Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de patru ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platforma noastră și testați viitorul tehnologiei. Am implementat conversația vocală direct în browser. Apăsând pe butonul de microfon, puteți cere acces. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Revoluția oamenilor buni: un etaj al MagicHome, refugiul părinților cu copii bolnavi de cancer, renovat după ce 5000 de mame s-au mobilizat să strângă în 6 zile peste 100.000 de euro

MagicHome inaugurare

Foto: Inquam Photos

Ieri și-a deschis porțile MagicHome, refugiul parinților cu copii bolnavi de cancer.

Clădirea, achiziționată și renovată grație inițiativei lui Vlad Voiculescu și Melaniei Medeleanu și a donației a zeci de mii de oameni inimoși, va deveni locul în care părinții se pot odihni, spăla sau mânca în perioada de tratament a copiilor, perioadă care poate fi, de multe ori, întinsă pe luni sau ani. Șederea aici va fi gratuită.

Un etaj al clădirii a fost renovat de o comunitate de Facebook, care reunește zeci de mii de mame. Comunitatea se numește LaPrimulBebe și este condusă de Atena Boca.

„Cine să înțeleagă durerea unei mame care stă pe un scaun de spital alături de copilul ei dacă nu tot o mamă? Cu o saptamână înainte să înceapă poate cea mai emoționantă campanie umanitară, campania MagicHome, mamele comunității online LaPrimulBebe au strâns rândurile și au organizat o licitație online numită #EtajulParintilor”, povestește Atena Boca.

Aflați mai mult:

Vreme de 6 zile, peste 5000 de mame au licitat peste 4000 de obiecte și servicii și au strâns 104.000 de euro. S-au licitat de la haine și obiecte de bebeluș, la nopți de cazare în pensiunile mamelor, la servicii de contabilitate, stomatologie, machiaje profesionale, până la timp petrecut în compania persoanelor publice - artiști, actori, staruri de televiziune. „Sore Mihalache a colindat familia care a licitat-o chiar la ea în sufragerie”, punctează Atena Boca.

Suma strânsă de mamele comunității s-a transformat într-un etaj ce îi poartă numele și culorile, etajul LaPrimulBebe.

Comunitatea LaPrimulBebe este o comunitate online de sprijin pentru mame la început de drum, cu 20 de filiale locale. Pe lângă sprijinul emoțional și informațional oferit mamelor și sutele de evenimente de educație parentală organizate pentru membrii săi, LaPrimulBebe organizează de două ori pe an, primăvara și iarna, licitații umanitare online în cadrul grupurilor sale de sprijin, de pe Facebook. Adică 6 zile, în care mamele oferă spre licitație sau cumpară obiecte și servicii, noi sau folosite. Până în prezent 1.000.000 euro au fost strânși, bani cu care au fost dotat spitale și maternități cu aparatură, s-au recondiționat secții de pediatrie, laboratoarele de oncologie pediatrică Louis Turcanu Timișoara și a fost construit un etaj în MagicHome, refugiul părinților cu copii bolnavi de cancer.

Centrul MagicHOME Fundeni a fost finalizat, la doi ani de la strângerea de fonduri ce a mobilizat peste 100.000 de oameni, şi urmează să devină funcţional din ianuarie 2020, scrie News.ro.

Noua casă, situată în apropierea celui mai mare centru oncologic pediatric din ţară (Institutul Oncologic Bucureşti), are o suprafaţă de 750 de metri pătraţi, 11 camere, 26 de paturi, un depozit şi o sală de consiliere, unde vor avea loc şedinţe de terapie, arată un comunicat al iniţiatorilor proiectului, potrivit sursei citate.

Costul total se ridică la 700.000 de euro. Beneficiarii sunt preponderent familii cu copii diagnosticaţi cu afecţiuni oncologice, însă aceştia pot fi şi din alte categorii – boli cronice grave, arsuri, boli rare (imunodeficienţe).

14 centre MagicHOME au oferit, până în prezent, 10.000 de nopţi de cazare pentru copiii bolnavi de cancer şi părinţii acestora. 

„Aproximativ 2.500 de copii din România sunt trataţi pentru afecţiuni oncologice în toate centrele din ţară. Pentru majoritatea acestor copii, centrele sunt însă departe de domiciliu, iar peste 70% dintre aceştia provin din familii cu o situaţie financiară modestă. Astfel, costurile cazării şi transportului reprezintă un impediment major în cazul unui diagnostic precoce şi tratamentului corespunzător, ceea ce reduce dramatic şansele de vindecare”, arată comunicatul.

