într-un maraton de vaccinare cu serul Pfizer, care se va desfășura timp de o lună, pe durata zilelor de vineri, sâmbătă și duminică. Toți cei care vor să se vaccineze la castel o pot face doar cu buletinul, fără programare. 

390 de persoane imunizate în 3 zile la Bran.  „Combinația perfectă a utilului cu plăcutul”

Ideea, gândită ca o campanie de marketing, împreună cu o echipă a unei agenții de publicitate, a apărut în urmă cu mai bine de o lună, când premierul Florin Cîțu, într-o apariție televizată, își exprima intenția de a deschide centre de vaccinare în unități private.

„La momentul respectiv era un proiect embrionar, nu cred că ne gândeam că vom ajunge să vaccinăm oamenii în parcări, erau liste de așteptare pentru vaccinare. Am luat legătura în zilele următoare cu reprezentanții DSP Brașov, iar la 2 -3 săptămâni am primit acceptul lor pentru organizarea campaniei de imunizare la Castelul Bran”, spune pentru Republica.ro Alexandru Prișcu, director de marketing al Castelului Bran.

Cei care se imunizează aici primesc și o diplomă, pe care scrie „Dovadă de curaj și responsabilitate”.

În trei zile, în centrul de vaccinare cu un singur flux, situat la 100 de metri de Castelul Bran, au fost imunizate 390 de persoane, între care și 15 cetățeni străini - din Germania, Spania, Italia, Mexic și doi americani, cu rezidență în România.

Demersul - nu pentru a veni cu un palmares al numărului de doze administrate, ci pentru a da un semnal

„Centrul are un singur flux, nici nu știu dacă permite cifre mult mai mari decât cele realizate în 3 zile. Demersul nostru nu a fost pentru a veni cu un palmares în ce privește numărul de doze administrate în aceste prime 3 zile, ci să dăm un semnal. Sperăm să punem umărul la campania la nivel național și pentru creșterea apetenței care din păcate stă sub semnul întrebării. Sperăm ca acest proiect să fie reluat de jucători din mediul privat și nu neapărat din industria muzeală, ci și, de exemplu, cinematografe, centre comerciale, industria evenimentelor artistice. Vaccinarea trebuie să fie disponibilă oriunde și cât mai facil”, punctează Alexandru Prișcu.

Cetățenii străini care au venit și s-au vaccinat au spus că au ales să vină la castelul Bran pentru că „procedura e mult mai simplă și accesul mai facil” decât în țările din care provin. Doi americani – rezidenți în România - au spus că e „combinația perfectă a utilului cu plăcutul” - au venit și să viziteze și să se vaccineze, a spus directorul de marketing.

Reprezentanții castelului spun că nu mizează, în urma acestei campanii, pe o creștere vizibilă a numărului de turiști în perioada imediat următoare, ci mai degrabă văd un efect pe termen mediu.

„Ideea că obiectivul turistic a revenit pe firmament la nivel mondial va avea efecte probabil în a doua jumătate a anului, anul viitor, de ce nu. Este o piață externă blocată în totalitate și reprezentată de niște cetățeni care nu au călătorit de un an și care au o apetență uriașă pentru a relua călătoriile. Și sunt în căutarea unor destinații care să le confere și o siguranță din punct de vedere sanitar, iar un demers de genul acesta pe care îl avem în luna mai, în parteneriat cu DSP Brașov și Prefectura Brașov, nu face decât să aducă un plus pe segmentul de căutare a unei zone sigure, iar potențialii turiști să exclame: «uite, în România te poți vaccina și în muzee»”, spune directorul de marketing al Castelului Bran.  

Zeci de mesaje de la cetățeni din Ucraina, toate cu aceeași întrebare: „Ne putem vaccina? Intenționăm să călătorim weekendul viitor”

Campania de marketing a avut și un alt efect - zeci de mesaje din partea unor cetățeni ucraineni care întreabă în ce condiții pot veni, cu familiile lor, să se vaccineze la Castelul Bran. 

Oficialii castelului așteaptă un răspuns din partea autorităților române, pentru a ști ce să răspundă la respectivele solicitări, fiind vorba de cetățeni non-UE.

„Ne confruntăm cu un soi de avalanșă de emailuri și mesaje pe platformele de social media, venite în marea majoritate de la cetățeni străini. Cele mai multe mesaje pe care le-am primit vin de la cetățeni din Ucraina, care spun că intenționează să călătorească în România pentru a se vaccina. În momentul de față suntem în discuții cu autoritățile, cu Direcția de Sănătate Publică, și căutăm un răspuns pentru aceste solicitări. E o chestiune delicată, înțeleg că hotărârea se va lua la nivel central, pentru că sunt niște doze plătite de statul romăn. Cetățenii intracomunitari știm că pot fi vaccinați oricând, în baza pașaportului, dar intervine în discuție posibilitatea vaccinării cetățenilor non-UE”, spune reprezentantul Castelului Bran, care a precizat că au fost primite peste 30 de mesaje din partea unor persoane din Ucraina, care și-ar dori să se vaccineze la Bran, împreună cu familiile lor.

Alexandru Prișcu crede că vaccinarea cetățenilor non-UE nu ar reprezenta o pierdere pentru statul român, pentru că acești turiști, fie că vin din spațiul intracomunitar, fie că vin din spațiul extracomunitar, călătoresc în România, se cazează în România, mănâncă în România. „Nu îmi imaginez că vin, se vaccinează în România, fără să cumpere o apă. Ne gândim că ar crește activitatea pe un segment sever avariat în ultimul an, și anume turismul și ramura conexă Horeca”.

„Fiecare email are aceeași întrebare: se pot vaccina cetățeni din Ucraina? Dacă da, care sunt condițiile. Intenționăm să călătorim weekendul viitor.  Exista și o sugestie interesantă: să fie folosite doze Johnson and Johnson, pentru care e suficientă o singură doză, cetățeanul respectiv nefiind obligat să revină la rapel, spune Prișcu.

Scădere cu 80% a încasărilor în 2020, față de 2019

Scăderea numărului de vizitatori înregistrată în 2020 în raport cu 2019 a fost de 74 de puncte procentuale, iar scăderea înregistrată la nivelul încasărilor a fost de 80 la sută în 2020, în raport cu 2019, a precizat directorul de marketing al castelului Bran.

În 2019 la Castelul Bran au fost puțin peste un milion de vizitatori, incluzând și intrările gratuite, accesul la diferite evenimente culturale, unde nu a fost nevoie de bilet, accesul la evenimente private unde de asemenea nu au fost emise bilete.

Procentajul de vizitatori străini în 2019 a fost de 67 la sută, versus 33 la sută vizitatorii români. Vizitatorii străini au venit în 2019 din SUA, Marea Britanie, Israel, Germania, Italia, Franța, Spania, Serbia, Ungaria, Japonia, Taiwan, Indonezia, China.

Apasă pe prima poză de mai jos, pentru a deschide galeria foto:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Totusi era imposibil de vizitat normal locul chiar si in prepandemie.
    • Like 0


Îți recomandăm

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult

BT Go

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, IMM-urile sunt nevoite să adopte rapid inovații digitale pentru a rămâne competitive și a profita de oportunitățile de pe piață. Serviciile care simplifică birocrația permit antreprenorilor să se concentreze pe inovație și dezvoltarea afacerilor lor.

Citește mai mult