Foto: Facebook Radu Gologan
Profesorul Radu Gologan, președintele Societății de Științe Matematice, a comentat propunerea prin care Academia Română vrea să îi oblige pe absolvenții de facultate să rămână în țară, în contul studiilor plătite de stat.
„Cred că e un grup la Academie care a rămas încremenit într-un proiect vechi. Nu se poate pune problema în ziua de astăzi de așa ceva. Probabil că oamenii aceia nu au înțeles că suntem într-o Europă care s-a globalizat deja și care funcționează cu foarte multe pârghii comune”, a spus profesorul Gologan la Digi24.
Coordonatorul lotului național olimpic de matematică a arătat că există alte căi prin care tinerii pot fi determinați să rămână în țară. „Sigur că-i putem ține pe copii în țară, arătându-le că pot fi respectați și arătându-le că se poate și aici. Și problema nu e neapărat să-i ținem în țară de la început, ci să-i facem să se întoarcă după un anumit moment când devin specialiști. Lucrurile astea au început să se întâmple. Nu marea majoritate care pleacă nu mai au de-a face cu țara”, a declarat Radu Gologan.
El a mai vorbit și despre existența unei alte condiții; „Trebuie ca și atmosfera politică în care trăim să le dea acestor copii speranța că trăiesc într-o țară curată. Într-o țară în care chiar dacă faci niște eforturi și chiar dacă valoarea lor nu este răsplătită material, așa ca-n alte părți, ei să rămână, să rămână pentru că își iubesc țara și vor s-o facă să funcționeze și vor să vadă că oamenii care îi conduc îi înțeleg și nu se ascund pe după perdele noaptea ca să-și scape ei pielea”.
Academia Română a scris în "Strategia de Dezvoltare a României în următorii 20 de ani" că, „pentru a reduce pierderile de capital uman cu pregătire superioară, prin părăsirea ţării, credem că se impune ca orice absolvent de învăţământ superior, beneficiar al subvenţiei de la buget, să fie obligat să lucreze în ţară un interval de timp egal cu durata studiilor subvenţionate sau să deconteze cheltuielile cu pregătirea profesională",
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
O academie e lucru serios. Faptul că la noi s-a compromis cu „academician doctor inginer Elena Ceaușescu” și cu alții ca ea este un îndemn spre o reformă autentică. Nu-mi fac iluzii că o va face cineva. Românii sînt un popor laș, fățarnic și leneș cînd e vorba de ceva serios. Bășcălia și țuica de corcodușe ne sînt specifice, cel puțin unui procent de 85% din populație.
Trebuie curaj de profesionist să fii filolog și să iei interviu unui matematician - și reciproc. (De fapt, cine ia interviul ?)
Dacă jurnalistul era de meseria dânsului. l-ar fi întrebat dacă manualele (și programa) după care se învață în SUA/Vest denotă respect pentru oameni (elevi, părinți, „public”). Fiindcă rar emigrează câte unul de acolo!
Trebuie curaj de profesionist să întrebi un promotor al învățământului SUA în România dacă această atitudine denotă vreo urmă de respect față de români și față de adevăr.
Și nu că jurnalistul n-ar avea curaj: jurnalistul știe că nu-i de glumit cu Democrația, că trebuie să ai grijă ce spui - în public.
Oricum, nu e clar dacă d-na jurnalist a avut vreun rol în interviu, ori doar îl transcrie aici - cu permisiune, întru luminarea maselor. Care pot auzi orice de la presa liberă: atâta vreme cât ei înșiși nu sunt competenți în domeniu, Democrația le poate povesti orice.
Ce (meserie) veți face, când se va începe spunerea adevărului pe scară largă ? Noua remaniere a programelor de învățământ ce vă sugerează ? Respect ?! Cine cere aceste remanieri ne spuneți ? Cum explicați extraordinara asemănare între noile standarde (introduse în ultimii 27 ani) din învățământul românesc și cele din învățământul (falimentar) din Vest (SUA, cu alte cuvinte) ?
Cum explicați nebunia ipocrită a „evaluării” - în învățământul Democrației, când materialul pe care îl învață elevii este gunoi ? Fiindcă așa-i în SUA ? Acesta-i respectul ?
Mulțumesc.
si se va face liniste pe tema asta
Cred ca astfel de masuri ar trebui in primul rand insotite de un loc de munca in timpul studiilor si mai ales dupa absolvire, studentul pregatindu-se pentru un anumit domeniu si putind fi remunerat prin intermediul unui job part time pe durata studentiei care sa devina full-time dupa terminarea studiilor, aceste relatii de munca fiind bineinteles reglementate printr-un contract pe o perioada de cativa ani cu drepturi si obligatii pentru ambele parti. Nicio masura insa nu va rezolva problema fundamentala a incompetentei celor ajunsi in fruntea multor institutii prin coruptie si viclenie politica.
Olimpicii sunt mult peste media absolventilor de studii superioare si nu sunt un bun exemplu,pe ei nu ai cum sa-i opresti deoarece ei merg sa faca cercetare in domeniile respective .Cu exceptia unei parti a fizicii,dezvoltate pe platforma de la Magurele ,ce le mai oferiti?De Institutul Cantacuzino v-ati batut joc,dar nu numai.
Prin aceasta propunere eu o vad pe Elena Ceausescu multiplicata.