De la această nevoie reală a pornit, în anul 2017, campania „Împreună pentru MagicHOME”, în care 636 de oameni au ocupat, în centrul oraşului, timp de 23 de zile şi nopţi, un scaun, simbol al tuturor scaunelor pe care părinţii bolnavilor de cancer locuiesc pe durata tratamentului copiilor, în spital.

„Obiectivul: 100.000 de SMS-uri în valoare de 2 euro, necesare finalizării unui centru MagicHOME localizat în apropierea Institutului Oncologic din Bucureşti”, se mai arată în comunicat.

Oricine doreşte este invitat să viziteze noul centru, în cursul zilei de miercuri, 27 noiembrie, în cadrul Zilei Porţilor Deschise. 

1,7 milioane de SMS-uri, în ultimii doi ani

Aproape 160.000 de oameni au trimis, în ultimii doi ani, unul sau mai multe sms-uri în valoare de 2 euro către MagicHOME (1,7 milioane sms-uri în total). MagicHOME a devenit o reţea de 14 centre, în trei ţări – România, Austria şi Republica Moldova: Bucureşti, Cluj-Napoca, Târgu Mureş, Craiova, Timişoara, Iaşi, Viena şi Chişinău, iar centrul MagicHOME Fundeni a putut fi extins peste planul iniţial. 

”Campania MagicHOME îşi propunea să strângă 200.000 de euro – 100.000 de SMS-uri – cu care să amenajăm o casă pentru copiii bolnavi de cancer şi părinţii acestora, lângă Institutul Oncologic din Bucureşti. Am finalizat acea casă. Şi suntem mândri şi bucuroşi că am finalizat mai mult decât o casă. Aşa se face că astăzi avem o Reţea a Solidarităţii, pentru care avem nevoie în continuare de sprijinul oamenilor”, au declarat Vlad Voiculescu şi Melania Medeleanu, fondatorii MagiCAMP şi MagicHOME. 

Toate aceste refugii au nevoie să fie administrate, întreţinute şi mobilate, la aceste cheltuieli adăugându-se şi costurile cu chiriile (acolo unde apartamentele nu au fost puse la dispoziţie gratuit), cu terapeuţii, cu transportul părinţilor la spital, mâncare etc. 

Aceste cheltuieli pot fi acoperite atât prin sistemul de SMS-uri recurente (cuvântul MAGIC, la 8844), care permite o donaţie de 2 euro lunar către MagicHOME, lăsând libertatea fiecărui donator de a opri oricând donaţia, cât şi prin sprijinul companiilor, prin redirecţionarea a 20% din impozitul pe profit/venit datorat statului către MagicHOME. Orice om de afaceri care doreşte să sprijine Reţeaua de Refugii MagicHOME o poate face descărcând formularul care va fi trimis ulterior către Asociaţia MagicHOME, mai scrie News.ro.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Bravo! Spre deosebire de autoritati, care se incurca in minciuni si risipesc banul public pe te miri ce, oamenii obisnuiti sunt mult mai eficienti. Oare cand vor invata asta si primariile, politicienii, functionarii din administratia publica platiti din banii din taxele si impozitele platite de noi toti?
    • Like 1
  • Nu pot decat sa aplaud aceasta initiativa, precum si pe cea cu construirea unui spital, totul din donatii. Dar, acelasi timp, nu pot decat sa fiu oripilat ca am ajuns la un asemenea nivel, in care oamenii sa fie nevoiti sa faca cheta pentru niste lucruri de baza care ar trebui sa fie finantate de catre stat. Avem o clasa politica mizerabila compusa din paraziti.
    • Like 1
  • Super, super, super!!! Firea, joac-o pe asta...
    • Like 1


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon elevi-

Educatori, învățători, profesori, cu toții sunt obosiți și fără chef. Dacă nu se urlă pe un etaj dintr-o școala, sigur se vorbește printre dinți. Dacă nu merg manipulările fine, sigur merg metode care sfredelesc sufletele celor mici cu replici grele. (Foto: Guliver/Getty Images)

Citește mai mult

Microsoft Envision Forum

Peste 800 de reprezentanți ai mediului de afaceri au luat parte, la București, la cea de-a VII-a ediție a Microsoft Envision Forum. În timpul conferinței, Gerd Leonhard - cunoscut futurist și autor, Raymond Campbell - fondator și CEO al Phulukisa Health Solutions și Cedric Dumont – aventurier și antreprenor au discutat despre transformarea digitală.

Citește mai mult