Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Piața media, cu Dan Balotescu, Media Investment. Cum sunt împărțiți banii din publicitate

Din totalul bugetelor care sunt investite în media din România, televiziunea are un share de 60%, online-ul are 22-23%, outdoor-ul 8%, print-ul aproximativ 5%, radio la fel, iar alocările în zona cinema sunt marginale, până în 1%. Acestea sunt estimările lui Dan Balotescu, Media Investement. „Pe partea de print, cred că anul acesta este undeva în jur la 18 milioane de euro, iar în anul 2008, printul avea 120 de milioane de euro şi era media numărul doi după TV. Acum este media înainte de cinema, ultima (...) Acum zece ani, aveam 144 de publicaţii la care se măsura audienţa. Deci nu că se măsura tirajul, erau şi mai multe, deci 144 aveau audienţa măsurată. Şi cu aceste publicaţii, dacă aveai câte o machetă în fiecare, reuşeai să atingi 80% reach pe targhetul 16-64 urban. Astăzi avem în BRAT doar 59 de publicaţii cu audienţă măsurată şi reach-ul este mult mai mic, undeva la 36%”, este de părere Balotescu. 

„Categoria pharma crește. Are playeri noi, dar care, oricum, aveau un share mare, cred că cel mai mare de câţiva ani în ceea ce priveşte consumul tv. Sunt clienţi din zona de retail care este chiar categoria de pe locul doi. Ambele categorii au crescut anul acesta în primele opt luni cam cu 25% faţă de investiţiile de anul trecut, ca vizibilitate.

Sunt şi categorii care au crescut chiar cu 40% cum e bankingul. Sunt categorii din zona de cosmetice care au crescut chiar cu 80% faţă de anul trecut. Și detergenţii au crescut foarte mult, aproximativ 40%. Singura categorie care este un pic mai jos faţă de anul trecut este zona de telefonie mobilă”, spune Dan Balotescu.

Cum se pot face bani din print, care sunt tendințele de pe piață, de ce scade piața de GRP-uri din TV, la cât este estimat să crească bugetele alocate mediului online, dar și care medii sunt evitate de publicitari și din ce cauză, aflați din Interviurile Paginademediatv. Întregul interviu îl puteți urmări aici sau în fișierul video de mai jos.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

ANAF - declarații online

În ultimele două luni și jumătate, multe dintre instituțiile publice din România au descoperit că pot funcționa și fără dosar cu șină. O ordonanță dată de Guvern în perioada pandemiei le obligă astăzi să primească de la cetățeni documente în format electronic și să le răspundă în același fel. „

Citește mai mult

Emil Hurezeanu

„Altă soluție nu mai e. Nu avem încotro. trebuie să recurgem la cele mai bune strategii pentru obținerea acestor bani și, mai ales, pentru folosirea lor”, spune Emil Hurezeanu. (Foto: Inquam Photos/ Virgil Simonescu)

Citește mai mult

Meat-up

În vara lui 2018, Paul Petri şi Vio Nechiti și-au deschis un restaurant de burgeri în Cluj, după ce și-au cultivat și antrenat pasiunea pentru gătit în bucătăria unui restaurant de 4 stele din Anglia.

Citește mai mult

Teodosie împărtășind

ÎPS Teodosie, fost Snagoveanul, actualmente Tomitanul, s-a eliberat de sub dictatura distanțării sociale și a împărtășit mai mulți copii, cu aceeași linguriță. Un gest de sfidare față de autorități, de nesupunere și de declarare a autonomiei sale de ierarh. Patriarhia însăși a găsit acțiunea ÎPS-ului de la malul mării „ostentativă” și a recomandat respectarea legilor țării.

Citește mai mult

Bright Sky - Oana Pellea

„Femeile aflate în situații abuzive au fost prinse într-o cușcă cu lei. Forțate să rămână în domiciliu alături de un partener agresiv, nu li s-a oferit posibilitatea de a pleca mai departe de în jurul blocurilor”, spune Simona Voicescu, directoarea executivă a Asociației Necuvinte, care oferă sprijin victimelor abuzurilor domestice.

Citește mai mult